Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:27 | |
![]() | Till skillnad från? | |
| _kalina | 2013-07-16 19:28 | |
![]() | Obehaglig tråd. Verkar blott vara till för inbördes beundran. Tror folk här inne på riktigt att vid minsta lilla religiositet blir folk passiva, intoleranta och rädda spån som hävdar att jorden är 6000 år gammal? Ni som hävdar att ateism gör er så otroligt öppna och toleranta rekommenderas att titta lite närmare på er själva. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:30 | |
![]() | Jag tror inte alls att alla religiösa är intoleranta och instängda... Jag tror att det beror på människan och inte vilken religion den tillhör. | |
| Gunilla _ | 2013-07-16 19:30 | |
![]() | _kalina; "Tror folk här inne på riktigt att vid minsta lilla religiositet blir folk passiva, intoleranta och rädda spån som hävdar att jorden är 6000 år gammal?" - vad menar du med det? Det lät väldigt nedsättande. Mot de religiösa. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:33 | |
![]() | Jag tror det finns trångsynta människor i alla läger, likväl som öppensinniga. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:37 | |
![]() | nulltj. Till skillnad mot att säga att det är bättre att vara ateist än att vara religiös om man inte har upplevt båda delarna. Jag har aldrig varit religiös så jag skulle aldrig komma på tanken att säga att det är sämre. Uppenbarligen tycker dom ju att det är härligt, det säger dom i alla fall. Jag vet inte om jag tycker det är så jävla härligt att vara ickereligiös. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:38 | |
![]() | DÄR sade Porla något väldigt bra! Det viktigaste är väl ändå att man själv mår bra och att man inte skadar andra? | |
| Gunilla _ | 2013-07-16 19:39 | |
![]() | Varför söker du inte gud då Porla? Måste ju vara plättlätt grej om ditt liv inte är tillräckligt innehållsrikt utan honom? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:40 | |
![]() | Du är bara för mycket. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:41 | |
![]() | skolfröken. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:41 | |
![]() | Men jag säger ju att jag inte tror på att jämföra? Jag tror inte på någon högre makt, alltså har jag inget att jämföra med. Förstår inte vad du far efter. | |
| _kalina | 2013-07-16 19:44 | |
![]() | "Att en icke tro öppnar upp för att söka kunskap, att alltid vara kritisk och ifrågasätta oavsett var eller från vem påstående kommer, utvecklar moralen etc." - Jag läser in att motsatsen gäller de religiösa; alltså att de inte är intresserade av/kapabla/what ever att ta till sig och söka kunskap och vara kritiska. "Man är mer öppen för andras sätt att tänka"- Detta kan tolkas som att religiösa skulle ha sämre förutsättningar att förstå att andra har en annan uppfattning än dom själva. "Man behöver inte ägna en massa tid och kraft på att fundera över om man själv eller någon förfader har råkat synda och därmed orsakat ens egna och andras sjukdomar eller ofullkomligheter."- Detta behöver inte tolkas väl? Jag känner ytterst få religiösa som ägnar sig åt. " jag tror det är tack vare oss som inte knyter an till en tro som vetenskap, humanitet, öppenhet och kunskap växer och utvecklas. vi är inte låsta eller fördömmande eftersom vi inte styr vårt liv eller våra åsikter."- Alltså bara ateister utvecklar samhället. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:44 | |
![]() | Varför känns det som att jag har hamnat i ett parallellt universum helt plötsligt. I någon annan värld sitter Mollee3 och läser "vägen, sanning och livet" med exakt samma inneboende känsla! | |
| _kalina | 2013-07-16 19:44 | |
![]() | till Gunilla altså. Jag skriver rätt sakta. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:45 | |
![]() | nulltj. Jag tyckte mig läsa in det i ditt första inlägg och tyckte det var klokt. Men vad hände sedan då? Blev det något missförstånd? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:53 | |
![]() | Läste in att jag jämför? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 19:59 | |
![]() | nulltj. Jag svarade på frågan Till skillnad från? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 20:02 | |
![]() | nulltj. ok. det var kanske ett skämt?? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 20:04 | |
![]() | nulltj. ha,ha. så korkat av mig. Den var faktiskt bra. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 20:29 | |
![]() | ? | |