Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 610 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:06 | |
![]() | Vi kan ju tränga ihop oss under samma stråle...då blir det billigt? | |
| corlini | 2013-05-19 21:07 | |
![]() | låg nivå i tråden nu :) det handlar bara om att respektera rådande kotym i sin omgivning och att man som ny, arbetslös och minoritetstillhörande får en schans, ett erbjudande och en möjlighet. - vad gör en normalt funtad person då? 1, vägrar för att den som basar på stället har fel kön? 2, är jävligt glad, vill visa att man är värd att satsa på och anpassar sig till sin omgivning för att vinna lite värdighet, respekt och bli självförsörjande? allt annat trams om duschar, bakterier, trostillhörigheter osv är orelevanta. det handlar bara om en sak, sunt förnuft eller total avsaknad av det. | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:07 | |
![]() | VisaOZ, jag försvarar rättena att bestämma över min egen kropp. Jag försvarar också andra människors rätt till sin egen kropp. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:10 | |
![]() | så skulle ni flytta utomlands så skulle ni sluta fira Jul ge fan i poskäggen och ge upp era svenska tradisioner ? nä det tror jag inte att ni skulle,ni skulle krama kaviartuben varje dag basta | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:10 | |
![]() | Ja jösses, allt detta för att en idiot inte villa ta i hand? Vems är problemet? En sak är säker inte är det mitt :) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:11 | |
![]() | Kram till titti :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:18 | |
![]() | kram vita,skulle ni flytta till Irak så skulle ni bli så in i H Svenska så ojojoj,ni skulle ha flaggor på väggen springa runt i sverigedräkten på midsommarafton importera en björk till stången sen skulle ni skita i vad det kostar.ni skulle dö för hårtbröd och surströmming även om ni inte gillar det,ni skulle dra i varje Svenskt halstrå och gråta varje gång ni fick ett vykort med en stuga med vita knutar på från hemlandet.Hur skulle det vara med tvärtomtänkande och ökad förståelse | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:19 | |
![]() | Corlini, kutym i en globaliserad värld? Du pratar om minoritet, och då får jag påminna dig om att 99,98% av världsbefolkningen inte passar dig. Var ska du arbeta i framtiden? Var ska dina barn arbeta? Vet du om att kvinnor kan vara riktigt bra på härskartekniker, och att detta nog var en maktuppvisning? Det heter irrelevant, men jag förstår ändå. | |
| Lill-IT | 2013-05-19 21:19 | |
![]() | Vi hade fortfarande fått rätta oss efter vad som gäller där Titti. | |
| corlini | 2013-05-19 21:19 | |
![]() | ttiittii, jag skulle inte ge upp mina traditioner men jag skulle respektera om min nya omgivning föredrog att jag inte var toppless eller i bara minimal bikinitopp på sommaren i trädgården. skulle min nya chef ha stort skägg, turban och prata ett språk jag inte är bra på skulle jag kanske lyssna, respektera och tacka för chansen han vill ge mig trots min "olikhet" och jag skulle kanske buga (eller vad de nu gör) istället för att sträcka fram handen. dvs jag skulle anpassa mig efter omständigheten och använda normalt förnuft. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:20 | |
![]() | Jag har tvärtomtänkande men inte till varje pris som helst. | |
| corlini | 2013-05-19 21:20 | |
![]() | Tania, vad pratar du om? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:22 | |
![]() | Inbilla mig att ni skulle klä er i burka om ni flyttar till Irak, att ni skulle ligga på golvet och be 5 gånger om dagen,och Halall slakta djur som är deras tradisioner knappast | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:24 | |
![]() | Nej, vet du vad corlini, jag tycker att du vinner mer på att visa på allt det fina Sverige har att erbjuda. Ta med dig dina seder och bruk utomlands, för det berikar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:25 | |
![]() | corlini du skulle inte få jobba du skulle vara hemma och passa upp på din man, och handtvätta kläder | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:25 | |
![]() | men Tania hur tänker du nu? | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:26 | |
![]() | Men corlini, målar du dig brun när du är utomlands? Tar du av kepsen och gömmer den i armvecket? Sätter du i linser? Hur gör du därute, i den vida världen? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2013-05-19 21:28 | |
![]() | Tycker det räcker att vi fått böneutrop varje fredag mellan 12-13 | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:31 | |
![]() | tittii, jag vet inte vad du syftar på, men jag tycker att det är trist att människor är så snäva. Människor är jättesnälla. Jag har rört mig i kvarter där man förväntas bära heltäckande, men när man umgicks med befolkningen, visade det sig att det inte riktigt var så. Helt plötsligt var det absolut gångbart att gå omkring med kort kjol och t-shirt. Jag upplevde verkligen inget negativt. Sedan finns det så klart människor i vissa länder som är mycket mer konservativa, och jag går inte med på tvång, så jag åker väl inte dit då. | |
| corlini | 2013-05-19 21:31 | |
![]() | är det ett samhälle du vill ha Tania? där kvinnor är hemma och män framförallt inte jobbar för kvinnliga chefer? berikar det dig? eller vill du ha ett samhälle där vi kan arbeta jämnställt underordnat varandra oberoende av kön? och där vi oavsett tro kan arbeta ihop och respektera varandras yrkesroller? | |