Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nyckelpigan_2013-06-06 01:37
Antal inlägg: 543

Corlini skriver: jag skulle säga att den förälder som tar med barnen till affären om man inte absolut måste är korkad, det är som bäddat för gnabb.

Själv så är det inte gnabb, bråk eller skrik från mina barn (som nu iofs är stora men var inte så under uppväxten).

Självklart måste man kunna gå till affären med barnen och att de uppför sig!!! Hur har du uppfostrat dina barn egentligen Corlini?

Sharky682013-06-06 01:54
Antal inlägg: 1116

Ett effektiv sätt att bestraffa är att ta bort vissa förmåner.
T.ex Tv, dator (stänga av internet), veckopeng, godis.
Barn måste lära sig konsekvensen av sina fel. Så är det. Det viktiga är att förklara varför!
Det är även dock mycket viktig att...BERÖMMA barnet när det gör bra ifrån sig!

Gunilla _2013-06-06 09:07
Antal inlägg: 4425

Ska man använda ta bort förmåner, utegångsförbud eller annat straff som en konsekvens så måste konsekvensen av ett felhandlande vara känt redan i förväg - ungen måste kunna göra ett val. Det är iaf min princip.

Karinsson - Ej medlem längre2013-06-06 09:55
Antal inlägg: 22

Barn som inte får lära sig att det blir konsekvenser av felaktigt handlande blir ofta odrägliga och helt oförstående när de blir äldre.
Föräldrar i dag är ofta rädda för att "bråka" med sina barn. Eller orkar inte. Tråkigt för oss runt omkring dem som har med dessa barn/ungdomar att göra.

ttiittii - Ej medlem längre2013-06-06 10:19
Antal inlägg: 37631

det går bra att tala om för barn att detta är reglerna,att skrika eller att ge utegångsförbud dataförbud skapar ilska och hat och är helt meningslöst

Salka12013-06-06 10:49
Antal inlägg: 674

Håller med ttiittii. Jag tycker man underskattar barn. Konsekvensen måste stå i relation till det man gjort. Tex om barnet inte gör som det ska på tisdagen så finns det ingen rim och reson i att dra in godiset på lördagen. Det måste finnas ett samband som går att förstå. Det går alldeles utmärkt att prata med barn, de förstår det mesta från 18 mån ålder.

chupa - Ej medlem längre2013-06-06 10:57
Antal inlägg: 448

när vårt spädbarn (har inget namn ännu) skriker efter mat så får inte min sambo ge henne bröstet. I vår familj skriker man inte.

ttiittii - Ej medlem längre2013-06-06 14:11
Antal inlägg: 37631

det finns föräldrar som ger barn utegångsförbud en vecka för att barnet kommer några minuter sent hem till kvällen.Det är maktutövande och har inte någon funktion det heller.straff som skapar barn som hatar vuxna är skit det med

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?