Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 101 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lillstölla | 2013-10-02 23:41 | |
![]() | Vi kom ner vid kl 13 denna gången så behöver inte stå i kö men i övrigt var det lika mycket trängsel som vanligt. Man kan spara pengar, visst. Min bror o svägerska klarade av alla julklappar till barnen och handlade även klappar till barnen från farmor o farfar och mormor. På en klapp skilde det 200 spänn, s mycket billigare var den på Gekås. Mamma var ju dock smart, hon skickade ju bara med en lista på det som skulle köpas och slapp därmed åka själv. Hade valet stått mellan att åka ner dit o därmed spara 200 spänn eller handla hemma hade hon utan tvekan handlat hemma. Gautama: Som jag sa, man kan spara pengar men det kostar ju på andra områden istället ;) Särskilt för folk i din och min sits :) | |
| sjöstan | 2013-10-03 08:29 | |
![]() | Ttiiti. Du är en riktig miljöbov som kör en bil som drar 1,3 liter/mil !!!!!! Använd dina fantastiska ekonomiska färdigheter till att köpa en modern och miljösmart (nåja) bil. En stor bil med dieseldrift drar max 0,5 liter/mil. För övrigt har jag aldrig varit i Ullared eftersom jag avskyr shopping i alla dess former. Hellre få plagg av hög kvalité än billigt som sitter illa och ändrar form färg och har trist tyg. Men jag har några laster..... Jag byter mobil vart annat år och dator ungefär lika ofta. Att välja nytt är alltid ett mindre helvete. Vissa loppisar & Blocket är kul för utbudet är begränsat !! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-03 09:39 | |
![]() | ja,jag är miljöbov,men jag är tvungen ha en stor bil.minst 9 sittplattser | |
| Bettapetter | 2013-10-03 10:37 | |
![]() | Mycke Bakplåtspapper ä de !!!!!! Antingen tycker man att det är toppen med (baklucke-)loppisar, hiskeligt stora köpcentra, marknader där kokostoppar är huvudnumret eller inte. Själv längtar jag bort från dessa ställen efter 15 minuter. Men många gillar dessa, och det är helt okej tycker jag. Var o en blir salig på sin fason! Men att påstå att man sparar en massa pengar är nog att lura sej själv och rättfärdiga sitt beteende inför andra. Jämför "inköpsresor" till Tyskland för att köpa alkohol. Hur mycket sparar man EGENTLIGEN om man inte bor i Skåne? Om man däremot ser resan delvis som en skojig utflykt är det nåt annat. (Tänker inte nämna kriminellt beteende såsom langning till ungdomar.) I det långa loppet är det nog klokt att i första hand se till kvalité istället för pris när det gäller kläder eller andra prylar som man ska leva länge med. En helt annan sak: Jag har mycket goda erfarenheter av att handla på nätet. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-10-03 11:29 | |
![]() | Tittii, för en gångs skull, håller jag verkligen med dig! | |
| Bettapetter | 2013-10-03 12:35 | |
![]() | Nej Titti, du är ingen miljöbov. I a f inte de gånger ni är många i bilen. | |
| överqvist | 2013-10-03 12:43 | |
![]() | Man får handla gräsligt mycket om det ska löna sig beroende på hur långt man har, givetvis. | |
| giggalo | 2013-10-03 13:35 | |
![]() | Jag och dottern har varit i Ullared 8-10 ggr. och EN gång har vi stått i kö. Det berodde på att vi övernattade och steg upp tidigt så vi var där före de öppnade. Det tog en halv timme efter att de öppnat så var vi inne. Jag köper ytterst sällan kläder till mig själv, undantaget jackor för där blir det mycket billigare och kvaliteten är ju bra, på dessa plagg. Barnkläder är också prisvärt. Och sen handdukar, lakan, påslakan mm är ju mycket billigare. Det gäller ju att se över vad man behöver och handla mycket för att det ska löna sig att åka. Sen är väl vi som åker till Ullared ett folk för sig som gillar att shoppa mycket och billigt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-04 07:58 | |
![]() | Ullared tilltalar mig inte någonstans inga shoppingcentrum är roliga det är mer ett måste ibland.i bland kommer jag till det tillfälle då jag är tvungen att vara i ett centrum i en halv dag,jag hatar det,nu ska det inköpas nya stövlar jackor och annat vinterkläds tjaffs,i helgen ska det ske.hoppas det går fort det är bara 3 mil till Valbo köpcentrum,orkar inte ens tänka pengar vill bara att det ska gå fort över och komma hem | |
| dinodog | 2013-10-04 08:19 | |
![]() | Ullaredsdax igen nu i oktober. Denna gången skall jag köpa nya bad/handdukar. Behöver lakan och påslakan också. Och det finns det gott om bra kvalitet och mycket prisvärt. Sedan behövs det fyllas på med hygienprodukter. Går åt en del när man är fyra personer. Dessutom tränar ungarna varje dag så det går åt schampo m.m. Nu köper jag många flaskor åt gången så som regel behöver jag inte köpa det i affären hemma som är snordyr på det. Strumpor behövs och underkläder lite vantar och någon mössa kanske. En ny jacka eller liknande hoppas jag också hitta. Lite tjocka tröjor hoppas jag att hitta med. Yngsta sonen vill åka med. Han tycker att det är rätt bra där. Oftast hittar han t-shirts och tjock tröjor där. Jeans är han petig med däremot. | |
| db0101 | 2013-10-04 09:07 | |
![]() | Har aldrig köpt kläder där, kvalité har jag inga åsikter om. Men jag tycker inte de är så snygga. Har däremot köpt en hel del leksaker, hygienartiklar. T ex always, 10 kr billigare än ICA. Pandorasmycke(det finns en smyckeaffär där också) ca 30 % billigare än ute i butikerna. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-04 09:10 | |
![]() | Har varit i Ullared en gång, det var den värsta dagen i mitt liv. | |
| smulgubbe | 2013-10-04 14:02 | |
![]() | Tur för Gekås i Ullared att vi är olika. | |
| kulspel2 | 2013-10-04 15:03 | |
![]() | En härlig affär med i princip allt utom skor under samma tak. Om man klarar av så stora affärer... Nu har det ju blivit så stort att man nästan behöver en kompass för att inte virra bort sej :) Det är inte sämre kvalitet där än nån annanstans (beroende på vad man köper) De har faktiskt en del märkeskläder oxå. Var där i onsdags o är mycket nöjd med min vinterjacka för 325:- Ha en bra helg alla! | |
| carann04 | 2013-10-04 21:32 | |
![]() | Tycker Ullared är jättebra, särskilt hästavdelningen. Priserna ligger mycket lägre än hos hästaffärerna. Köper sällan kläder, men gärna skinnhandskar, underkläder, gå-bort-presenter, godis, textilier, verktyg, målarpenslar, krukor, leksaker, sockor, elektronik. Köpte t ex bärbara telefoner (Philips) för 6 år sedan som fortfarande är jättebra. Har även köpt TV, kameror etc. Det finns både skräp och bra saker! | |
| MelonMint | 2013-10-05 22:55 | |
![]() | Alltså.. idag har de nog slagit alla möjliga rekord där. Fy f*n rent ut sagt, och då är jag ändå ganska härdad. Vi stannade inte ens när vi åkte förbi i förmiddags utan drog vidare till Falkenberg istället. Och sen tog vi en fika i Varberg och först kl 17 var vi tillbaka i Ullared. Aldrig varit med om så mycket folk där, 1 timme kö. För att komma UT. Men det var det värt :) <-- <3 Ullared | |
| phubjornen | 2013-10-11 08:43 | |
![]() | Gekås är helt ok. Åker kanske dit vartannat år eller nåt. För trängseln klarar jag mig utan! Tror inte man kommer undan den! | |
| giggalo | 2013-10-11 17:40 | |
![]() | Jag och dottern var där i början på september och det var ingen trängsel alls. Det gäller att välja när man åker dit, Lördagen som MelonMint skriver om slog de nytt försäljningsrekord, Gekås sålde för 33milj. den dagen och det var 24 000 kunder på hela dagen, de kan bara ha 7000 inne samtidigt, så då förstår man ju att det blir köer. Man ska nog undvika oktober och november, om man kan för att åka dit. | |
| Chemie | 2013-10-11 20:00 | |
![]() | Køp INTE elektronik. Køpte en dammsugare och den søg...men inte bokstavligt talat. | |