Spelrum
Giraffen62
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
42
Inloggade107
Mobilspel
Pågående19 640

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Silfverkrok - Ej medlem längre2013-04-03 12:42
Antal inlägg: 7174

Challe, Sverige (och norden) bra på väldigt mycket. Vi toppar alla möjliga listor inom flera olika områden, så det är fler än vi svenskar som gillar Sverige tydligen.
ungdomarna är dock rejält usla på matematik :(
Sen var det någon som hade jobbat utomlands i några år, det är väl knappast jämförbart med att flytta till ett land för resten av livet (förhoppningsvis)??
Du är där under en period och kan se saker lite från utsidan, ditt företag står för mycket av tryggheten av vistelsen där.
Pressen är censurerad, homosexualitet är straffbart, en kvinnosyn som vi i Sverige hade för årtionden sedan. Men är kärleken stor och ni helt inställda på att svårigheter är till för att övervinnas är det väl bara att våga språnget.
Lycka till vad som än händer :)

chamila2013-04-07 12:19
Antal inlägg: 28

jag tackar för alla synpunkter o råd ... marmotte : jag har kollat på lite olika sidor om volontärarbete. då har man folk o vända sig till hela tiden. o jag kommer ju ha tillgång till internet o telefon så behöver jag någon o prata med så har jag ju fortfarande kvar mina vänner i sverige :) men som sagt har ju mycke att fixa med o lära sig språket är en väldigt viktig del i detta. Men men först o främst kommer han till sverige snart o jag längtar något djävulskt. Den här känslan när man vet att man hittat rätt är otrolig <3

chamila2013-04-07 12:26
Antal inlägg: 28

Osse: jo men det är klart vi har pratat egenom hur det kommer bli. Han har svenska släktingar o han är ganska västerländs i sitt beteende o va. det är just det som är så fantastikt bra o det va det som gjorde att vi klickade. Jag har förklarat för honom att jag är en riktigt svensk tjej med svenska traditioner o dom kommer jag inte släppa i första taget :) o det har han accepterat :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?