Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 25 |
Mobilspel
Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Fjällan_ | 2013-11-01 23:35 | |
![]() | Kött är gott! Äter dock bara från egen gård och vilt som vi själva jagat! | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-01 23:35 | |
![]() | Dessutom är det inte Afrika... Utan Indonesien | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-01 23:39 | |
![]() | men tack i alla fall. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-11-01 23:52 | |
![]() | "Recent reports suggest that certain clans have been coaxed into encouraging tourism by perpetuating the myth that it [cannibalism] is still an active practice." en.wikipedia.org/wik...an nibalism | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-02 00:05 | |
![]() | Det finns mycket man kan säga och låtsas göra för pengar också. Jag är väldigt nyfiken på hur man kom på att det fanns bindväv av människa i afrikanska kötträtter. Låter som råttan i pizzan, men jag kan låta mig övertygas av trovärdiga bevis. Det är inte ofta man äter köttgryta i 12 provinser och skickar in maträtterna på analys. | |
Sote | 2013-11-02 00:17 | |
![]() | Den här tråden spårade ut ovanligt fort. Vad i hela friden har kannibalism hos avskärmade stammar att göra med köttätande i allmänhet? Hur kan någon överhuvudtaget vara så långsökt i sitt tänk att det är en sak att oroa sig över och därigenom använda som ett skäl till att inte äta kött. Löjligt. Sen är det ju lite synd att folk inte först kollar upp sina källor innan dom postar dom i tråden. Blir ju inte särskilt trovärdigt när man inte ens har rätt kontinent. Vill gärna veta hur man nu tänker sig att lösa djurhållningnen om alla skulle sluta äta kött? För om man på riktigt anser att just det är lösningnen på bla miljöproblemen så måste man ju även ha tänkt hela vägen kring hur det skulle tänkas gå till. För man kan ju inte bara slänga ur sig nån käck ide utan att det finns nån sorts grund för den. Det är ju inte heller trovärdigt. Så jag ser gärna riktiga exempel och beräkningar angående hur detta skulle lösas. | |
LisaLong | 2013-11-02 07:40 | |
![]() | molle2 jag bara la ut info om kanibalism. Vad titti skriver tar jag med en ypa salt..;) | |
LisaLong | 2013-11-02 07:47 | |
![]() | pink ribbon håller med låter ju lite konstigt;) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-11-02 07:49 | |
![]() | www.friatider.se/spa...an skt-kott | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-11-02 07:52 | |
![]() | om du kollar längre ner på sidan så kan du söka upp utredningen | |
LisaLong | 2013-11-02 08:07 | |
![]() | tittti har du själv läst det? Det står att dom hittat mänskligt DNA men att det INTE är frågan om människokött | |
mz_lzrd | 2013-11-02 08:34 | |
![]() | Sote, du har ju rätt i att det skulle bli en del problem om alla slutade äta kött idag, pang. Ojojoj så mycket kossor och grisar som skulle bli över och som bara skulle välla omkring i samhället och gluffa i sig prydnadsväxter i våra trädgårdar. Men det är väl inte riktigt så det skulle gå till? Man måste ju tänka sig en omställningsperiod, under vilken tid man inriktar sig på att minska den storskaliga köttproduktionen. Det finns många sådana projekt, mer eller mindre småskaliga, du kan googla på t ex omställningsgårdar och permakultur om du är intresserad av mer hållbara metoder för att använda jordens resurser. Det finns ju ingenting som går att ta bort över en natt. Tänk om alla bums idag slutade äta icke-ekologisk mat. Det skulle inte funka för vi skulle inte kunna producera den mängd mat som skulle behövas om den skulle odlas ekologiskt med de lantbruk vi har idag. Sånt ställer man inte om på en eftermiddag. Är inte det självklart, förresten? | |
Sote | 2013-11-02 09:52 | |
![]() | Det är varken självklart eller naturligt. Fortfarande så skulle det finnas en massa djur som måste fortplantningskontrollera s även efter en omställningsperiod. Eller ska det bara finnas djur på vissa bestämda platser såsom Zoo eller liknande? Ska framtidens barn få åka till djurparker för att titta på kor och grisar istället för vilda djur? Vad gör vi med tex alla vilda djur som älgar och rådjur och vildsvin? Om vi slutar jaga dom så lär dom föröka sig rätt snabbt och det finns redan idag ett stort problem med tex vildsvin. Eller ska dom bara dödas för dödandets skull och inte tas till vara på för köttet? | |
corlini | 2013-11-02 12:31 | |
![]() | vad rör det oss vem som äter vad i afrika? skiter väl jag i s.a.s åter till tråden, visst görs matval beroende på tex kultur och samhälle. vi äter inte upp barnens hamster tex. MEN jag tycker nog att vi mestadels gör våra val pga just maten, det går att äta duva, skata, mört, brax, id, råtta och snok det finns t.o.m svenska recept på detta att vi väljer bort dem beror nog mer på den usla kvaliten och smaken och effektiviteten. vem huserar 800 råttor när man istället kan ha 1 ko och få mer näring till bättre smak. det finns inte ett enda realistiskt och långsiktigt vettigt argument för att vi alla ska sluta äta kött. människan är köttätare, vår fysik och vår matsmältning är konstruerad för det. vi har ätit kött sedan innan vi började gå upprätt och det finns ett skäl till det. att hålla på och lobba för speciell kost är sinnessjukt, kostval är personliga och ingen annans sak att lägga sig i. tänk om alla icke vegetarianer skulle börja klaga, ifrågasätta och hela tiden kritiskt hoppa på den som inte äter entrecote. fråga hur fan jorden skall kunna leverera näring nog att odla sallad, gurka, soja, tomat osv så det skulle täcka upp mängden kött som idag äts, var skulle ni få gödsel, näringsämnen, matjord, fält osv från om vi inte hade djurindustri, eller är det tänkt att bara ske på kemisk väg? att en indisk vegetarisk böna smutsat ned miljön globalt mer på sin väg hit än vad mitt grillade vildsvin gjort är ingen tanke miljöveganen spekulerat över osv... vegetarian debatten är uttjatad och tröttsam, den som inte vill äta kött slipper. fine, släpp det och låt oss som äter vad vi vill besluta själva vad vi vill äta och inte. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-02 13:11 | |
![]() | Titti: Otroligt. Du länkar till en rasistblaska som har en mycket negativ syn på afrikaner, särskilt de som törs visa sig i Sverige. Man har undersökt kötträtters innehåll i Sydafrika. Vad de innehåller för olika djurarter, vilka alla är fullt ätbara. Mänskligt DNA finns även i proven. Du tolkar det som bindväv från människa och påstår att afrikaner är kannibaler. DNA-spåren är av den digniteten att det är inte ens mänskligt material. Varken kött, blod, snor, saliv eller någon annan del på en människokropp. Mänskliga, rena händer har vidrört köttråvaran och lämnat personens DNA. Samma sak gäller i hela världen. Om jag inte i indignation hade skrivit så mycket skulle jag vara förstummad av människors feltolkningar och illvilja. | |
Sote | 2013-11-02 13:35 | |
![]() | Att du Ttiittii ens läser en sån sida förvånar mig stort. jag trodde du ansåg dig själv vara tolerant och ickerasistisk men i dom lugnaste vatten....... | |
Megaherz | 2013-11-02 13:40 | |
![]() | Är själv vegetarian men håller med om att det är naturligt att äta kött. Frågan är om man nu måste äta så mycket som de flesta gör. Kött flera gånger om dagen, varje dag. Om fler drog ner på köttet skulle man inte behöva producera så mycket (doh!) | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-11-02 14:23 | |
![]() | Människan är allätare naturligtvis. | |
Rultatultan | 2013-11-02 19:06 | |
![]() | Jag äter det jag tycker är gott, hoppas är bra för mig och som jag har råd med. Inte nödvändigtvis i den ordningen dock. För min del blir det nötkött någon enstaka gång i månaden, annars är det mest fisk och lite kyckling. Jag vet exakt varifrån mitt kött kommer och det känns tryggt! | |