Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-10-27 19:29 | |
![]() | jag har inga problem med rökare för att de förstör sin egen kropp eller att de lägger pengar på "onödiga" ting. det som stör mig är när de förpestar min miljö. däremot är jag ofantligt glad över att personer jag bryr mig om inte röker. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:34 | |
![]() | Faktum är att jag personligen ogillar att stora företag tjänar på människors begär och hälsa ö.h.t. Jag är motståndare till både CocaCola, H&M och massa andra koncerner som tjänar pengar på den lilla människan, främjar GMO, och bidrar till fattigdom och elände indirekt genom sina skumraskaffärer och försäljningsknep. Jag försöker själv att bojkotta alla giriga storföretag som jag vet samarbetar med varandra och är korrupta. Försöker att köpa ekologiskt och närproducerat. Jag röker inte och knarkar inte, och jag dricker knappt heller. Man kan alltså säga att jag är emot det skräp som vår giriga maktelit försöker proppa på oss bara för att tjäna stålar. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:41 | |
![]() | trpden handlar om ifall rökare är mindre intelligenta. än vilka? varför? hur? då måste man ha något att jämföra med, därav mina exempel. Det enda jag egentligen vill säga är att man inte kan generalisera så som det görs i tråden, eller precis som jag gör i mina exempel. (jag borde verkligen hitta ett mer lättläst sätt att argumentera mina åsikter på) | |
| Gloria56 | 2013-10-27 19:44 | |
![]() | DB9; Du är troligen ung? Jag har nära mej flera kompisar som röker och har konstaterad KOL. En av mina kompisar har sett sin bror kvävas till döds i KOL och hon kan ändå inte sluta. Jag bävar för den dag jag får se henne kvävas - vi har känt varann sedan vaggan och hon är som en syster för mej. Och varken jag, hennes barn eller barnbarn kan göra något. Bara hon själv. Det är så sorgligt! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:44 | |
![]() | Ja, men vad är felet med att vidareutveckla frågan och försöka hitta orsaken bakom rökningen? Tror inte jag förstår... Det beror ju på vad man menar med intelligent? Menar man IQ eller EQ eller sunt förnuft? Har man någon statistik att utgå ifrån? Hur tusan skall man kunna svara på ifall en rökare är mindre intelligent än någon som inte röker. Det varierar säker. Det man får göra är ju då att generalisera? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:46 | |
![]() | Jag håller förresten med dig, Gr3n! Det går verkligen inte att generalisera. Men spekulera kan man ju alltid göra? :-) | |
| Gloria56 | 2013-10-27 19:47 | |
![]() | Jag menar bara; Sluta medan du är ung. Det blir allt svårare med åren. | |
| Gloria56 | 2013-10-27 19:50 | |
![]() | Och........ ett paket om dagen är ca 18.250kr/år | |
| DB9 | 2013-10-27 19:51 | |
![]() | Alla företag är väl giriga, deras syfte är ju att ge ägarna optimal vinst men håller med om att metoderna kan ju ibland vara för jävliga rent ut sagt. Men vad ska vi göra? Tillsätta ett internationellt råd som efter etisk bedömning bara låter godkända företag få annonsera på TV el dylikt. Att göra ett eget val är ju bra men räcker ju inte långt. | |
| mz_lzrd | 2013-10-27 19:54 | |
![]() | Molleee, man skulle kunna ta reda på om det finns någon korrelation mellan låg intelligens och rökning. Men det är inte troligt att det är så. I så fall vore vi rent otroligt mycket intelligentare nu än på 1960- och 70-talen, när alla rökte precis överallt trots att man visste att det var skadligt. Jag tror inte vi intelligensmässigt har tagit ett sånt jättesprång sedan dess. F ö tycker jag visst man får skriva att det är gott att röka. Det ÄR ju gott. Det är inte för att det är äckligt och avskyvärt att röka som folk gör det. Men man bör sluta ändå, eller aldrig börja, för det goda med cig är inte ens i närheten av att väga upp allt det dåliga. | |
| DB9 | 2013-10-27 19:56 | |
![]() | Gloria56! Vill förtydliga att jag röker bara 2 bloss på min pipa varje morgon. Ej mer. Slutade för trettio år sedan med mina tjugo cigg om dan. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:58 | |
![]() | Om alla gjorde ett eget val och bojkottade, samt uppmuntrade sin omgivning, så skulle vi ju vara en bra bit på vägen? Medvetenhet är nog viktigt. Tänk så många människor som har börjat stå upp för sina rättigheter och öppnar ögonen gällande korruption och orättvisor. Någon stans måste man börja. För att ta ansvar för andra, kanske man borde börja med att ta ansvar för sig själv? Man måste nog börja med sig själv, ta lite i taget.... försöka sitt bästa :-) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 19:59 | |
![]() | Jag har aldrig påstått att intelligens och rökning hör ihop? Alla har vi våra värderingar. Jag ogillar att man i positiv andra höjer upp något så hälsovådligt som cigaretter. Men det är jag det. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-27 20:04 | |
![]() | Mollee: "Ja, men vad är felet med att vidareutveckla frågan och försöka hitta orsaken bakom rökningen? " -Ja... det var ju det jag tyckte jag gjorde, medan du saker som: "Sunt förnuft är nog det viktigaste att besitta om man vill undvika att bli inbiten rökare kanske?" och "Finns ju inget bra med cigg. Det är som att kasta pengarna i sjön. Man förgiftar kroppen och gör gör av med sin inkomstbara för att få sig en liten kick i bästa fall. Finns inget smart i det!" Det var det jag delvis svarade på med mina exempel. Som just var till för det du sa, att vidareutveckla frågan. Mest för att folk ska inse hur dum den är. | |
| DB9 | 2013-10-27 20:08 | |
![]() | Gr3en! Är du rökare :-) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-27 20:14 | |
![]() | "Sunt förnuft är nog det viktigaste att besitta om man vill undvika att bli inbiten rökare kanske?" Detta skrev jag som en fråga. Inte som något faktum, eller hur? Och, jag kan ärligt talat inte komma på något positivt med att röka. Tyvärr. Fördelarna överväger åtminstone nackdelarna, enligt mig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-27 20:18 | |
![]() | människor som röker är mindre inteligenta,människor med dålig karaktär och ett grupptryck som en del har svårt att stå emot är orsak till rökning.300.000 människor dör varje år av passiv rökning,jag har svårt att tro att en inteligent människa börjar att röka det finns roligare sätt att dö på en lungcancer | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-27 20:21 | |
![]() | Oh, lordy... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-27 20:34 | |
![]() | Dom barn som börjar att röka har ofta rökande föräldrar med låg utbildning så det är klart att låg inteligens och rökning hör ihop | |
| boffertomte | 2013-10-27 20:35 | |
![]() | Trollet trollar igen. Mata inte. | |