Spelrum
| Giraffen | 57 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 95 |
Mobilspel
| Pågående | 19 828 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| limpan__2 | 2012-12-11 15:47 | |
![]() | Var det en dokumentär på en populärvetenskaplig dokumentär du menade med kritiskt tänkande? Alla de filmer och dokumentärer som berättat att han genomförde resan är alltså rena bluffar? Men du verkar i alla fall ha följande grupp på dina sida: theflatearthsociety.org/c ms/ | |
| micro113 | 2012-12-11 16:21 | |
![]() | Jag tror inte ens Sovjet har funnits när jag tänker på det ... måste vara en myt det också ... Suck.. | |
| Candino2 | 2012-12-11 16:21 | |
![]() | Även sockerpiller hjälper dom sjuka har jag hört. Om man tror tillräckligt att något fungerar och det fungerar fullt ut på det mentala planet så funkar det på det fysiska planet också. Iaf för oss som har stark tro :) | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-11 16:26 | |
![]() | candino2 hehe mm visst. Kan inte du tro fram ett slut på hungersnöden då, botemedel för cancer och aids. Tro bort trafficking, kriminalitet, orättvisor, lidande... JAG VÄNTAR. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-11 16:31 | |
![]() | Placeboeffekten är ju vetenskapligt belagd. På tal om sockerpiller då. | |
| strömavbrott | 2012-12-11 16:32 | |
![]() | Den värsta myten är väl ändå att marknadskrafterna är det bästa för ekonomin. HAHAHAHAHAHA! | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-11 16:40 | |
![]() | placeboeffekten tvivlar jag inte på att den finns, det var bara något i formuleringen som gjorde att jag anade lite "the secret"-tänk bakom. Sånt går ju inte för sig. (kan ha missuppfattat dock) | |
| apbur | 2012-12-11 16:43 | |
![]() | Tyvärr även noceboeffekten som kanske tom är vanligare. | |
| Måns_E | 2012-12-11 16:46 | |
![]() | På ett forum läste jag en tråd som handlade om myten law of attraction, alltså att tankar skulle kanaliseras ut genom rymden och attrahera liknande tankar, och att man skulle få en massa saker om man tänkte på det, och dömas till olycka om man tänkte fel tankar. Myten förklaras med kvantmekanik som av någon underlig anledning inte går att räkna på. Detta är naturligtvis bara en myt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-11 16:48 | |
![]() | Jesus>> håller med, placebo är ju inte loa, man vet ju inte att man får placebo. apbur>>jupp. | |
| Behringer | 2012-12-11 16:49 | |
![]() | Det verkar ha blivit en myt att man inte får vara pepparkaksgubbe i Luciatåget. Likaså är det en myt att samme pepparkaksgubbe är en urgammal tradition | |
| Candino2 | 2012-12-11 16:49 | |
![]() | Men JesusGudsson det räcker ju inte med min starka tro. Om det finns många skeptiker som dig så fungerar det inte. Min slutsats är att du och andra som dig behöver omvändas. Det finns många alternativkurser som ligger utanför det vanliga skolsystemet | |
| apbur | 2012-12-11 16:52 | |
![]() | Lite OT men hade önskat att systemet med bipacksedlar med angivna eventuella biverkningar sett annorlunda ut. | |
| apbur | 2012-12-11 16:56 | |
![]() | "Men JesusGudsson det räcker ju inte med min starka tro. Om det finns många skeptiker som dig så fungerar det inte." Haha, anledningen till att min knasiga teori inte fungerar är för att ni andra sabbar den med er skepticism. Ja, men gonatt du. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-11 16:56 | |
![]() | Hur hade du velat ha det? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-11 16:57 | |
![]() | Haha | |
| apbur | 2012-12-11 17:19 | |
![]() | jonisk, har ingen färdig lösning men det är inte bra som det ser ut idag. Man skapar lidande och ohälsa genom det och jag kan inte direkt se någon nytta med att redovisa femtielva symtom som de allra flesta inte kan förhålla sig till på ett rationellt sätt, vilket man naturligtvis inte kan begära. | |
| Jochen777 | 2012-12-11 17:20 | |
![]() | placebo kan ha upp till 30% effekt. Så i retrospect äter du medicin o dess effekt är mindre än 30% så äter du biverkningar. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-11 17:22 | |
![]() | apbur>> håller helt med dig där. | |
| mrperfect | 2012-12-11 18:33 | |
![]() | Det där med Reumatism ligger det i alla fall ett uns sannning i. Reumatism är ett samlingsnamn för ett otal olika led och muskelsjukdomar. Då man har en infektion , t ex halsfluss skall man undvika att anstränga sig eftersom det kan ge upphov ill störningar på hjärtat, kranskärlen kan inflammeras, jag känner två personer som råkat ut för det. På samma vis kan en del urinvägsinfektioner ge upphov till reumatiska reaktioner. | |