Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 107

Forumkategorier

Användare Inlägg  
saucony - Ej medlem längre2013-09-22 13:18
Antal inlägg: 11

Taskiga påhopp undanbedes!

kajix2013-09-22 13:21
Antal inlägg: 7767

om han skulle skriva under och ni skiljdes och du blev lite lyckligare. hur mycket skjlle den lyckan grumlas över att han insåg att han gjort ett misstag?

Bitte - Administratör2013-09-22 13:21
Antal inlägg: 24199

Men sluta svamla i tråden , vill man inte svara på ämnet behöver man INTE ropa troll !!

Men även om han inte vill skiljas , vad vill du ?? Och oavsett man är överens eller ej så är det klar att man sörjer över det som hänt .

Jag säger det igen gör det som känns mest rätt för dig och ditt liv ,säger även du är värd att få leva ett liv på lika villkor och ett liv som du delar med din make

Bitte

saucony - Ej medlem längre2013-09-22 13:47

Jag vet inte vad jag vill längre, det är det som är problemet för mig. Hade han visat denna sidan när vi träffades första gången hade jag inte velat ha med han att göra. Hade jag visst vad jag vet idag hade jag inte gift mig med honom. I min naivitet hoppas jag att det ska kunna bli så som det en gång var. Jag kan ibland eller ganska ofta tycka att han pratar omkull mig när han märker att jag börjar distansera mig. Det är då min dåliga självkänsla och mitt dåliga självförtroende blir synbart. Jag kanske skulle behöva gå och prata med någon.

CD II2013-09-22 13:51
Antal inlägg: 253

sök hjälp av vänner och/eller professionella - lycka till i ditt nya liv.

Minta2013-09-22 13:56
Antal inlägg: 20042

Varför är du så upptagen av att förstå honom, han tycks ju inte lägga samma energi på att förstå dig? Du kommer aldrig att förstå honom, du måste acceptera det eller gå.

queensadness2013-09-22 14:01
Antal inlägg: 22

Skilj dig!

kajix2013-09-22 14:08
Antal inlägg: 7767

ja. du borde nog prata med någon. betaforumet i all ära men vi vet inte hela storyn och även om så vore och någon här verkligen hade något vettigt hade det varit omöjligt filtrera bort alla idioter.

saucony - Ej medlem längre2013-09-22 14:12

Rådet att prata med någon ska jag ta till mig. Tack för seriösa inlägg.

Minta2013-09-22 14:46

Fråga dig vad du får ut av relationen. Räcker det?

Salka12013-09-22 15:21
Antal inlägg: 674

Gör slut idag!

Xin Chao2013-09-22 15:29
Antal inlägg: 234

Hej saucony!

Jag tror du har hamnat i klorna på en halv eller helspykopat som får näring av den makt han utövar mot dig. Han får sitt självförtroende när du tappar ditt. En mental parasit. Du behöver definitivt någon professionell att prata med! Prova KBT- terapi. Finns numer att tillgå i de flesta kommuners vårdcentraler.
Om du varit länge under hans manipulationer är det svårt att komma tillbaka. Inte så lätt som många verkar tro i detta forum. Jag misstänker att tankarna på honom och hans beteende tar mycket tid och kraft av dig.
Han skickar också dubbla budskap som är till för att förvirra dig och göra dig osäker.
Det finns en bok som jag varmt kan rekommendera: "vardagens osynliga våld" Skriven av en psykolog (har tyvärr glömt namnet) Den bygger på verkliga fall som alla på något sätt haft en relation med en narcissist eller psykopat. Mycket bra och stärkande läsning. Du kommer säkert att få syn på hans strategier på ett tydligare sätt som ger dig ett litet överläge du behöver just nu. Som du kanske förstår har jag egna erfarenheter - men i mitt fall av en chef som under 13 år hade klorna i mig. Det har tagit lång tid att återhämta mitt glada, spontana, livsbejakande jag.
Se till att få ditt liv tillbaka och sök hjälp, även om det är han som är sjuk.
Skickar lite styrka och visshet om att du inte är ensam. Skulle gärna veta hur det går för dig framöver.
Kram!

Mollee2 - Ej medlem längre2013-09-22 16:04
Antal inlägg: 6950

Oj, det låter inte som ett hälsosamt förhållande.

Du förtjänar bättre än så här! Låter inte som att ni har ett förhållande som bygger på ovillkorlig kärlek och ömsesidig respekt.

Precis som flera andra skriver, så verkar du leva med en person som utnyttjar och manipulerar dig för egen vinning skull.

Jag håller också med de andra om att du borde prata med någon professionell om detta, annars finns risken att du tar stor skada och att du blir destruktiv.

Jag har själv levt i ett liknande förhållande, det tog 7 år att ta sig ur det, och jag har inte läkt än! Förhållandet påverkade även mina senare förhållanden med andra, och jag har arbetat hårt för att tycka om mig själv

Önskar dig lycka till från djupet av mitt hjärta!!

Minta2013-09-22 16:14

Hu, ja så kan det vara. Det kan vara därför det låter som ett så absurt förhållande för oss som står utanför.

-FaMo- - Ej medlem längre2013-09-22 17:12
Antal inlägg: 2999

Förstår att du känner att du investerat tid o känslor på denna man o att du hoppas att det ska återgå till hur det en gång var.
Tyvärr - det kommer aldrig att ske.
Försök inse det, svälj förlusten av investeringen som gick åt skogen, skilj dig och en dag kommer du må rätt bra igen.
Fortsätter du i samma spår kommer du däremot att långsamt dö känslomässigt.

Angie732013-09-22 19:02
Antal inlägg: 61

Ja ta ett litet steg i taget mot ljuset = bort från sånt som dränerar dig.
Skaffa dig information om det du går igenom, blir lättare att få distans och att få klarhet i vad som pågår. Finns en sida du kan läsa; www.varningstecken.nu

Du kommer få kraft och snart ser du klarare och kan bli fri och glad.

Önskar dig allt gott!

toonfisken2013-09-22 21:56
Antal inlägg: 732

Vad fyller den mannen för funktion i ditt liv !? Du är hans leksak , inget annat ! Dumpa honom NU .

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-08 09:02
Antal inlägg: 231

Om han säger det på det sättet han gör? Så kan iaf. inte jag tolka det på nåt annat sätt än att han menar att du ska vara dig själv oavsett vad..att du ska känna och vilja ha det på ett sätt som känns ärligt och äkta innifrån ditt eget hjärta.Och det är ju presis som det ska vara isf.? men hur resonemanget gått, och vad ni samtalat om i stort mellan varandra innan han sa detta ?är ju intressant att veta för att kunna dra nån deffinitiv slutsats? Men hur somhelst är det egna sanna jaget inför varandra det som håller längst..Och som också ganska omgående redan från början när man ingår ett förhållande, också avgör vad man egentligen känner för varandra..Så behöver heller inga senare dispyter eller annat komma upp på ytan som den ene parten tidigare då inte förstått eller blivit varse om hur man egentligen tycker eller känner inför något eller saker och ting eller om och för varandra?

Men nånstans känner jag detta förhållande som jävligt tråkigt och segt i det stora hela? Det verkar som att ni inte känner eller förstått eller förstår varandra nånstans? För annars behöver inte den ena parten sitta och säga såna saker till sin partner?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?