Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2013-01-06 21:10 | |
![]() | Jag känner en polis ( det ni !! :) ) Han gick i samma klass som jag i åtskilliga år . Han är den enskilt mest pålitliga och för övrigt väluppfostrade, tillmötesgående person jag har träffat över huvud taget. | |
| Måns_E | 2013-01-06 21:12 | |
![]() | Det är väl inget konstigt att poliser hotas mer än andra yrkesgrupper, de arbetar ju med kriminella. Det vore ju väldigt konstigt om just poliser skulle hotas mindre än andra yrkesgrupper. | |
| Måns_E | 2013-01-06 21:13 | |
![]() | Apbur så du tror att någon nu läser på Betapets forum och tänker. Ja, att skjuta en snut, det kanske jag skulle göra? Nu blir det storm i Betapets ankdamm igen. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:14 | |
![]() | Alla poliser är så klart inte helgon. Att hota någon till livet eller uppmana någon annan att döda är aldrig acceptabelt och långt över fånig provokations-gräns. | |
| Måns_E | 2013-01-06 21:16 | |
![]() | Är jag verkligen den enda som inte tog skjut en snut inlägget som ett hot? Jag har svårt att tro att det skulle hålla som ett hot mot Sveriges alla poliser i en rättegång. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:16 | |
![]() | Vanligt är det säkert med hotelser och fula tillmälen mot poliser. Icke desto mindre blir det påföljder för just hot eller missfirmelse av tjänsteman. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:18 | |
![]() | Att köra ett gammalt trött punk-anarkist-idiom är väl ändå inte att "hota någon till livet"? Det är att urvattna begreppet hot. | |
| Måns_E | 2013-01-06 21:19 | |
![]() | Ja, om du går fram till en polis och säger något över gränsen så kan du åka dit för hot mot tjänsteman. Men att skriva saker som "skjut en snut" på ett internetforum får man göra. Vilken lag skulle det bryta mot? | |
| apbur | 2013-01-06 21:20 | |
![]() | Så länge det är polisers vardag att leva under hot ska det inte ses som en struntsak. | |
| Måns_E | 2013-01-06 21:20 | |
![]() | Jo, faktiskt | |
| Dyrengrip - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:21 | |
![]() | Vid ett tillfälle var jag vittne en bilstöld och när det var dags för konfrontation så stod de och banka och slog på min ytterdörr och drog sönder mitt dörrhandtag. Jag våga aldrig öppna för jag visste ju inte vem det var! Något konstigt förfarande. | |
| limpan__2 | 2013-01-06 21:21 | |
![]() | Jag är på din sida Måns, ser det mer som ett otroligt osmakligt uttryck/citat än en faktiskt uppmaning. | |
| apbur | 2013-01-06 21:24 | |
![]() | Nacka en bög är väl också bara ett barnsligt uttryck då som man inte ska ta på allvar för vem kommer på tanken att man faktiskt ska misshandla en bög bara för att nån skriver det på ett forum på internet? | |
| shulten | 2013-01-06 21:26 | |
![]() | Dessvärre så har vi inskränkningar i Sverige vad det gäller yttrandefriheten. Yttrandefriheten är inte till för att kunna diskutera vädret utan för att kunna få säga konventionella saker, även om det är motbjudande! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:28 | |
![]() | Men jösses...............det uttrycket finns att läsa i renommerad litteratur. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:29 | |
![]() | Tror inte att leftwing har för avsikt att utföra det hon skrev, det är ju mer en "ramsa" | |
| Måns_E | 2013-01-06 21:31 | |
![]() | Du kan nog säga "dränk en kock" också utan att det kan räknas som ett hot. Om än en barnslig provokation. I fallet med att "knacka bög" så är det lite mer problematiskt då du gör dig skyldig till hets mot folkgrupp. Poliser, eller för all del kockar, är ingen folkgrupp. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:34 | |
![]() | Yttrandefrihet eller inte, om ägarna till betapet skulle låta skämtsamma dödshot eller rasistiska uttalanden flöda i forumet, kan de själva bli ansvariga och dömda för vad som förs fram. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-06 21:35 | |
![]() | Försäkringskassans handläggare är ingen folkgrupp heller, annars hade en del forumskribenter legat illa till. | |
| apbur | 2013-01-06 21:36 | |
![]() | Måns, din eländiga paragrafryttare. Jag ställer mig helt oförstående till att man försvarar liknande uttryck. | |