Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-01 23:07 | |
![]() | www.magasinetparagra...o. facebook Det föll tydligen för att det inte förekommit eller hotats med våld, vilket enligt den äldre formuleringen inte renderat henne helt hjälplös. Men jag har inte heller läst domen och jag har bara baserat det på denna artikel. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-01 23:32 | |
![]() | Tack för länk, känns extremt märkligt med ett sådant uttalande av en polis tbh. Men du menade alltså att du hoppas att hd isf skulle bedöma henne som hjälplös, lady? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-01 23:35 | |
![]() | Ja. Jag anser att hon var det och kan inte riktigt ta till mig att hovrätten inte också gjorde det. Jag förstår att bevisen måste vara starka för att inte oskyldiga ska bli dömda på vaga premisser, men att fastna på semantik i ett sådant här fall är tragiskt. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-01 23:37 | |
![]() | Och jo, jag reagerade också på att polisen skrivit en sådan artikel. Uttömmande och tydlig, men konstigt med tanke på att hd inte tagit ställning till om de ska ta upp fallet eller ej. | |
| TPP | 2013-10-02 00:03 | |
![]() | De 6 killarna har våldfört sig på henne, en av dem erkände direkt och angav de andra för han var så full av ånger. Den ene av dem dömdes med för häleri i tingsrätten då han försökte sälja hennes mobil som han stal. Dödsstraff nej det är för mild dom, men ett rejält straff som är kännbart och ett stort skadestånd till tjejen från alla 6 killarna då hon tar med sig denna groteska upplevelse in i sin framtid! | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2013-10-02 00:18 | |
![]() | Det är inte bara straffskalan som det är fel på! Även om det skulle vara dödsstraff på exempelvis våldtäkt skulle rättsväsendet väldigt sällan eller aldrig använda sig av det. Redan med den nuvarande lagstiftningen så skulle man rimligen kunna dömas upp till 8 år men ofta så hamnar de flesta fällande domar på den lägre straffskalan och än färre leder till åtal. Den gjordes om för ett par år sedan för att kunna användas till att kunna pröva fler fall men tydligen tycker inte rätten att våldtäkter behöver bestraffas särskilt hårt annat än i speciella fall, inte ens Kapten Klänning fick maximum straffet. Hela synen på våldtäkten med karaktärsprofileringen på offret säger en hel del. Det är tveksamt att endast hårda straff kommer leda till en förändrad attityd till brottet varken hos förövare eller rättssamhället men det kan kanske alltid vara en början, fast dödsstraff låter nog lite väl hårt! | |
| dinodog | 2013-10-02 06:34 | |
![]() | Är det inte lite fel i huvudet på de som utför en gruppvåldtäkt? Jag menar vem vill (för att uttrycka mig grovt) köra in k..en på en tjej där kompisen nyss varit. Vad får dom ut av det? Att våldföra sig på en annan individ mot dennes vilja är aldrig okej. Ta exempel fallet i Indien med gruppvåldtäkten där, som var synnerligen extremt grovt. Och där förövarna åkte dit tack och lov. Där är dödsstraffet möjligtvis motiverat med tanke på omfattningen på våldtäkten. Men isolera hellre förövarna för tid och evigt. Lås in dom utan kontakt med medfångar och låt dom sitta där för tid och evighet. | |
| Malva01 | 2013-10-02 09:46 | |
![]() | Svaret dinodog är att de är muslimer från mindre upplysta länder... Det är en fråga om underlig världsbild blandat med aggression och förakt. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 09:54 | |
![]() | Malva det är väl kanske lite generaliserande att påstå att alla gruppvåldtäkter utförs av muslimer. Allså inte helt PK. Sen att du har helt fel... det vet redan dom flesta. Du med tror jag. | |
| Malva01 | 2013-10-02 10:16 | |
![]() | De är kraftig överrepresenterade. Vad menar du är fel? | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:42 | |
![]() | Dödsstraff----nää, men det vore nog bra om straffskalan skärptes lite, när det gäller sexövergrepp och våldtäkt. I och med att du nästan kommer undan utan något straff så lär ju flera sjuka människor fortsätta med dessa j-a dumheter! | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:48 | |
![]() | Malva: kan du visa mig vart du inhämtat denna information? För jag får en känsla av att det troligare kommer från avpixlat än statistiska centralbyrån. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:50 | |
![]() | Åh, är diskussionen redan på muslimnivå? Det gick ovanligt fort :) | |
| Minta | 2013-10-02 13:09 | |
![]() | Vilken piruett hovrätten har gjort. De tvivlade på att flickan kunde se så mycket i det mörka, låsta rummet och det kan inte uteslutas att hon var med på att dras in i ett mörkt rum, kläs av naken och ha sex med 6 för henne helt okända killar. Dessa saker i sig utgör enligt hovrätten inte grund för att känna sådan rädsla att hon känt vanmakt. Ridå. Vilken skillnad är det på det indiska rättssystemet för kvinnor och det svenska? | |
| Malva01 | 2013-10-02 13:14 | |
![]() | Och varför hamnade vi där så fort, jo för att de är muslimer! www.flashback.org/t209466 9p5 . I #56 finns mål nr . Info här stämmer. | |
| Minta | 2013-10-02 13:49 | |
![]() | Det spelar ingen roll om det är muslimer, kristna, judar eller ateister, det är lika fel för det. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2013-10-02 14:52 | |
![]() | Den senaste våldtäktsdomen där 6 killar går fria visar att vi bör ändra lagen,dödsstraff däremot är aldrig rätt..! Jag undrar om ni som har söner talar med dem om hur man beter sig mot tjejer,att man ska respektera ett nej,hur skulle de reagera om det var deras egen syster som utsattes för våldtäkt,inser de vilka svin det är som gör så,..etc. Eller tror föräldrar att just deras son aldrig skulle göra så,andras söner ja, men inte min ängel? www.aftonbladet.se/d...75 81671.ab | |
| Måns_E | 2013-10-02 15:17 | |
![]() | Som sagt det är inte helt omöjligt att fallet faktiskt tas upp i högsta domstolen, det verkar ju som att hovrätten inte har dömt helt enligt i enlighet med rådande lagstiftning. Att det ställs höga beviskrav vid brottmål tycker jag är en självklarhet, men i just det här specifika fallet så tycker jag nog att hovrätten har gjort en väl snäv bevisvärdering. Sedan så tycker jag att det är lite väl kategoriskt att utgå från ett rättsfall och tycka att vi skall skriva om lagar (framförallt när redan lagboken har reviderats på just denna punkt) | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-02 16:40 | |
![]() | "det verkar ju som att hovrätten inte har dömt helt enligt i enlighet med rådande lagstiftning" Hur menar du? | |
| Minta | 2013-10-02 16:55 | |
![]() | Att säga att det inte kan uteslutas att hon inte varit rädd i denna situation och därför vanmäktig är märkligt. Det är lite som om domstolen skulle säga om 45 som hävdar att hans dator fjärrstyrts att det inte kan uteslutas och därför inte fälla honom. | |