Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| med | 2013-10-29 17:53 | |
![]() | Ett viktigt samtal, kanske | |
| Sote | 2013-10-29 18:07 | |
![]() | Men helt ärligt, måste vi alltid vara så tillgängliga att man måste ta emot ett samtal var man än är nånstans? Jag är absolut inte emot den nya tekniken och sitter själv gärna med mobilen om jag inte har annat för mig om man tex sitter och väntar på sin tur nånstans men om jag är i ett samtal med en annan person så skulle jag aldrig svara varken på samtal eller sms. Det är väldigt otrevligt faktiskt. Om man som jag arbetar på skola/ förskola då ser man ju faktiskt samma föräldrar i princip varje dag och jag har svårt att tänka mig att alla samtal och sms dom får är så viktiga var och varannan dag. Jag tror helt enkelt att man inte kan låta bli att prioritera telefonen före det man just nu håller på med vilket gör att man i princip alltid har mobilen redo. Igårsåg jag tex en familj som stog bakom mig i kön i mataffären, mamma, pappa och två barn i åtta, tioårsåldern, alla stog med sin mobil i handen och var helt inne i dom, ingen av dom pratade med varandra. Vad är det för mening med det? Men jag kan också säga att personalen många gånger har precis lika svårt att låta bli sina privata mobiler när dom arbetar. Jag ser ofta hur dom står och pillar med mobilerna på gården när barnen leker eller sitter i matsalen och skriver på dom. Det är självklart inte heller ok. | |
| fulsnack | 2013-10-29 18:15 | |
![]() | Vi får inte använda den privata mobilen annat än vid nödfall och rast. Vettigt! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-29 18:23 | |
![]() | jag är en äkta telefonnörd. Men hade jag haft barn hade jag nog ägnat nästan all min fokus på barnet när det var vaken. Jag tror att barnet behöver närhet från sina föräldrar. Klart småbarnsföräldrar måste få ha sina nöjen. Men någon gräns måste man väl ändå kunna dra? Jag tycker nog att man kan kolla FB och annat när barnet sover... eller kanske när man sitter på dass? :-P | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-29 18:32 | |
![]() | Men gud spänn av. Om inte jag (höginkomstagande man) får använda min smartphone när jag är föräldraledig skulle jag inte vara föräldraledig. Då blir det tillbaka till spisfläkten för alla hysteriska kvinnor i nyfunkisköping. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-29 18:37 | |
![]() | Fy fan. Du borde varken få ha barn eller inkomst. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-29 18:38 | |
![]() | Får jag behålla min smartphone? | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-29 18:39 | |
![]() | Den är säkert jobbets. | |
| pabster1 | 2013-10-29 18:45 | |
![]() | Det här är en del av det där störda fenomenet en del föräldrar ägnar sig åt. Barnet är ALLT. Om man är förälder ska man helt sluta leva och ägna all tid endast åt barnet. Middagsbjudningar blir till barnkalas osv osv... man skapar ett jävla trist liv och sedan skiljer man sig. Barn får väl hänga på och pratar man i telefon så dör väl ingen av det. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-29 18:52 | |
![]() | Det finns en stor efterfrågan på den här sortens nyheter. DN's morgonmöte kl 14.30: ''Har det dykt på något romregister inatt? Inte? Då kör vi något om ftalater.'' | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:02 | |
![]() | det var ett sent morgonmöte! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:03 | |
![]() | Man kan väl försöka hitta ett mellanläge åtminstone? | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:07 | |
![]() | challe: snodde det från killinggänget: www.youtube.com/watc...oQ uLBVycoY | |
| dinodog | 2013-10-29 19:08 | |
![]() | Hörde på radion idag. Att vuxna spenderar ca 75 minuter per dag åt att kolla i mobilen. Och att de spenderar 17 minuter åt att prata med sina barn. Rätt skrämmande fakta. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:10 | |
![]() | (Jag spottade referensen. Jag har inte (heller) uppdaterat min humor sen sent nittiotal :) Mollee: säger hon som skulle ha fullt fokus på barnet all dess vakna tid :) | |
| pabster1 | 2013-10-29 19:10 | |
![]() | I trafiken däremot är de där JÄVLA telefonerna ett otyg!! Det är inte heller ok att gå omkring och titta på mobilen. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:11 | |
![]() | Hade gärna justerat mina inlägg så kidsen fattar, men jag hänger inte heller med. Barnen tar för mycket tid. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:11 | |
![]() | Jag misstänker att tv, jobb och sömn tar ännu mer tid än mobilen. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:12 | |
![]() | gnagelram. Ja, det är jag det... tror jag :-) Kanske skulle sitta helt fastklistrad då också, medan barnet gallskrek och hängde sig fast i mitt låt :-D | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-10-29 19:13 | |
![]() | gå omkring tycker jag man borde få göra, däremot stör jag mig på att folk hellre verkar sitta och spela något fullständigt menlöst spel istället för att tex läsa när de sitter på tåg. | |