Spelrum
| Giraffen | 62 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 42 |
| Inloggade | 107 |
Mobilspel
| Pågående | 19 640 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-27 21:55 | |
![]() | väldigt bra för hakningar, ni som sitter med zoo eller zon och inte hittar plats att lägga ut det... | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-27 21:55 | |
![]() | sorry OT | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-03-27 22:10 | |
![]() | Internet är bara en fluga, så att diskutera detta är slöseri med tid. Jag förutspår att rörposten snart gör comeback, men denna gång i global form. | |
| Guldplate | 2013-03-27 22:30 | |
![]() | Minta: Google har protesterat mot ordet googla. Säkerligen pga att definitionen är ngt i stil med "att söka på Internet via en sökmotor". Spelar ingen roll vilken sökmotor... (piratebay är ingen sökmotor för Internet utan för filer att ladda ner och går därför inte under samma begrepp) | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-27 22:47 | |
![]() | Guldplate... att söka efter en torrent, via en sökmotor på internet, faller inte under begreppet att söka via en sökmotor på internet? | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-27 22:48 | |
![]() | ah FÖR internet. läste fel, men tycker fortfarande likadant. | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-27 22:51 | |
![]() | kan förklara: om torrentresultatet är ett för definerat sökresultat för att inkluderas i diskussionen så är "för internet" ett alldeles för luddigt begrepp. | |
| Guldplate | 2013-03-27 23:46 | |
![]() | Personenovan: Det är väl just det som är skillnaden. En sökmotor för torrents har en definierad sökfunktion, den söker torrents. Samma sak gäller för sökfunktionen här inne på Betapet. De är definierade till att antingen söka bland trådarna i forumet eller bland medlemmarna på sidan. Google, altavista m.fl. har ingen definierad sökfunktion, mer än att den söker igenom internet. | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-28 00:39 | |
![]() | nja, det är väl en sanning med modifikation. Kanske är det så att google "söker igenom internet" men du blir inte förevisad alla resultat. www.lindqvist.com/hu...es ultaten/ precis som en torrentsökmotor filtrerar bort allt som inte är torrents, filtrerar google bort det som dom tycker är olämpligt för dig att se. Snart även just torrents. svenska.yle.fi/artik...-s okningar | |
| Mindymoo | 2013-03-28 01:48 | |
![]() | Ordet är i alla fall viralt :) www.theatlantic.com/...ly /274383/ | |
| kajix | 2013-03-28 07:35 | |
![]() | det är väl oftast aspergare som har problem med att någon söker med en annan sökmotor när man säger googla. det kanske är därför människorna på google vill stävja detta. | |
| Guldplate | 2013-03-28 09:47 | |
![]() | Personenovan: Skillnaden mellan en sökmotor typ Google och altavista gentemot piratebay eller trådsöken här inne borde väl vara ganska klar nu. Därmed även vilka sökmotorer som går under verbet googla. Sen Ang filtreringen så är det skillnad på att filtrera bort och att filtrera fram. Piratebay filtrerar fram torrents så att du bara hittar dom. Att filtrera bort något är att gör att du hittar allt annat än just det du tar bort. Artikeln handlar inte om att Google filtrerar bort det utan nedprioriterar saker så det blir svårare att komma åt om du inte specifikt söker efter det. Gällande domstolsbeslutet i Frankrike så läste jag inte hela artikelen men misstänker att det inte är över än i den frågam. | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-28 09:49 | |
![]() | försöker du insinuera att jag har aspbergers, kajix? jag ska inte bila till Göteborg, jag ska Volvoa dit. I min Saab! tänker inte sänka mig till din nivå och börja förolämpa människor med handikapp för att vara lustig. Det är lite för lågt, även för mig. (du förvånade mig lite där, faktiskt.) | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-28 09:55 | |
![]() | Guldplate haha tur att du inte läste ordentligt för länkarna är i princip värdelösa. Ursäkta för det, jag var lite feberyr igår och lade inte ens energi på att hitta bra länkar. Men jag tycker fortfarande att osökbar är ett bättre ord, för som sagt, både zlatan och google kan vara ett minne blott för alla ganska snabbt, men det tar oftast väldigt lång tid innan något plockas BORT ur ordböckerna. Ska vi då börja fylla dom med trendord? | |
| brundan | 2013-03-28 12:08 | |
![]() | Hur som helst så borde det heta "ogooglingsbar". | |
| Minta | 2013-03-28 12:13 | |
![]() | Man vet inte om det är trendord förrän i framtiden. Många ord blir föråldrade på grund av att de de refererar till blir föråldrat t.ex. Det är omöjligt att på förhand göra en prognos av hur långlivat ett ord blir. | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-28 12:22 | |
![]() | precis, vänta till framtiden med att ta in dom i ordböckerna då. | |
| Måns_E | 2013-03-28 12:35 | |
![]() | Orden skall väl tas in i ordböckerna om de används, konstigare än så är det väl inte? Det finns ju ett och annat varumärke som sedan har blivit ett helt naturligt ord i svenska språket, en del står med i SAOL andra inte, masonit är ett utmärkt exempel på det (och det är ju inte jättegammalt heller). | |
| Minta | 2013-03-28 12:37 | |
![]() | Varför då, många ord lever bara en tid. De fyller ju en funktion så länge de gör det. Varför inte låta dem göra det och ta bort dem när de har dött. Hur länge ska ett ord vara levande för att tas in och hur länge ska det vara dött för att tas bort? | |
| Minta | 2013-03-28 12:38 | |
![]() | Svar till personenovan. | |