Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 340

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2013-09-29 13:42
Antal inlägg: 6854

Håller med megaherz!
Inställningen att man inte ska göra nåt är förödande. Bättre att reagera en att vara passiv!

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-29 13:46
Antal inlägg: 37631

jag ser alla som människor,hur dom har sex eller hur dom bor med varandra är så förlegat,att jag inte tror jag orkar kommentera det mer,Sen kommer Gubben Barilla 20 år försent och ska försöka starta en storm.....hörde jag vad han sa, orkade jag notera det.är det 1800-tal,Nä det var det inte, jag ruttnar lite på att någon 2013 säger som han gör men ruttnar mer på att någon bryr sig om vad han säger

pink ribbon - Ej medlem längre2013-09-29 14:05
Antal inlägg: 2906

Vi är nog många som reagerar nu. Namnet Barilla har fått en dålig klang.

vulcan2013-09-29 14:06
Antal inlägg: 7666

Nu har ju karln faktiskt bett om ursäkt, även om jag väl knappast är ensam att misstänka att det är en omvändelse under galgen. Men idag kan alla göra en pudel och tårdrypande förklara att de inte alls menade vad de sa, även om det verkade så. Troligen blir det i varje fall inte någon barillabojkott i det vulcanska hemmet, krävs lite mer än bara löjlig moralkonservatism för att jag ska överväga att överge min favvopasta. (Notera punkten i slutet)

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-29 14:07

1 gubbe sa något dumt,alla tusental som jobbar där drabbas,Gubben Barilla med familj drabbas inte

meimse2013-09-29 14:09
Antal inlägg: 733

Bacillapastan kan jag vara utan men det är ju själva faen att man inte heller kunde få knapra sina wasa falurutknäckebröd i lugn o ro. Här kommer det att bli rutavdrag. Därmed pasta.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-09-29 14:16
Antal inlägg: 2906

Börjar få svårt att komma ihåg alla företag jag ska bojkotta: Barilla, Nestlé, Hennes&Mauritz, Kronfågel, storslakterier...hm, vad var det mer.

Challe_B - Ej medlem längre2013-09-29 14:41
Antal inlägg: 5853

Donken, Apple och dom där som gör bulgur.

corlini2013-09-29 16:15
Antal inlägg: 3172

trams, han får väl tycka vad fan han vill. jag håller inte med sossarna i vissa frågor och anser MP vara helt av banan gällande istort sett allt ändå kan jag handla på coop ibland trots att det garanterat finns en sosse i styrelsen eller en miljöpartist i kassatjänsten.
jag vill gynna sveriges industri ändå handlade jag bananer idag trots att de körts till butiken i en bil med däck tillverkade i tjeckien.

kort sagt, trams.

barilla gör helt ok pasta och kommer fortsätta göra det oavsett en av styrelsens medlemmars personliga åsikter om hur en kärnfamilj bör vara uppbyggd.

SämstpåBeta2013-09-29 16:34
Antal inlägg: 1760

Pink Ribbon: det mesta jag säger höjer väl min aktning, det säger alla som jag hotar :)!

Sote2013-09-29 17:57
Antal inlägg: 3557

I början av åttiotalet var jag med och startade upp bojkotten mot sydafrikanska produkter inom stockholms kommunala verksamheter. det var trögt i början och jag jobbade mest väldigt lokalt på just min förskola men snart spred det sig och hela min stadsdelsförvaltning kom med på tåget och snart var det många som bojkottade dessa produkter. Jag var bara en i en kedja av aktiva människor som inte kunde sitta tysta utan att agera och just bojkotten mot Sydafrika blev ju faktiskt ett vapen i kampen mot apartheid.
En ensam person kan inte göra mycket men många tillsammans är en makt att räkna med oavsett vad det handlar om. Om inte så känns det bättre för mig personligen att veta att jag i alla fall gör det som känns rätt.

Real-one - Ej medlem längre2014-03-21 22:30
Antal inlägg: 223

Ja.. det är jävligt mkt. som är infekterat i samhället!!!

I videolänken nedan är en tjej som försöker nå ut till speciellt unga som håller på att växa upp i vårt ytliga &, ja infekterade samhälle i mångt och mkt...Och som såklart påverkar många unga som växer upp, och som kanske heller inte har de stöd, och den trygghet som behövs i ett hem eller sin tillvaro..
Vilket ofta påverkar människan under hela uppväxten upp till vuxen ålder.. och i värsta fall livet ut på många olika sätt.. Bra att det finns de som reagerar som denna tjej i videon, som själv försöker nå ut till andra med sitt budskap..och att peppa andra som har det jobbigt i sin tillvaro, så som att uppleva att man inte räcker till som person.. inte duger..blir mobbad m.m. m.m.

LIVSPEPP, DU ÄR BRA SOM DU ÄR
37 786 visningar för 7 månader sedan
Fett klyshig men viktig video. Var inte rädda att skriva till mig på ask om ni känner att ni behöver hjälp med någonting, vill kunna finnas där för så många som möjlig

www.youtube.com/watc...po Z8mE2iC0

apbur2014-03-21 22:54
Antal inlägg: 9699

Haha, vilken märklig bump.

-FaMo- - Ej medlem längre2014-03-21 23:13
Antal inlägg: 2999

xxDiamondxx som bara MÅSTE få fram sina tankar igen, ingen större fara på taket :)

amper sand - Ej medlem längre2014-03-21 23:14
Antal inlägg: 2879

?

Marajka872014-03-22 02:53
Antal inlägg: 6

Jag tycker att alla är lika mycket värda, oavsett etnicitet, kön, religion och läggning.
Alla är vi människor.
Men vi måste tydligen ständigt placera varandra i kategorier, och på sistone så känns det lite skamligt att vara en heterosexuell, vit kvinna som jag.
Om jag är stolt över den jag är så är jag tydligen rasist, så jag kanske ska hålla tyst nu och i min hjärna hoppas på att bli homo eller nåt, så att folk hyllar mig och inte tycker att jag är gammalmodig?

/Tankar

Real-one - Ej medlem längre2014-03-22 11:49
Antal inlägg: 223

apbur: Ja ok..du kanske tycker länken var märklig? men visst? det finns såklart massor av olika inlägg som mäniskor delar med sig av. Både bättre & sämre! Och denna är ju bara en av alla dessa.

Grejen är ju den att vilja bry sig..och visa att man ser vad som faktiskt sker runt omkring en i ens vardag, som då tydligen denna tjej upptäckt och vill göra sig hörd om..och på nåt sätt, eller på sitt sätt vill framföra.

Klart? det fanns väl några minus i vissa av tjejens utlägg.. Men hon visar iaf. att hon bryr sig på sitt sätt !
Och ofta är det nog så att vissa yngre lättare tar emot stöd och information av andra yngre som bryr sig!

apbur2014-03-22 18:53
Antal inlägg: 9699

Jaha, jag kollade aldrig på länken utan tänkte mest att det du pratade om inte hade nåt med trådstarten att göra. Fast trådstarten var ju inte så genomtänkt ändå så att säga.

Begär inte att en så ung person ska ha förstånd som en vuxen. Hon i blogginlägget alltså.

ttiittii - Ej medlem längre2014-03-23 08:57

Alla är lika mycket värda,men alla har inte förstått det än,så gott som dagligen träffar jag några rasister som verkligen hatar invandrare,lågbegåvade självklart ,i gårdagens samtal så handlade det om att invandrare blir överösta med pengar på soc och när dom tar slut så hämtar dom mer,jag talade om för dom den exakta summan dom får i månaden och när dom pengarna är slut får dom vänta till nästa månad precis lika för alla andra som lever på soc,talet var aggresivt och volymen hög,och dom som gick på sfi fick minsan 339 kronor om dagen på vardagar och det tyckte dom var bedrövligt,drygt 6500 i månaden.Dom talade om vad dessa människor kostade,och inget stämde av vad dom sa.tyvärr måste jag åka dit en gång till och möta dessa rasister.samanfattningsvi s så är det inte ett sånt Sverige jag vill se,jag vill ha öppenhet stora hjärtan tillsammans i värden.Sverige är ett rikt land som har råd att dela med sig

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?