Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 324 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snittgurka | 2006-10-04 23:34 | |
![]() | Just för tillfället: Zlatopramen half n´ half | |
| Tabby - Ej medlem längre | 2006-10-04 23:35 | |
![]() | Guiness på fat är en njutning...en lyx... *suckar* | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2006-10-05 02:32 | |
![]() | Jasmin Massage-Öl Jawohl. | |
| spinal | 2006-10-05 06:58 | |
![]() | All öl går ner, men favoriterna är Staropramen och Hof. | |
| veggie_d | 2006-10-05 09:41 | |
![]() | Jag har förmånen att bo bredvid en riktigt bra irländsk pub.. och dessutom känna alla som jobbar där. De vet hur man tappar en Guinness.. har provat åtskilliga andra ställen i Malmö, men det smakar i bästa fall ok och i värsta fall skit där. Beställ ALDRIG på Mello Yello, de våldför sig på den å det grövsta.. jag funderade både en och tre gånger på att ringa Guinness och be dem skicka en kontrollant. Någon nämnde Beamish - den är ett klart bättre substitut för den äkta varan än vad Murphy's är, men ändå inte riktigt lika bra.. fast den slinker förstås ner den med. Annars är det ju veteöl som gäller.. så är det bara. Knasigt gott. | |
| Miss_jk | 2006-10-05 10:34 | |
![]() | Helt klart Starobrno!! Därefter Zlatopramen å sedan resten av de underbara tjeckiska öl-sorterna! | |
| ätte | 2006-10-05 13:50 | |
![]() | Smithwicks ale, men vet inte om den finns i Sverige. Annars duger Caffreys! | |
| 1335991 | 2006-10-05 14:02 | |
![]() | Detta var ett ämne som lilla jag gillar :P Personligen dricker jag mestadels tjeckisk öl, den enda svenska ölen jag dricker är Mariestad. Här är mina 5 ÖLfavoriter och det är endast ÖL från Tjeckien. 1:ZLATOPRAMEN 2:STAROPRAMEN 3:ZUBR 4:STAROBRNO 5:KOZEL(den ljusa sorten) OBS tjeckisk öl bör drickas ur fat eller flaska INTE burk. | |
| polisbil | 2006-10-05 14:31 | |
![]() | Min öldatabas är klar... Någon som vill ha så kan jag mejla, haha.. wohoo... lycklig över att vara klar med den =) | |
| Riverpoet | 2006-10-05 15:25 | |
![]() | Veggie_d! Det var jag som snackade värmande ord om beamishen. Nu är det faktiskt så att jag gillar beamish snäppet bättre än guinness. Men tyvärr är den tom svår att hitta på tap i Dublin. Murphys är nja.. Bra om man vill ha Stout och inte hittar någon av de föregående två, men bra mycket mindre god. För god är den såklart. Annars säljer Willys hemma kvalitetsöl för 10 kr sexpacket nu... :) | |
| dixunis | 2006-10-05 15:34 | |
![]() | Finns inget annat än Harboe. Annars är Grolsch rätt fin. | |
| Orm | 2006-10-05 15:53 | |
![]() | vete Franziskaner hefe weissbier - god i ett högt, kylt glas, i värmebölja Hoegaarden - ännu godare veteöl, sunk-god liksom.. ale Boddington pub ale - som någon annan skrev, friskt god fast Hobgoblin, mörk och god, lagom söt, är en ännu godare ale enligt min mening | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-10-05 15:59 | |
![]() | Om man är ute efter en fylla lär det bästa ölet vara det med mest alkohol i. Öl är inte gott, så det finns inget "godaste ölet"!!! ;-) | |
| veggie_d | 2006-10-05 16:11 | |
![]() | River! Är den? Här hemma finns den ju på varannan pub känns det som. Fast liksom med Guinnessen är det ju inte alla som sköter sig vid tappningen.. tyvärr. | |
| Riverpoet | 2006-10-05 16:17 | |
![]() | Var finner du beamish!??? har aldrig sett den på tapp. Och jag anser mig själv vara ganska bra på att besöka pubar... Och ja, i dublin är den rätt ovanlig. Guinness gillar dom. hehe. Beamish är dock oftast den billigaste om man hittar den. 7:ans ölhall i gbg gör iaf god guinness. Men har druckit ett par riktiga skräckexempel också. Sååå svårt är det ju faktiskt inte att hälla upp. | |
| beaca | 2006-10-05 16:47 | |
![]() | Ja, Guinness regerar i Dublin, fast jag gillar det bättre än Murphy's och Beamish. Smithwick's (Irish red ale) kan jag också rekommendera om man gillar ale. Guinness är så mättande så jag fixar inte mer än några pints av det, men Smithwick's däremot, av det kan det lätt slinka ner ett halvdussin. Och är det varmt dricker jag helst Staropramen eller något dylikt. En kul grej med Carlsbergs marknadsföring i Irland är att deras slogan inte är "Carlsberg - probably the best beer in the world", utan "Carlsberg - probably the best lager in the world". Det säger ju en del om vad som anses vara bra öl i det landet... | |
| Riverpoet | 2006-10-05 16:56 | |
![]() | Hehe. Men jag blev nästan förvånad att irländarna drack så mycket lager osm dom faktiskt gör... Som sagt, guinness är inte så mättande med lite träning! :) Smithwicks är också god, och det finns ju lite roliga röda mojänger, typ beamish red och rusty (som är nån enskild pubs variant). | |
| beaca | 2006-10-05 17:18 | |
![]() | Ja, många dricker Budweiser (det amerikanska blasket). Mycket konstigt... Men bra röda tips. Måste testa. Finns de här eller där? | |
| ingson | 2006-10-05 17:21 | |
![]() | Radegast | |
| Riverpoet | 2006-10-05 17:26 | |
![]() | Rusty är som sagt superlokal. Finns typ på porter house eller så. Men beamish red borde ju gå att få tag på på bolaget. Har iofs bara sett den på typ en pub på tapp där... | |