Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 808 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| inchina | 2012-12-12 06:57 | |
![]() | Instämmer med Bengan...oavsett sort och tillagning är den godast nygriljerad, direkt ur ugnen...första smakbiten...sen gärna pa knäckebröd,mums! Har tyvärr inget tips på bästa sort,men om det finns "lyckliga, frigående grisar uppfödda pa ekologisk föda utan onaturliga tillsaster"" så borde väl de vara välsmakande? Här blir det julskinka fran Australien, Ikeas var inte bra (enda fick tag i förra julen). | |
| eeistan | 2012-12-12 07:14 | |
![]() | Doppet är godast! | |
| inchina | 2012-12-12 07:29 | |
![]() | Gillade dopp som barn...sen vet jag inte vad son hände;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-12 08:49 | |
![]() | Om jag vore asätare så skulle jag beställa grisröven på ett gårds slakteri,som tur är slipper vi grisröv på julbordet | |
| inchina | 2012-12-12 08:58 | |
![]() | Men även om det finns vegetarianer vid julbordet, så har vi alltid ett ståtligt grishuvud med ett äpple i munnen, det ingår i dekorationen. En gammal fin svensk tradition...frågan enligt ts är väl vilken gris som är bäst? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-12 09:07 | |
![]() | Grisindustrin är tragisk,allt bajs från grisarna,håller på att förstöra våran jord,så den bästa grisen är en i marsipan | |
| magnusito | 2012-12-12 09:27 | |
![]() | Frågan var vilken julskinka som var bäst och varför. Då kan man få tycka att den vegetariska är bäst, se länk från goodstore. Den är inte gjord på en levande härlig gris som plågats, dödats och styckats. Sedan att en massa människor låtsas som om kött är något som aldig varit en levande varelse, det är en annan diskussion. Empatiförmågan kan sträcka sig längre än till andra männiksor. För vissa människor räcker det med att en annan människa är av annan ras för att man inte ska tillmäta den samma värde. För vissa går gränsen vid djur. För vissa är empatiutvecklingen än mer utvecklad: Då äter man inte kött! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-12 10:08 | |
![]() | Den bädta julskinkan finns inte.alla är lika dåliga eftersom alla grisar bajsar och det skadar jorden och övergöder våra vattendrag och går ner i grundvsttnet.så det finns ingen gris som är bra | |
| magnusito | 2012-12-12 10:54 | |
![]() | Heja Grisarna! | |
| magnusito | 2012-12-12 10:54 | |
![]() | De är bäst! | |
| fagus - Ej medlem längre | 2012-12-12 11:22 | |
![]() | en lättrökt skinka från en svensk gris, traditionellt uppfödd med knorr och i övrigt god svensk djuromsorg undfägnad ttiittii snackar förresten dynga | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-12-12 11:38 | |
![]() | "god svensk djuromsorg" måste vara dagens största lögn. | |
| fagus - Ej medlem längre | 2012-12-12 11:46 | |
![]() | vad menar du med det??? | |
| Skitkärring | 2012-12-12 12:35 | |
![]() | Jag klickade på länken om veg. skinka men blev inte mycket klokare för det. Vad är den gjord av då och är den god? Eller finns det någon annan rätt som tar "huvudplatsen" på det vegetariska julbordet? Isåfall vilken? | |
| inchina | 2012-12-12 12:38 | |
![]() | Det finns en trad för veggisar...men en lycklig gris ar en god julskinka, tror jag. | |
| hartclaff | 2012-12-12 12:39 | |
![]() | Gör som jag, en lottförsäljare skrek att jag skulle ta en lott och vinna en skinka, jag tänkte att jag tar två och vinner hela r...... | |
| fagus - Ej medlem längre | 2012-12-12 13:20 | |
![]() | bravo inchina | |
| Lepsroh | 2012-12-12 13:25 | |
![]() | Vildsvin! Absolut. Minst viltsmak av allt vilt enl panelen hemma.Gamla suggor och galtar smakar säkert inte så bra men dom kan man ju låta bli. Själv vet jag ej, håller mej till quorn. Salta, peppra och stek till quornfileer, gärna på grillpanna. senapsgriljera med grov senap,ägg och ströbröd. Smidigast och def godast. | |
| fagus - Ej medlem längre | 2012-12-12 13:37 | |
![]() | det låter gott iaf fast inte vildsvin men många gillar det | |
| slånbär | 2012-12-12 13:55 | |
![]() | Magnusito och ttiittii- ta den diskussionen i någon av alla trådar som handlar om just det. Detvar ju inte endebatt kring köttätande som TS var ute efter eller hur? | |