Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 953 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jellyflower | 2013-08-27 19:30 | |
![]() | tittiii, att du uttalar dig negativt om lchf är snarast en rekommendation för den kosten. Du skriver så mycket här som det visar sig att du har fått nåt rent makalöst om bakfoten och/eller absolut inte vet nåt om. Säger du att kärlen slaggar igen av lchf så kan man vara så gott som säker på att de inte gör det. MiaFredrika, det är klart att motion inte gör att man går ner i vikt, då skulle alla som tränar på gym väga 28 kg efter några år och sedan skulle de dö av undervikt. Det finns många teorier om varför vissa har ett djupt känt behov av att äta mer än de behöver för att hålla vikten. En senare tids sådan har att göra med bakteriefloran i tarmen som kommunicerar med hjärnans hungercentrum. Att skuldbelägga kraftiga hjälper troligen inte, då skulle ingen vara överviktig, det har aldrig varit mer skuldbelagt än nu att vara kraftig. | |
jellyflower | 2013-08-27 19:40 | |
![]() | Vad man har lärt sig av gbp är att många inte bara går ner i vikt för att de måste äta mindre, inställningen till mat och ätande förändras också. Det förhållande till mat som var som ett beroendetillstånd före operationen försvinner. Det antyder att det inte alls bara handlar om vilja eller motivation eller nåt annat som vi är medvetna om, utan om fysiologiska orsaker. Magen har ett eget nervsystem som är enormt komplext, det enteriska nervsystemet. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-27 19:41 | |
![]() | Gloria56: Ja tack, du får väldigt gärna skriva förslag på mat för både 2000 och 500 kalorier! Schulman vantolkar ju och överdriver, vilket säkert är en merit för att få jobba på anusbladet. Bara det att kalla 5:2 en djävulsk diet och ätstörning. Vilken ätstörning är då inte lchf och vilken ätstörning är inte frosseri som alltid leder till ökad vikt. Det här tror jag kan funka för många, i kombination med lämplig rörelse och motion. Mollee: Jag tycker att du verkar äta bra med protein. För att bygga muskler är det väl mera träning som gäller. Om du tål det, kan du ju ha ett eller flera ägg, nötter, keso eller kvarg och någon portion baljväxter varje dag. Sen verkar ämnesomsättningen vara väldigt olika. En del får aldrig hull, medan andra väldigt lätt får hull i överflöd. Magnus Uggla är spinkig och saknar nästan underhudsfett hur mycket han än äter, har jag hört. men det har ju funkat bra det med. | |
jellyflower | 2013-08-27 20:12 | |
![]() | varför skulle lchf vara en ätstörning? Det är klart att krönikörer oavsett media försöker spetsa till sina krönikor lite. Det blir ofta lite trist om de skulle skriva sånt som: 5:2 dieten verkar typ rätt ok. För vissa. Ibland. Kanske. Jag tycker personligen att 5:2 dieten påminner starkt om dessa jävla flygvärdinnedieter från helvetet som florerade förr, en flygvärdinnekur om 4 dagar varje månad och du går ner i vikt. Grapefruktdieten var nåt liknande. Bananer och lättmjölk-dieten. Allihop rena recepten på jojobantning och ätstörning. | |
jellyflower | 2013-08-27 20:16 | |
![]() | Genom att man radikaldippar sitt blodsocker med 5:2 metoden så triggar man sin aptit och sin önskan att äta (vilket inte alls behöver vara samma sak). Är man synnerligen karaktärsfast kan man kanske få det att funka i längden, men bara ungefär 2% av mänskligheten är ju synnerligen karaktärsfast. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-08-27 20:33 | |
![]() | Tycker det är lite hett med folk som fastar. Klarar nog inte av att göra det själv dock. | |
Challe_B - Ej medlem längre | 2013-08-27 20:35 | |
![]() | känns ganska osunt att fasta | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-27 20:51 | |
![]() | Jag har en kompis som fastar någon dag i veckan, med fasta menar jag att hon äter väldigt få kalorier (typ en burk keso och lite sallad), inte att hon avstår helt Resten av dagarna äter hon som vanligt. Hon har gått ner rätt mycket och ser faktiskt jävligt frisk och fräsch ut. Inte alls för smal eller några andra osunda tecken. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-08-27 20:55 | |
![]() | Challe, jag har 0 aning om det är sunt eller om det gör skillnad på vågen, det är principe jag gillar. Självdisciplin och beslutsamhet är hett. | |
Gloria56 | 2013-08-27 20:59 | |
![]() | pink ribbon; här kommer 2000kcal Så mycket kan du äta under en dag: Lätt -mjölk/fil/yoghurt 4dl Mjukt bröd 5 skivor eller (10 bitar hårt bröd) Lättmargarin 5 teskedar Ost 17% 5 skivor eller annat magert pålägg Margarin/olja 2matskedar Frukt 3stycken Djupfrysta grönsaker fri mängd Färska grönsaker fri mängd Potatis (kokt) 3stycken Ris (kokt) 2dl Pasta (kokt) 3dl OBS! Potatis, ris och pasta 2 portioner/dag Kött/köttfärs (rå) 100 gram Korv 70 gram Fisk 125 gram OBS! Kött, korv och fisk 2 portioner/dag | |
Gloria56 | 2013-08-27 21:00 | |
![]() | pink ribbon; här kommer 2000kcal Så mycket kan du äta under en dag: Lätt -mjölk/fil/yoghurt 4dl Mjukt bröd 5 skivor eller (10 bitar hårt bröd) Lättmargarin 5 teskedar Ost 17% 5 skivor eller annat magert pålägg Margarin/olja 2matskedar Frukt 3stycken Djupfrysta grönsaker fri mängd Färska grönsaker fri mängd Potatis (kokt) 3stycken Ris (kokt) 2dl Pasta (kokt) 3dl OBS! Potatis, ris och pasta 2 portioner/dag Kött/köttfärs (rå) 100 gram Korv 70 gram Fisk 125 gram OBS! Kött, korv och fisk 2 portioner/dag | |
Gloria56 | 2013-08-27 21:01 | |
![]() | Attan - datorn har fått fnatt!! | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-27 21:05 | |
![]() | Tuggar macka med smör och ost, vilken diet är det? | |
kajix | 2013-08-27 21:07 | |
![]() | trolldieten | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-27 21:08 | |
![]() | a, precis | |
totravel - Ej medlem längre | 2013-08-27 21:15 | |
![]() | Jag kan rekommendera en diet jag själv har hållit på med i 4 år; BP-metoden. En vanlig dag kan se ut så här: Frukost: Potatismos Mellanmål: En påse potatischips av valfri sort. Lunch: 6 kokta potatisar Mellanmål: En portion French Fries Middag: 8 Hasselbackspotatisar Kvällsmål: Potatisskruvar nedsköjda med potatisavkok. På helgerna när jag vill ta mig en bläcka så dricker jag mitt egna hemgjorda brännvin som jag har gjort på potatisavkok. | |
Incidental - Ej medlem längre | 2013-08-27 21:16 | |
![]() | Är du smal? | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-27 21:21 | |
![]() | Tack snälla Gloria, bra riktlinjer! Mycket bra näringsämnen. Verkar absolut bättre än flygvärdinnedieter och mycket bättre än att bara vräka i sig och ställa sig i kö för operationer och mediciner. | |