Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2013-03-17 16:49 | |
![]() | Jag tror inte att "skärp dig ungjävel" hade varit tillräckligt avskräckande. Kanske om han verkligen varit en ungjävel på 14-15 år. | |
| apbur | 2013-03-17 16:55 | |
![]() | Killen gör väl av misstag en gest som han tror fungerar som segergest. Är inte det alldeles uppenbart? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-03-17 16:56 | |
![]() | Du menar att om de sa att "vi tolererar inte detta" och gav honom en skarp varning och/eller böter (förutom gatlopp i media och hat från fansen) så skulle det inte vara "avskräckande" nog för... vad? Att hindra folk från att bli fascister? | |
| Minta | 2013-03-17 17:02 | |
![]() | Eller från att använda idrottsarenan till att mobba andra offentligt? Om det var en helt oskyldig, ofrivillig gest som en tics, är det såklart hemskt att löpa gatlopp i medierna och bli hatad av fansen. Nej, för mig ser det inte ut som en segergest utan en tydlig hathälsning. men jag vet ju inte och ingen annan heller. | |
| apbur | 2013-03-17 17:06 | |
![]() | Minta, är det mest rimligt att en gest efter ett avgörande mål är en segergest eller en hathälsning? Skulle vara intressant att veta om han vrålar "jaa!" eller "sieg heil!" för vråla verkar han göra. Av hat eller lycka? Svår nöt. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-03-17 17:11 | |
![]() | "Mobba andra offentligt"? Vad kallar du då att en hel värld tävlar i att fördöma och straffa en enskild 20-årig fotbollsspelare? | |
| Minta | 2013-03-17 17:12 | |
![]() | Det är naturligtvis förkastligt. Det borde ju räcka med avstängningen. | |
| apbur | 2013-03-17 17:13 | |
![]() | Det är faktiskt vidrigt att peka ut någon som fascist eller nazist med så tunt underlag. | |
| Minta | 2013-03-17 17:14 | |
![]() | apbur, det finns ingen motsägelse i att gesten utförs efter en seger i fotboll. Om det rått minsta tvekan i hur den uppfattats, hade han väl inte blivit avstängd? | |
| Minta | 2013-03-17 17:15 | |
![]() | Vem har pekat ut honom som fascist eller nazist? Men gesten han gör liknar till förvillelse en fascist-/nazisthälsning. | |
| Minta | 2013-03-17 17:16 | |
![]() | Förmodligen är det nog en skarp markering och han får tillbaka jobbet, gissar jag. | |
| apbur | 2013-03-17 17:18 | |
![]() | För att det ska vara en nazisthälsning måste gesten gjorts medvetet med syfte att hetsa. Man väljer att straffa honom och således utgår man ifrån att han ville hetsa. | |
| Minta | 2013-03-17 17:19 | |
![]() | Är inte detta också ett växande problem inom fotbollen? Åtminstone många supportar har gjort dessa ofrivilliga/oskyldiga "seger"hälsningar. | |
| apbur | 2013-03-17 17:20 | |
![]() | Ännu mindre konstigt då att en fotbollsspelare faktiskt tror att det är en segergest. | |
| Minta | 2013-03-17 17:20 | |
![]() | apbur, hur kan du bevisa vad som rörde sig i hans huvud? Man utgick från gesten och att den är hetsande i sig. Ingen kan väl säga att man inet vet det. Jo, han och hans tränare förstås. | |
| Minta | 2013-03-17 17:21 | |
![]() | Ingen kan väl vara så naiv att för att gesten görs som en segergest i fotboll saknar den annan innebörd? | |
| apbur | 2013-03-17 17:22 | |
![]() | Horribelt att utgå ifrån gesten. Hävdar han att han inte menade något illa och var helt omedveten om att det kunde uppfattas illa så har ingen någon anledning att bli kränkt. Man blir kränkt av andra människors syften, inte en viss kroppsrörelse. Den här diskussionen är helt efterbliven. Jag blir gråtfärdig. | |
| Minta | 2013-03-17 17:24 | |
![]() | Titta på spelaren till vänster om honom, kolla in hans ansiktsuttryck. Det är inte alls horribelt att utgå från gesten. Det är en gest laddad med betydelse, det kan du väl inte bortse från. | |
| Mouche - Administratör | 2013-03-17 17:26 | |
![]() | Det finns oerhört många saker man kan kalla "brutalt" korkade: stöld, rökning, terrorism, telefonterror, stalking/förföljelse, mord, misshandel med mera. Problemet är att lära sig att sätta en "allvarlighets-stämpel" på de saker som verkligen är "brutalt korkade" så man lär sig att skilja på svart och vitt. Om en 20-årig kille gör en idiotisk grej så behöver knappast världen sluta att fungera för den sakens skull. Man borde i rimlighetens namn inte heller förstöra hela hans framtida liv. Han är obetänksam, javisst, men sist jag kollade så var det inte livstidsstraff och allmänt spöstraff som gällde för den sortens "brott"! Jag anser att en allvarlig varning och ett rejält belopp i skadestånd hade räckt gott och väl. Den killen är för övrigt en av de personer jag personligen tror aldrig mer kommer att göra något så dumt. Mouche | |
| Minta | 2013-03-17 17:32 | |
![]() | Ja, det hade varit bättre med en varning och kännbara böter. Då hade han fått en andra chans. | |