Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 161

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2013-08-08 21:16
Antal inlägg: 31064

Hej! Jag har lite ont om tid så jag har inte läst inläggen i tråden - ber om ursäkt för det - men vill ändå säga ett par saker i all hast. Du har sannolikt i botten en tvångsproblematik vilket betyder att medicin kan bli din räddning. Psykologer KAN hjälpa men definitivt inte nödvändigtvis. (Jag tror isf på Kognitiv beteendeterapi så att du kan skaffa dig strategier att hantera tvångstankar och destruktiva mönster) Mitt råd är: Fastna inte i vårdcentralens nät utan kräv remiss till kunnigt folk som kan psykiatri!

SylviaPlath - Ej medlem längre2013-08-08 21:18
Antal inlägg: 31064

För övrigt behöver du inte invänta remiss utan du kan skriva en sk egenremiss till lämplig instans. Kontakta sjukvårdsupplysningen och få tips på vilka psykiatriska enheter som finns i ditt län!

jellyflower2013-08-08 21:36
Antal inlägg: 1108

Jag har haft nytta av KBT i kombo med SSRI och Voxra.

SSRI är inte dumt alls mot tvångsbeteenden av typen ätstörning/ortrorexi. Ofta har man för låga nivåer av serotonin i CNS och hård träning får serotonin att frisättas till synapsklyftorna. Träning blir alltså självmedicinering av rent elektrokemiskt slag.

Men lyd Sylvias råd, du ska INTE nöja dig med fem samtalstillfällen med en kurator på vårdcentralen. Ja, det är sant, det är vad de flesta vårdcentraler ger sina psykiatripatienter, åtminstone dem av patienterna som är kapabla att själva ta kontakt.

Min bror sökte för depression och ångest och sömnstörningar på vårdcentralen sade de bara till honom att det verkade inte vara så farligt med hans depression, han orkade ju ringa till dem.

Stryk skulle de ha.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-08-08 21:51
Antal inlägg: 2906

TERVE: Jag är så glad över att du delade med dig av det här, att du är på väg åt rätt håll samt åt den stora och varma uppslutningen av betapetare som vill hjälpa och stötta!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?