Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-27 20:08 | |
![]() | då får du gogla på när är det fullmåne | |
| blue_moon | 2013-04-27 20:15 | |
![]() | Fullmåne 25 april. www.kalender-365.se/...la gen.html | |
| poolbobbo | 2013-04-27 23:39 | |
![]() | Det stämmer bra det blue_moon. Och till dig little stalin, så kan jag berätta "som jag tidigare nämnt i min tråd" så har jag ingen koll på kalendern utan märker DIREKT att det är fullmåne just bara på att jag inte kan sova . självuppfyllande profetia hmpf . Tacka du din lyckliga stjärna ★ | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-04-27 23:44 | |
![]() | Har väl ingen betydelse om det är fullmåne eller ej när du inte kan sova. Släpp det i stället så sover du alla nätter. | |
| poolbobbo | 2013-04-27 23:58 | |
![]() | Hä löns int å förklar när de int begrip/ I.Stenmark | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-04-28 00:13 | |
![]() | Nej precis. Finns inget att förklara. | |
| poolbobbo | 2013-04-28 01:11 | |
![]() | Tänkte mig lite konkreta förklaringar på mitt problem, så vill du vara så vänlig att sluta spamma ner tråden med en massa onödigt käbbel som inte leder någonstans. Det är så tråkigt med sandlådenivån. Mitt problem är fortfarande inte löst så därför gick jag ut publikt med en allmän fråga för att se om någon har ett bra tips som gör att jag får sova detta aktuella datum/mån.jag är inte intresserad av att käfta. Mvh | |
| Mindymoo | 2013-04-28 02:48 | |
![]() | Konkreta förklaringar kan vara svåra att hitta eftersom vetenskapen snarare motbevisat att vi påverkas av fullmånen. Men det hjälper ju inte dem som faktiskt påverkas! Jag förmodar att du provat alla vanliga tips, som promenader före läggdags, mörklagt sovrum och tandkräm utan mentol? Min kompis, med samma problem, sov helt enkelt extra länge dagarna innan, så hon hade ett litet "sömnkapital" att knapra på. | |
| poolbobbo | 2013-04-28 06:35 | |
![]() | Det var ingen dum idé :) Vetenskapen skulle bara veta att det även drabbat min dotter som är 19år *L* | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-04-28 10:01 | |
![]() | Vetenskapen borde även lägga märke till att min kompis alltid lyckas titta på klockan när den är 22:22. | |
| MissPiggy69 | 2013-04-28 19:25 | |
![]() | Jag sover alltid bra, utom vid fullmåne. Jag behöver inte veta om att det är fullmåne, kroppen vet det ändå. Så det är inget jag inbillar mig. Men jag tycker inte heller att det är speciellt konstigt, kroppen består ju till en stor del av vatten, och hur månen påverkar vatten vet vi ju alla :-) | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-04-28 23:07 | |
![]() | Sover aldrig bra oavsett månfas | |
| krysopras | 2013-04-29 08:35 | |
![]() | poolbobbo, det är ju inte så att fullmånen inträffar slumpmässigt så att du plötsligt drabbas av den utan förvarning. Fullmånen inträffar var 28 dag, alltid. En sådan regelbundenhet kan man mycket väl "ställa in" sin kropp att reagera på även om det inte sker viljemässigt eller medvetet. Skillnaderna i ljusmängd kan bli ganska stora och det reagerar våra hjärnor på, om inte annat. Även innanför våra ögonlock som inte är så tjocka. Sovmask brukar jag använda med framgång. Menar inte att förminska dina upplevelser, vill bara påpeka att "vetenskapen" faktiskt inte är en idiot. | |
| Bim1964 | 2013-04-29 10:43 | |
![]() | Min mens brukar sammanfalla med fullmånen. Får alltid migrän och sover riktigt illa också. Brukar alltid vakna runt 3 snåret och kan ligga vaken i flera timmar. Spelar ingen roll om jag lägger mig tidigt eller efter 24.00. vaknar ändå klockan 3. | |
| kajix | 2013-04-29 12:44 | |
![]() | Påverkas ni lika mycket vid nymåne? | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-04-29 17:56 | |
![]() | sluta spamma ner tråden med en massa onödigt käbbel Men hallå, du verkar liiite nervös faktiskt. Det är väl bara att googla om du har sömnproblem. | |
| poolbobbo | 2013-04-29 18:31 | |
![]() | Krysopras tack för nyttig information, det låter faktiskt väldigt logiskt det du säger. Jag är en logiker så denna förklaring kanske kan funka. Tusen tack | |