Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-01-27 20:13 | |
![]() | jepp min dammsugare är 30 år. jepp jag använder den. jepp jag använder den ofta. HAH ;) | |
| diffdiff | 2013-01-27 21:09 | |
![]() | hårtork la av =( Tråkigt när man använder den dagligen | |
| Inteallsbra - Ej medlem längre | 2013-01-27 21:11 | |
![]() | Min Casio miniräknare från 1976 fungerar fortfarande utmärkt. Jag använder den vid varje månadsskifte då fakturorna ska räknas ihop och skickas iväg. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-01-27 21:47 | |
![]() | Mina örsnäckor gick sönder ganska nyligen och ganska exakt efter 3 år. De var utbytta på garanti då de förra gick sönder efter samma tid med exakt samma problem. Denna gång efter treårsgränsen dessvärre. Jag håller med om att många produkter bör hålla mycket längre än de gör, men när det gäller hushållselektronik så är det inte lika komplicerat som med till exempel verktyg. En skiftnyckel har sett likadan ut sedan den uppfanns för 170 år sen, men med en dator eller en mobiltelefon går teknikutvecklingen så pass snabbt att man nästan måste byta ut produkterna efter 3–5 år. Det är dock synd att tillverkarna inte tänker på mer uppgradering, reparation och återvinning när de designar produkterna. | |
| klipps | 2013-01-27 21:57 | |
![]() | Men den är juh ej bra nu. Fläkten blåser ut allt damm. Drar mer el m.m. Skall.man ha en bra dammsugare skall.man ha en centraldammsugare. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-01-27 22:17 | |
![]() | prova installera centraldammsugare i en hyresrätt du, får du se vad som händer :) javisst, nya är bättre men orka bry sig. jag byter filter ofta så inte tusan blåser den ut speciellt mycket damm. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-27 22:23 | |
![]() | inte överdrivet kul när det blir stopp i centraldammsugar slangen det finns inte så långa piasavakvastskaft som det behövs för att få ut den pyttelilla legobilen | |
| Kokonut | 2013-01-27 22:26 | |
![]() | Det som går in i slangen fastnar alltid vid ingången i väggen. Där sätter man en 90graders vinkel. Så blir det stopp sätter sig då din lilla legobit där annars är den i påsen. Hyresrätt är givetvus svårare. Allt går. Fråga hyresvärden. | |
| dinodog | 2013-01-27 22:27 | |
![]() | Min granne skaffade sig två likadana ericsson mobiltelefoner. En till sig själv och en till sin fru. Efter ett år så lade bägge mobilerna av på samma dag. De lämnades in på garantin båda tlf hade samma fel som lagades. De fick tbx tlf igen men samma fel uppstod igen på bägge tlf samtidigt. Lite märkligt att dom gick sönder samtidigt och att det var samma fel varje gång. | |
| Maradona1986 | 2013-01-27 22:28 | |
![]() | Tror i princip inte att jag varit med om hemelektronik som gått sönder "i förtid" utan snarare att de bytts ut p g a att de inte längre känts moderna. Min gamla VHS-spelare fungerade fortfarande när den slängdes för något år sedan efter säkert ett tjugotal års tjänstgöring. Samma sak med min sista tjock-TV som var helt fungerande även om jag valde att byta ut den mot en större och plattare. Så jag känner inte riktigt igen mig i problemet. Förresten för någon månad sedan pajade ett strykjärn som hade haft i tjugo år och som knappast var en av de dyraste modellerna på sin tid. Så den var väl att betrakta som fullt avskriven vid det laget..... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-27 22:39 | |
![]() | jag har nog värdsmästerskap i VHS.har nog haft ett 40 tal videoapparater,efter dom 3 första gått sönder så hyrde jag av THorn i några år förmodligen jag som rår för deras konkurs,när Videon gick sönder fick vi en låne Video, och låne Videon gick sönder fick vi en ny låneVideo och så där höll det på,tillslut uppfann någon video pluggen så inte barnen kunde stoppa in hela smörgåsar i vhs hålet och se mackibompa till slut ville dom inte ha oss som kund men då var dvd redan på fram mach | |
| Mindymoo | 2013-01-28 02:36 | |
![]() | Min mikrougn la av för nån månad sen, bara tio år gammal. Veckan efter dog hushållsmaskinen, som hunnit bli 21 år gammal - och på samma dag stavmixern som var sådär fint orange som grejerna var på sena 70-talet :). Min stereoanläggning köptes i specialbutik 1993 (bl a Qlinehögtalare) och ger fortfarande kanonljud även om man kan tycka att det tar plats jämfört med nya prylar. Så visst var det bättre kvalitet förr! Nu väntar jag på att dammsugaren - köpt 2008 - ska dra sin sista suck eftersom den är nyare och jag antar att den då är av sämre kvalitet. Mobiltelefoner däremot är grejer med kortare liv. Och det är attans så mycket mer irriterande när de går sönder. | |
| Rapé1 | 2013-01-28 06:49 | |
![]() | Vad är videopluggen Titti?? Jag f.ö nöjd med min Harman Kardon förstärkare på 6 x 120w samt mina Zachry högtalare. Har haft dom i drygt 10år och fungerar bra fortfarande, dock inga hdmi kontakter men då får man använda optisk kabel för ljud. :-) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-28 10:01 | |
![]() | videopluggen är en barnspärr som ser ut som en 1/4 del av ett videoband,som sätts i videokasettshålet så att barn inte kan sätta in någonting i videon | |
| corlini | 2013-01-28 12:20 | |
![]() | Måns E, ja det var ett plastigt exempel på Harman Kardon :) men hur som ska det tydligen vara väldigt bra grejer och jag tycker det låter bra med bra kvalitet. märker enorm skillnad när man höjer för program som "idol" eller filmer med effekter jämfört med de mer vanliga standradsystemen för 1 300:- på elgiganten. jag tror man får vad man betalar för även när det kommer till hemelekronik som kyl, frys, stereo, micro osv. har man otur får man ett dåligt ex men i allmänhet är det nog så att man just får vad man betalar för | |
| annakarineli | 2013-01-28 14:10 | |
![]() | Hur mycket eller lite är det då rimligt att betala för en 32" tv som inte nödvändigtvis är av den allra, allra bästa kvalitén, men som ligger i klassen "bättre"? Min numera trasiga Samsung kostade 6000:- för knappt fyra år sedan. | |
| corlini | 2013-01-28 14:27 | |
![]() | att din Samsung bara lade av sådär låter både konstigt och trist. de brukar ju vara bra, mycket bättre än andra i snitt vad jag har hört och erfarit. men alla fabrikat har väl bas-budget-finare serier? 6000 för 4 år sedan låter som basutbud eller budget, idag får man nog en bättre TV för de pengarna priserna har ju sjunkit. vår första plattTV är nog ca 10-12år nu (inköpt på den tiden de kostade runt 20) och den sitter idag i gästrummet men funkar super. en samsung 42" plasma. vattenkokare och mobiler är det som alltid slutar funka här. | |
| annakarineli | 2013-01-28 18:55 | |
![]() | Det är kanske fel att säga att den har lagt av, den går att slå på och ljudet är som det ska men färgerna är mest svart, rött, gult och orange och rörelserna på bilden lämnar liksom spår efter sig över skärmen. Liksom om man skulle se varje bild i en tecknad serie eller hur jag ska säga. Något som har med bilden att göra har gått sönder och jag har svårt att tänka mig att det är något man lagar utan det blir nog till att köpa en ny tv även om det spontant känns som att man bara borde kunna köpa ett nytt "grafikkort" eller vad det nu kan vara i en tv som har med det här att göra.. :-( Tror att tv-n klassades som "bättre" när jag köpte den. | |
| Inteallsbra - Ej medlem längre | 2013-01-28 20:56 | |
![]() | Min platta Tv Fujitsu-Siemens 42-tum LCD är 7 år och fungerar felfritt. Inte lika bra bild som i den nyinköpta 50-tum full-hd men helt ok. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-28 21:02 | |
![]() | Har en fet-TV som funkar galant | |