Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2013-07-08 12:33 | |
![]() | Ledsamt att det är så att killar, rent generellt, inte pratar om det utan bara går vidare med nästa tjej, mer eller mindre seriöst. Tror dock det kan vara deras sätt att visa exet att du har inte.sårat mig, jag klarar mig fint utan dig. Kolla bara, har redan en ny tjej. Och vill man då bevisa lite extra att man mår fint så väljer.man ju.såklart nån yngre, snyggare och smalare! Klart tjejer kan reagera på samma sätt men upplever att det är vanligast att killar gör så. Tjejer pratar.med vännerna, gråter ut, dricker vin och man ältar alla felen med killar | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 12:41 | |
![]() | Men gör tjejer generellt så? Jag känner inte igen mig alls i det, vilket iofs inte är mycket att bygga generaliseringar på. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 12:43 | |
![]() | Och så undrar jag om killar egentligen hanterar situationen som i stöllas exempel, eller om tjejer uppfattar att killar går vidare snabbare. Svårt att avgöra objektivt.. | |
| Lillstölla | 2013-07-08 12:50 | |
![]() | Känns som.det är så det går till Nulltj. Men så generaliserade jag rätt ordentligt med | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:06 | |
![]() | Jag kan tänka mig att tjejer/kvinnor gärna tror/vill tro att killar släpper snabbare och går vidare utan att reflektera så mycket; det känns kanske stärkande i en jobbig situation att tänka sig killen som ett känslolöst svin. Men jag är övertygad om att det pågår en hel del rannsakande även hos det manliga släktet, även om det nog i större utsträckning sker privat. | |
| Sote | 2013-07-08 13:28 | |
![]() | Oj oj oj hur går det här nu för Drifting och bobos del? Det generaliseras ju vilt ;-) och jag som hade hoppats på att få se diskussionen föras framåt helt utan detta inslag, fast då hade väl tråden tvärdött.... | |
| apbur | 2013-07-08 13:29 | |
![]() | Det här med att analysera sig själv och anledningen till att en relation har spruckit är nog främst ett personlightesdrag men oviljan att rannsaka sig själv förekommer nog oftare hos män. Det kvinnliga sättet, om vi nu ska tala i såna termer, är det överlägsna sättet om man vill ha en fungerande relation. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:29 | |
![]() | Ska vi haka upp oss där så lämnar jag nog debatten, tycker det är rätt tjatigt... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:30 | |
![]() | Som svar på sotes inlägg, alltså. | |
| Sote | 2013-07-08 13:35 | |
![]() | Ja jag hakade mig faktiskt upp lite på det eftersom det liksom kändes omöjligt att skriva inlägg när jag fick smäll på fingrarna direkt. Mitt sista inlägg var mer för att faktiskt visa att det liksom inte går att diskutera nånting utan att få lov att säga det man själv tror och tänker oavsett om det är generellt eller inte. Så jag håller med dig Nulljt men ville liksom bara påpeka att just det tjafset kändes så onödigt i en diskussion i snack. Men nu släpper jag det. Jag lovar. På heder. Fortsätt samtala bara. | |
| apbur | 2013-07-08 13:46 | |
![]() | Mina ex, med något undantag, har alla efter ett tag velat försöka igen och bekänt att de inte kunnat glömma mig. Känner heller inte igen det här med att män glömmer snabbt och går vidare när jag ser på min omgivning. Sen är jag introvert, jagar aldrig nya relationer på en gång. Mer glad att jag slipper dem. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:48 | |
![]() | Jepp. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:57 | |
![]() | Apbur, du är inte representativ för det kvinnliga släktet. Du har en mans hjärna. Det gör dina män till kvinnor. :) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 13:58 | |
![]() | Apbur å jag. | |
| apbur | 2013-07-08 14:01 | |
![]() | Haha, ja, du återkommer till att jag har en mans hjärna men faktum är att jag har ett kvinnligt förhållningssätt till ganska mycket. Men kanske vi tolkar vissa personlighetsdrag som manligt eller kvinnligt trots att det är ganska jämnt fördelat mellan könen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-08 14:06 | |
![]() | Du med, Nulltj. Ni är båda mer rationella, objektiva och pragmatiska (utåt) än de flesta kvinnor. | |
| Minta | 2013-07-08 14:09 | |
![]() | Jag tror också att det är ett personlighetsdrag. Möjligen att män gräver ner sig på ett mer utåtriktat sätt. Det tar väl 1-2 år att komma över en tidigare relation där förälskelse varit inblandat. Jag har aldrig kunnat bota en relation som tagit slut med en ny på 1-2 år. Det tar den tid det tar som sorg. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-08 14:09 | |
![]() | Apbur, vem har påstått att män glömmer snabbt? Jag har påstått att en av deras strategier för att glömma är att skaffa nytt. Supa ner sig funkar också, då får de kanske rentav gråta en skvätt. Men visst, livet hinner ikapp den som flyr från känslorna oavsett kön. Min erfarenhet är dock att kvinnor kan ventilera med varann så de kraschar inte lika hårt vid en separation. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 14:11 | |
![]() | Men skaffar män nytt snabbt, eller upplever kvinnor att män skaffar nytt snabbt i ett försök att "demonisera"? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-08 14:12 | |
![]() | Ta bort fnuttarna, vet inte varför jag skrev ut dom. | |