Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-19 10:22 | |
![]() | husägare måste ha försäkring,banken kräver det om det finns lån,utan lån behövs ingen försäkring | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-19 10:28 | |
![]() | Ett hus har ett värde,och hittas fukt och mögel vid ev försäljning,så är det bara att räkna med en prisnedgång,sen när försäkringsbolaget blir inkopplat så ska det förklaras varför man mörkat en vattenskada,blir svårt att få en en försäkring då,eftersom försäkring är någonting man ansöker om och ingen självklarhet,ponera att du inte får bort allt vatten,och mögelsvamparna växer och golvet måste rivas upp och läggas om,då handlar det inte om olyckskorpar utan om ren dumhet | |
| dinodog | 2013-03-19 10:29 | |
![]() | Hm ingen bank som frågat mig om jag har hemförsäkring när jag lånade pengar till mitt radhus. Vet en som fick hela sin bostadrättslägenhet totalt utbränd. Han hade ingen hemförsäkring öht. Där gick föreningens försäkringsbolag in. | |
| blue_moon | 2013-03-19 10:38 | |
![]() | Dinodog Bostadsrättsföreningens försäkring täcker bara själva byggnaden, ej interiören och inventarierna. Dem får den boende själv försäkra. | |
| Minta | 2013-03-19 10:40 | |
![]() | Ja, det måste vara en snäll brf i så fall. Man ska ha en särskild brf-försäkring dessutom. | |
| jellyflower | 2013-03-19 11:19 | |
![]() | Ja, det är SUPERVIKTIGT att ha en särskild brf-försäkring om man bor i brf. Man kan bli helt ruinerad och skuldsatt för resten av livet annars om nåt stort fel uppstår inom ens eget ansvarsområde. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-19 12:12 | |
![]() | Vår brf kräver att man har en hemförsäkring för bostadsrätt, och det är inget ovanligt. Har man inte råd att åtgärda en uppkommen skada kan det ju påverka resten av byggnaden och andras lägenheter. | |
| dinodog | 2013-03-19 13:22 | |
![]() | blue_moon ja jag vet det. Men han som bodde i lgh hade ingen hemförsäkring. Var enbart hans lgh som blev utbränd. Så givetvis gick föreningens försäkringsbolag in men han som ägde lgh fick ersätta f.bolaget. Där jag bor finns det inga krav på försäkringar. Men när vi i styrelsen träffar nya medlemmar brukar vi nämna det, och gärna att man har en tilläggs försäkring för brf. | |