Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2013-10-31 16:21 | |
![]() | Jag tror att det sker en hel del "prostitution" utan att pengar byter ägare, om man med det menar sex i utbyte mot något annat, t.ex. status, slippa vara ensam mm. Där känslan egentligen saknas men man har sex av andra skäl för att uppnå någonting annat. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-10-31 16:21 | |
![]() | Undra hur det blir med teambuilding, apträffar och liknande. Åker man ner till Holland för att jämföra arbetsmiljö? Det bör ju även finnas en chef eller sektionschef eller nåt för varje bordell, då kan man titulera sig som hallick! Jobbigt bara när det är rekrytering och man ska välja och vraka bland ansökningarna, haha. Statlig hallick! | |
| lamaglama | 2013-10-31 16:23 | |
![]() | Män som säljer sig till andra män är givetvis en grupp som också behöver skyddas. Men om kontrahenterna i är man och kvinna så är det alltid mannen som är i fysiskt överläge oavsett vem som köper och vem som säljer. Det är förmodligen en av orsakerna till att man beskrev problemet som man gjorde. En annan av orsakerna är nog ren jävla stofilitet. | |
| lamaglama | 2013-10-31 16:26 | |
![]() | Linders, det var nog kanske jag som förvirrade begreppen, bordeller i Holland och Tyskland är inte statliga utan privata men lagliga. Privata företag behöver inte bry sig om anbudsförfarande osv. | |
| Salka1 | 2013-10-31 16:26 | |
![]() | B89, funderar på vad du menar med ditt inlägg 14:07. Det råder sköterskebrist i landet, är det då verkligen vettigt att ta den arbetskraften till bordeller i landstingets regi??? Är själv sjuksköterska och jag kan inte direkt säga att jag gläder mej åt synen på yrkeskåren. Om man vill arbeta som prostituerad är det egendomligt att lägga tre års högskolestudier på att bli sjuksköterska. | |
| Måns_E | 2013-10-31 16:28 | |
![]() | Är verkligen mannen ALLTID i fysiskt överläge? Jag är inte så säker på det. Men det är nog inte grundproblemet med lagen, utan problemet är att man utgår från att kvinnorna alltid är offer. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-10-31 16:35 | |
![]() | lamaglama: Men det är viktigt med arbetsmiljön, spelar väl ingen roll om man åker till ett privat eller statligt ställe för att jämföra? Men det här är lite offtopic. ' Fast då är frågan, kan bordellerna vara statliga med en högerregering? Det kanske blir både privata och statliga. | |
| DB9 | 2013-10-31 16:53 | |
![]() | Salka1! Det var nog mer menat som ett sexistiskt skämt. Inte politiskt korrekt. Fy på mig. Ber om ursäkt! | |
| DB9 | 2013-10-31 17:00 | |
![]() | Måns! Generellt i samhället så tror jag inte att mannen alltid är i ett fysiskt överläge. Många män får stryk av sina fruar. Fysiskt men ändå mer psykiskt. Många män utnyttjas även sexuellt av kvinnor som köper tjänster och saker mot sex med sina män. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:04 | |
![]() | Ska man få göra rutavdrag på tjänsten? | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:05 | |
![]() | Eller rotavdrag kanske? | |
| moltom - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:09 | |
![]() | Känns som ett smidigt jobb det där med att sälja sex o enkelt att ta med sig jobbet om man t ex flyttar. Det viktiga är ju som vanligt att ingen tvingas göra något mot sin vilja. Tråkigt sen att en del tycks tycka att sex är något fult o skambelagt. | |
| meramera | 2013-10-31 17:40 | |
![]() | En lysande ide tycker jag, det blir kanske som i Holland. Där har dom ju sitt Red Light District. Lite mysigt att kunna gå o kika i skyltfönstren o kolla in varorna innan man bestämmer sig Meramera | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2013-10-31 17:47 | |
![]() | Hur ska man ska bevisa att tjänsten blivit utförd enligt överenskommelse vid ev konflikt? | |
| DB9 | 2013-10-31 17:57 | |
![]() | Skriva avtal och videofilma. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-31 18:11 | |
![]() | Nej, jag tycker inte man ska ha bordeller överhuvudtaget! | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-10-31 18:30 | |
![]() | En riktig trolltråd :) uppskattas | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-10-31 18:31 | |
![]() | Ingen fara, ts startar nog en ännu bättre imorgon. | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-10-31 18:44 | |
![]() | Ja det verkar bli grejen | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-31 19:01 | |
![]() | Alla sexsäljare är helt klart _inte_ förnedrade offer. Ibland skulle jag vilja påstå att kunden är ett mera förnedrat offer, eftersom vissa inte kan ha något som liknar ett normalt sexliv, utan måste köpa tjänster. Det kan vara allt ifrån svårt rörelsehindrade till ovanligt oattraktiva personer och även psykiskt sjuka. Problem med sexhandel förekommer naturligtvis. Många sexsäljare skulle helst slippa, särskilt mycket unga, pojkar som egentligen inte är homo eller såna som är tvingade till det. Sjukdomar och oönskade graviditeter förekommer bland idioter som slopar kondom etc. Jag har faktiskt varit mera luthersk i mitt tänkande tidigare. Nu är jag inte helt emot sexköp, vilket aldrig någonsin kommer att upphöra heller. Kanske inte många, men det finns folk som gillar sitt jobb på bordell eller som hemmaprostituerad med få kunder. Gränsen mellan massageinstitut kan ibland vara svävande till sexhandel. Statliga bordeller tror jag inte så mycket på. Det kommer att bli alldeles för mycket kontroll av vem som kommer och går. Något alla kanske inte vill skylta med. För kunden är det nog ofta ett nederlag att vara tvungen att köpa sex och sen finns ju skaran av kunder som redan är i ett förhållande där de inte får allt de vill ha, eller vill prova något annat. Sen tycker jag ju att man ska fortsätta att försöka hjälpa sexslavar, traffickingoffer och minderåriga att komma ifrån prostitutionen. Ärligt talat; vad myndiga människor frivilligt gör har jag ingen anledning att voja mig över, inte ens om det vore min dotter. Jag gillar inte branschen med porrindustri eller ens fotomodeller, men vad skulle jag kunna göra om min dotter eller syster prompt ville jobba med det? Så länge det i övrigt inte innebär tvång, misshandel, missbruk och kriminella handlingar. Vad mina vuxna barn öht gör i sängkammaren är inget jag behöver lägga mig i, om det inte framkommer att någon mår dåligt av vad som sker. Tycker jag. | |