Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-15 07:30 | |
![]() | jag har alltid tyckt att köttätare är lite bisarra,efter att sätt insäkterna stölla länkat till så vet jag att dom är det,fy vad äckligt | |
| jellyflower | 2013-05-15 09:06 | |
![]() | Apbur, jag vet inte hur det vore att föda upp råttor som mat, men när det handlar om kaniner så är det inte helt lätt iom sjukdomarna myxomatos och RVHD som kan slå ut hela besättningar inom loppet av dagar. Man kan vaccinera sina kaniner men då skall de inte ätas. Man kan givetvis tvärisolera kaninerna från yttermiljön och varandra, men då har man ett djuretiskt problem. Dem har vi många nog av redan. Att äta insekter skulle kanske ha fördelar ur etiskt perspektiv, få människor blir upprörda över maggotars livsvillkor osv. Det finns (därmed) ekonomiska fördelar, bra protein snabbt utan att någon börjar gläfsa om inredda burar och utomhusbete. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-05-15 11:20 | |
![]() | Nej tack! Jag vill inte äta insekter. Jag har svårt att förstå att folk äter sniglar frivilligt, för mig helt obegripligt. Aldrig att jag skulle äta sniglar heller. | |
| klejf | 2013-05-15 16:07 | |
![]() | Gräshoppor funkar - krispiga och goda. Dom stora asen däremot går bort. Dästa larver likaså. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-15 16:10 | |
![]() | myror i choklad då,nä spara insäkterna till fåglarna | |
| ThirrePhirre | 2013-05-15 16:17 | |
![]() | Jag skulle vilja prova. Skulle det serveras på en restaurang nära mig eller säljas i nån affär i min stad skulle jag prova direkt, men jag är nog inte tillräckligt motiverad för anstränga mig allt för mycket. Men det sägs vara gott och jag tror på. | |
| NecroKga | 2013-05-15 17:15 | |
![]() | Nog inte trevligt att syssla med levande insekter om man ej fiskar eller jagar/samlar dem i vilt tillstånd (räka, hummer). Mycket trevligare att uppfödning med slaktdjur än slakt-larver/insekter. De ej sociala nog så bonden ser hans djur trivs. Bättre odla & äta grönt då. | |
| Lianne cute | 2013-05-15 20:29 | |
![]() | Nej tack | |
| Nasty Nimrod | 2013-05-15 20:53 | |
![]() | Min första tanke är att det låter vettigare än den köttindustrin vi har nu. Litet torftigt, kanske. | |
| theKurgan | 2013-05-16 15:51 | |
![]() | Det är så klart en fråga om matkultur, som inte på något vis är oföränderlig. En vanesak helt enkelt. När potatisen först kom till Sverige var det många som hellre gick hungriga än åt något som växt under(!) jorden, för det var djävulens rike. Att sen inte alla kommer tycka det är det bästa som finns även om det blir standardföda om en generation eller så är en annan sak. Finns folk som tycker glass smakar illa idag också. | |