Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:34 | |
![]() | Jag skickar frågan vidare till bror och svägerska som flyger med Ryan till Spanien minst en gng/månad. Dom är lite sega att svara i mobilen bara :) Återkommer förhoppningsvis | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:35 | |
![]() | Tack Yoga. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:40 | |
![]() | Och nu svarade hon: "det räcker med för- och efternamn, bara det är rättstavat. Du får avgöra själv om du litar på mina och Lills uppgifter :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:48 | |
![]() | Tack. Jag skulle ju verkligen vilja lägga de där 1155 kronorna på något helt annat än att lägga till ett namn... *funderar* | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:52 | |
![]() | Kolla vad en ny biljett kostar istället - med lite tur kommer du undan med några hundringar. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:52 | |
![]() | Nope, det är slutsålt på det flyget. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:54 | |
![]() | Eller så är det inte det längre. Men det kostar mer än att byta namnet. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:57 | |
![]() | Internetforumen/google är fulla med folk som frågar detta och alla får svaret att det är lugnt så länge man har stavat rätt till för- och efternamn. Jag tror aldrig jag har uppgivit mellannamn. Jag minns att det var lite rörigt med svenska bokstäver en gång (man fick inte mata in dem), men de klagade inte på det heller. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 17:58 | |
![]() | Svenska bokstäver är tack och lov inget problem i detta läget. Hade jag haft det problemet också hade jag väl varit helnojig vid det här laget. :P Tack för alla svar! | |
| amoma | 2013-08-19 17:58 | |
![]() | Det fungerar utmärkt med tilltalsnamn och efternamn var gång någon i vår familj flyger med Ryan Air. Behöver man information kan man komma runt deras krångliga kundtjänst som är nästan omöjlig att komma fram till och svindyr att ringa till genom att helt sonika ringa till information/kundservice på den flygplats man åker ifrån. De har alltid koll, eller har iaf alltid haft det när jag kollat a saker med dem. Ha en trevlig resa när du kommer iväg :) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:02 | |
![]() | Tack för tipset amona! Det verkar som att de som rest hittills klarat sig med tilltalsnamn och efternamn. Då borde ju rimligen vi också göra det. | |
| kicki56 | 2013-08-19 18:16 | |
![]() | Jag flyger ofta till alicante med ryan jag har bara mitt mellannamn och efternamn med eftersom det är det jag använder | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-08-19 18:54 | |
![]() | Vet inte hur jag tänkte ... är lärare och har rest med 17 elever fördelat på tre resor med Ryan, har alltid angivit tilltalsnamn och efternamn på samtliga, och har aldrig haft problem - har då gällt Skavsta-Madrid (Barajas), Skavsta-Barcelona (El Prat) och Skavsta-Barcelona (Girona). Borde således inte vara ett problem. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 19:16 | |
![]() | kicki56 - så du har inte ens det första namnet som står i passet med på biljetten? markoolio5 - det låter ju mycket bättre än att köpa en ny biljett till en resa jag redan betalt. ;) | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-08-19 19:22 | |
![]() | Sant ... dessutom uppdagades härom månaden att jag sedan jag återvände till Sverige 2010 saknat tilltalsnamn (vilket jag hade till 2003 när jag flyttade utomlands) - detta till trots har jag bara använt mig av just mitt tilltalsnamn [som Skatteverket/folkbokförin gen bommat] som inte heller är det första förnamnet i ordningen, och det har funkat klanderfritt på Ryan. Jag gissar på en oproblematisk resa (i synnerhet eftersom du gör incheckningen själv online), men skjut mig inte om kontrollanten har en extremdålig dag. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-08-19 19:29 | |
![]() | Så du heter egentligen inte Markoolio? ;) Men just det du nämner nu är bra att veta, speciellt som det var min nästa fundering. Killen har nämligen inte sitt första namn som tilltalsnamn. :) | |
| calle34 | 2013-08-19 20:03 | |
![]() | Reste med de till IRLAND hellt okej | |
| Malva01 | 2013-08-19 20:07 | |
![]() | Jag flyger ofta lågpris-bolag (ibland Ryan) och jag använder bara mitt tilltalsnamn, fast det eg hänger ihop med ett annat namn med bindestreck (Anna , Anna-Lena). Ingen har någonsin sagt något om detta, och det borde ju vara en värre synd än att glömma mellannamnen. /A | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-19 20:50 | |
![]() | Låter lugnt då ju; kanske skrämmer folk att betala fast det eg inte är något problem? | |
| Jumanjia | 2013-08-19 21:04 | |
![]() | Åkte med Ryanair för ca 3 mån sedan, skrev bara in förnamn och efternamn, gick jättebra. | |