Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
joråsatt2013-05-29 18:53
Antal inlägg: 241

Det va nog reglarna vaktmästaren syftade på! Nu sitter de i såna, men det gjorde de inte innan.
Och enligt vaktis tog jobbet TVÅ TIMMAR, vilket jag har väldigt svårt att tro men måhända. Men konstigt att de inte satt elementet i reglarna från början isf. Ju mer ni skriver desto mer tycker jag att det är hyresvärdens sak att betala. PUNKT! :)

nulltj - Ej medlem längre2013-05-29 18:59
Antal inlägg: 14052

Det behöver inte sitta i reglar om det sitter med rätt plugg. Men skitsamma.

joråsatt2013-05-29 19:08

Aha okej. Det har jag dock ingen aning om ifall de gjorde.

nulltj - Ej medlem längre2013-05-29 19:10
Antal inlägg: 14052

Det kan ju dock vara ett bra "bevis" för att det satt felaktigt monterat från början; fel plugg i gips, alltså.

Karinsson - Ej medlem längre2013-05-29 21:11
Antal inlägg: 22

Du ska självklart inte betala. Din hyresvärd bara försöker.
Du har ju en del att komma med. Som plugg. Ja det var en del...
Antar att det inte gjordes någon besiktning ihop med dig när du flyttade in heller?
Nej, betala inte. Orkar du inte bråka så köp några molly och sätt fast det själv.

joråsatt2013-05-29 21:21

Nej fick inget besikntingsprotokoll eller så. Och det är ju inte direkt det första man kollar, att allt sitter fast. Det är som att kliva runt på varenda golvruta och kolla att man inte rasar igenom, man FÖRVÄNTAR sig att det ska funka.
Jag hade satt upp det själv om jag visste att de skulle ta betalt för att göra det.

Skurkaktig - Ej medlem längre2013-05-29 23:32
Antal inlägg: 40

Stå på dig och lycka till:)

Gribshunden2013-05-31 13:02
Antal inlägg: 16

Du skulle ha skruvat fast elementet själv ju. Då hade du sluppit allt trassel. Hmmm, kvinnfolk....

jaapmeister - Ej medlem längre2013-05-31 13:10
Antal inlägg: 2109

Sånt här är ett av skälen till att jag inte bor i hyresrätt! eller ens bostadsrätt.

ingson2013-05-31 13:55
Antal inlägg: 4285

jordhåla jaap?

Sharky682013-05-31 14:30
Antal inlägg: 1116

Blue moon.
Det du skrev om att montera ner element för ommålning.
Vill tillägga att man inte får ta loss dem utan vaktmästarens kännedom.
Eftersom du tömmer en del vatten ur ett slutet system måste de fylla på den mängd som gått förlorad. Det kan bli så att grannar får kalla element.
Sen är det viktigt att man tätat kopplingar fackmannamässigt när man monterar tillbaks annars riskera man vattenskador. Då gäller det att har en hemförsäkring som täcker.
Till TS, du kanske ska höra om din försäkring täcker detta? Drulle ?

blue_moon2013-05-31 14:58
Antal inlägg: 9713

Det stämmer, Sharky. Eftersom jag har vattenburen värme i min bostadsrättslägenhet, så kontaktades vaktmästaren och vattnet stängdes av innan elementen togs ner. Det är 21 år sedan och jag fick hjälp med renoveringen av en hantverksskicklig kompis, så jag kommer inte ihåg detaljerna så noga. Men jag minns att det var jag som målade elementen.

lamaglama2013-05-31 16:54
Antal inlägg: 439

Jaap, TS borde givetvis omgående införskaffa ett hus på fri grund, t ex en större, trivsam herrgård, naturskönt belägen och pietetsfullt renoverad. Det är ett alternativ som blott alltför få studenter väljer. Man undrar varför de är så fantasilösa. Det måtte ha med dagens skolsystem att göra.

gnagelram - Ej medlem längre2013-05-31 17:20
Antal inlägg: 1646

Nja, större herrgårdar är ett elände att värma upp så det kan nog nästan bli mer problem med elementen.

joråsatt2013-06-01 10:02

Gribshunden: Sån här service SKA ingå och jag har redan sagt det flera ggr i tråden att om de meddelat mig om att det skulle kosta hade jag garanterat gjort det själv. Sluta kom med så fruktansvärt dumma kommentarer som "kvinnfolk....", jisses.

chupa - Ej medlem längre2013-06-01 10:32
Antal inlägg: 448

Det var ju inte du som skruvade upp elementet på väggen, och det var ju där misstaget begicks.

Elementet har ju varit på väg att falla ner ända sen dess.

Rockway - Ej medlem längre2013-06-01 10:35
Antal inlägg: 48

Pappor är bra på att fixa grejer:) Du skulle ha ringt din farsa.

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2013-06-01 10:59
Antal inlägg: 350

Glöm inte bort att det är skillnad på moralisk och juridisk rätt. Ta reda på hur du ska bete dig rent juridiskt, för att bestrida fakturan, för att hantera hyresvärden, för att avgöra lägenhetens standard och skick.

Om du bara avstår från att betala kan du hamna i ordentliga trubbel, få påminnelseavgifter, prickar i hyresvärdens register (som de inte får ha men har) och i värsta fall betalningsanmärkning.

De flesta kommuner har ett medborgarkontor eller liknande där man kan få juridisk rådgivning gratis i enklare ärenden (30-45 min). Kontakta kommunen och fråga! Prata också med hyresgästföreningen, ibland hjälper de även icke-medlemmar.

Kolla också upp din och din kompis hemförsäkringar och se om detta kan täckas där.

Var rädd om din ekonomi, även om du har rätt finns det många juridiska fällor här!

Ströken - Ej medlem längre2013-06-04 21:26
Antal inlägg: 118

Har det framskridit, Jorå?

So_open_mind - Ej medlem längre2013-06-06 18:09
Antal inlägg: 348

Kan ju inte ha varit så svårt att sätta dit det igen och slippa såna saker ? ;)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?