Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 20:53 | |
![]() | jag tycker det är viktigt att du sharky blir blir upplyst,sote är typ Kock och lagar mat i drivor varje dag och har full koll på margarin | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 20:54 | |
![]() | sharky,du har inte smakat margarinet på Lidl,så utala dig inte om det då | |
| Sote | 2013-08-23 20:57 | |
![]() | Klart jag ska ha grädde. Fast nu kommer väl säkert nån Anna Skipper wannabee och gnäller om att det är alldeles för fett. Smör, ost och grädde. Vi kommer väl dö knall fall hele bunten. Dessutom importerade kräftor, picana från sydamerika, äkta chorizo och snaps på det. Kolla aftonblade på söndag för det kommer sälert stå om kalaset som slutade i massdöd där. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 20:59 | |
![]() | Lol,med grädde blir det bra,någon kommer sätta ett fullkorn i halsen och dö | |
| Sote | 2013-08-23 20:59 | |
![]() | Ttiitti. Raring, jag är inte kock men har jobbat med mat länge. Dock är just detta med paj inte något jag gör i jobbet, bara hemma. Vad gäller margarin och allt annat så följer vi livsmedelsverkets rekommendationer i arbetet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:02 | |
![]() | jag ssa typ kock,Du jag vet att du skulle fixa att sköta den där matsalen själv med en del pigor :) | |
| Sharky68 | 2013-08-23 21:03 | |
![]() | Det är inte smaken..utan vad margarin faktiskt är. Med tillsatser i margariner kan man lura många att det är smör. En del är riktigt duktiga på skilja på margarin och smör i maten. T.ex om du bakar kanelbullar så märks skillnaden markant. Idag är det kanske inte många som smakat på en riktig smörbakad kanelbulle för att kunna avgöra skillnaden. Få betalar de extra kronorna för en schysst kanelbulle. | |
| SkySpy_ | 2013-08-23 21:05 | |
![]() | Smör helt klart. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:05 | |
![]() | Sharky: Starta en margarintråd? Becel är förresten inte alls som skräpmargarin. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:09 | |
![]() | nä det märks inte markant,du vill att det ska märkas markant,alla vet allt om margarin här,men du Sharky tycks tro att vi inte vet vad det innehåller,det jag inte vet om gifter i mat är inte värt att veta,Det handlar inte om ekonomi det handlar om att alla LCHF:are kommer dö i förtid för att deras ådror slaggar ihop. | |
| Sharky68 | 2013-08-23 21:09 | |
![]() | Livsmedelsverket ger jag inte mycket för. De har gått ut med mycket tokigheter förr. Typ "6-8 skivor bröd om dagen" Säger inte mer...förmynderi o galenskaper från 70-talet... Överlevde visst.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:09 | |
![]() | det finns en margarintråd startad av mig för flera år sedan | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:10 | |
![]() | det är ändrat från livsmedelsverket 6-8 gäller inte längre det har du oxo missat | |
| Lill-IT | 2013-08-23 21:11 | |
![]() | Margarin är grått innan de bleker det med frätande kemikalier. Smör är iaf naturligt. Ät mindre om ni håller igen på fett då.. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:11 | |
![]() | Skulle 8 skivor bröd vara fel? Det tror jag inte. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:13 | |
![]() | LittleStalin, uppgradera dig | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:15 | |
![]() | Kommenterar inte dig över huvud taget. Du suger. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:16 | |
![]() | 6-8 skivor var det och egentligen är väl 6 mackor utspritt som frulle och mellanmål och till maten inte så konstigt. Det konstiga är att det marknadsfördes så stort. Givet är att man ska hålla igen på fett om man inte vill riskera fettlever och hjärt-kärlproblem. Men när det är fest så är det fest! Då ska man inte tänka på kalorier utan njuta av god mat och trevligt sällskap! | |
| Sharky68 | 2013-08-23 21:17 | |
![]() | Tror det har funnits nån margarintråd... Men jag lämnar denna tråd nu. Hoppas margarinpajen smakar. Man blir ju inte dålig av en sån.. men i längden tror jag man ska undvika margarinet. Det är en billig skitprodukt, så enkelt är det! Av växtoljor (de är bra i sig) gör man nåt som ska likna smöret med hjälpa av processer som gör det hårdare. Man gör flytande till hårt med hjälp av en massa processor där man använder extraheringsbensin och nickelspån. Låter det trevligt? Är det konstigt om folk får allergier mot t.ex nickel. Tänk till! Det är ert välmående det handlar om! Tackar för mig i denna tråd.. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-08-23 21:17 | |
![]() | Läs chupas inlägg i livet och sanningstråden. | |