Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-11 20:07 | |
![]() | Turusen Tiina...Meni jo perille;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-11 20:09 | |
![]() | ingen är förvånad att du är en finsk syster inte överaskad presis | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-11 20:09 | |
![]() | Och finska är visst inte tillåtet i detta forum. | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-11 20:13 | |
![]() | Meddelandet var åt diffdiff så det behöver ni inte bry er om:) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-11 20:15 | |
![]() | då går det aldeles utmärkt att skriva ett pm till henne | |
| diffdiff | 2013-05-11 20:16 | |
![]() | swesubb =) | |
| corlini | 2013-05-11 21:12 | |
![]() | oj oj oj, undrar vad reaktionen är när det presenteras "forskning" kring något som är så oPK som raser, skillnader, utveckling, IQ osv ? samma personer som gottar sig åt detta går i taket av ilska och förnekelse när liknande sk forskning visar sånt de inte tycker om. en underbar tråd, dubbelmoralens bekräftelse nummer ett | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:20 | |
![]() | Tror nog det finns smarta såna också ???,,,,,,,,,,,,,, här är några ,Knut Hamsun. Norsk författare och Nobelpristagare. Luigi Pirandello. Italiensk författare och Nobelpristagare. Ezra Pound. En av 1900-talets största och mest inflytelserika poeter. Howard Phillips Lovecraft. En av 1900-talets viktigaste författare. Martin Heidegger. Tysk filosof. Carl Gustav Jung. Schweizisk psykiater, psykolog och idéhistoriker. Jämte Freud mest inflytelserik inom psykologin. Henry Ford. Amerikansk industrialist. Carl Schmitt. Tysk statsrättsteoretiker och filosof. | |
| Måns_E | 2013-05-11 21:23 | |
![]() | Skallmätning ligger inte riktigt i tiden corlini, men visst har forskning på det förekommit, vi hade ju t o m ett rasbiologiskt institut i Sverige. Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:24 | |
![]() | Det var min första reaktion också – alltså att det var forskning som skulle sättas inom citationstecken – och jag har inte möjlighet/kunskap/intress e till att läsa artikeln, så för att få en enkel uppfattning om hur pass seriös forskningen är kollade jag upp journalen på Wikipedia och där står: "It is one of the most influential journals in psychology and ranked among the top 10 general psychology journals for impact". Det betyder naturligtvis inte att studien per definition är tillförlitlig, men det tyder ändå på att den kan vara värd mer än att bara skratta lite åt eller med (och läsas om man orkar). | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:28 | |
![]() | Jag är ju ganska säker på att personer som föredrar att säga negerboll har dålig kognitiv förmåga. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:29 | |
![]() | Eller din jävla svenne ?? | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:31 | |
![]() | Svenskarna var ivriga användare av krumpassare på 30 talet. Men ingen vill minnas sånt längre:) Men man mätte skallarna på samer och zigenare och hade korrespondens med det tidiga Nazityskland. | |
| corlini | 2013-05-11 21:33 | |
![]() | det jag menade var att det var väldigt roligt att se samma personer som dissar, går i taket, förnekar, bestrider och blir riktigt upprörda när och om någon nämner en "forskning" som exempelvis skulle visa på IQ skillnader i världen eller människans olika fysiska egenskaper och avvikelser beroende på ursprung (men formulerat som ordet ras) läsa denna forskning och uppskatta den. därför undrade jag om det var ironi eller avsaknad av självinsikt i vissa inlägg. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:37 | |
![]() | Att man praktiserade rasbiologi och uppfann ordet negerboll för snart 100 år sen är väl inget bra försvar för att vara lika dum idag. | |
| Måns_E | 2013-05-11 21:38 | |
![]() | Jag har läst forskning angående IQ, jag har också läst invändningarna varför det är svårt att jämföra IQ-resultat mellan olika grupper. Det är inget som direkt upprör mig. Man får ju betänka vad det är man faktiskt mäter. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:40 | |
![]() | Men sådan forskning förpassar sig ju rättmäteligen i kategorin "forskning" med citationstecken. | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:40 | |
![]() | Och samma inlägg på finska lyder: No voi perkeles nyt meni kyllä ihan päin vittuun;P | |
| swesubb - Ej medlem längre | 2013-05-11 21:44 | |
![]() | www.youtube.com/watc...a6 z54IHdu0 | |
| corlini | 2013-05-11 21:45 | |
![]() | pink, rasbiologi är väldigt bra. det något okorrekta ordet "ras" till trots. vissa grupper är mindre känsliga, immuna, överkänsliga, läkande, upptagande, frånstötande osv av olika saker vilket tex kan hjälpa människan i flertalet olika medicinska syften. tester pågår varje dag i vår värld fast det kallas inte rasbiologi längre. utvecklingen går framåt men grunden till det ligger i det förlegade vi då ägnade oss åt. | |