Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 926 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-11-02 10:17 | |
![]() | Om planen i hemlighet är att få fina bilder till instagram kan vi väl bjuda på det, din fullblodscyniker. | |
| Miss_jk | 2013-11-02 10:27 | |
![]() | Men vad håller du på med, Jaap? Kan du svara på frågan jag ställde, samt på frågan om varför jag skulle skämta? De citaten du kopierat är ju helt tagna ur sitt sammanhang. Frågan var om man var beredd på att ta vilket jobb som helst, eller om det fanns en gräns. Mitt svar (ETT av FLERA) var då: "Jag anser fortfarande att arbetet inte alltid måste vara kul. Är man arbetslös och behöver pengar så tar man ett lämpligt jobb. (Där lämpligt alltså inte alltid innebär roligt.) Jo, det är klart att man själv oftast vet om man klarar av ett arbete eller inte, men klara av är väl inte samma sak som att ha roligt?" Förstår inte alls vad detta har med denna tråd att göra. Berätta! | |
| Miss_jk | 2013-11-02 10:32 | |
![]() | Sorry, men helvete vilken taskig attityd du har, Jaap. Här försöker man vara snäll och hjälpa utsatta människor, och blir hånad för det. Så jävla smaklöst. Fy fan. | |
| Älvanängel | 2013-11-13 02:41 | |
![]() | Vill du hjälpa även människor med tak över huvudet men som ej har mat att äta eller råd att köpa hygienartiklar eller kläder till sina barn eller sig själva å finns det bra grupper på FB. Hjälp oss hjälpa varandra. Sen finns det vanliga sidor.. Dessa grupper är för människor som har det svårt att gå runt pga många orsaker | |
| xxEyexx - Ej medlem längre | 2013-11-20 11:03 | |
![]() | Kontakta RIA= Rikslänkarna.. Som är in ideell förening/organisation.De har rätt bra koll på var de utsatta brukar hålla till..? | |
| pabster1 | 2013-11-20 11:19 | |
![]() | Jaap ?? Vad är ditt problem att du står bakom skapandet och stödjer det nyliberala samhällsbygge som gör att soppköks nu behövs. Är du provocerad av det? För övrigt är jag emot tanken på soppkök då vi lägger 30 miljarder om året på bistånd och ytterligare ett stort antal miljarder på annat. De svagaste i det här landet behöver annat styre inte soppkök. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-20 17:46 | |
![]() | miss_jk Sorry att jag inte svarat tidigare. Jag har beslutat mig för att mitt lilla stunt i den här tråden var ett övertramp. Jag chikanerade dig (och några andra) utan egentlig anledning, utan att känna dig tillräckligt väl för att veta hur du skulle ta det. Jag ångrar mig och ber om ursäkt. Pabster: vet inte vad du syftar på men är det 2013-11-01 så är det inte mina åsikter som står där, utan ett hopkok av TS åsikter från andra trådar. Ett försök att dels misstänkliggöra den här sortens förmenta välgörenhet, dels att försöka finta forumet lite och avslöja hur många användare -- som t.ex. du själv -- bedömer åsikter efter person och inte efter sakinnehåll. Men jag känner att jag gick för långt här och det gick ut lite för mycket över miss_jk, en användare som jag inte direkt har speciellt bra koll på egentligen. Jag utgick kanske från att hon hade lite mer distans till sin person, sitt soppkök och sitt new york-bröllop. Hennes karaktär ÄR ju trots allt ganska nära en etablerad komisk karaktär i Solsidan. MEN jag borde ha uttryckt ovanstående kritik på ett värdigare sätt. So, vänligen acceptera mina ärliga ursäkter. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-20 18:41 | |
![]() | HUR kan man störa sig på att det finns människor som gärna ställer upp med soppkök och insamlingar? Nu är det som det är, och det finns folk som är i AKUT behov av mat för dagen och tak över huvudet. | |
| toonfisken | 2013-11-20 21:17 | |
![]() | Nu vet jag inte var du bor , men titta gärna på :Värmestugan Helsingborg , Lycka till ! Du behövs verkligen . | |
| mz_lzrd | 2013-11-21 15:48 | |
![]() | Jaap: "Jag utgick kanske från att hon hade lite mer distans till sin person, sitt soppkök och sitt new york-bröllop. Hennes karaktär ÄR ju trots allt ganska nära en etablerad komisk karaktär i Solsidan." I genren "ursäkt" är detta en riktig fullträff. | |
| mz_lzrd | 2013-11-21 15:52 | |
![]() | Molleee, det är inte soppköket per se utan Mickan-i-Solsidan-aspekte n av evenemanget som är utomordentligt komisk. Men de riktigt fattiga bryr sig säkert inte om vem som finansierar soppan, bara de får soppa, det har du givetvis rätt i. Och vi får ju tänka på att miss Js New York-bröllop skapar en oherrans massa arbetstillfällen. Kanske blir det rentav några tårtsmulor över som fattiga kan få festa på. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-11-21 16:00 | |
![]() | Soppkök Stockholm finns väl kvar? Bättre volontära än egenmissionera, är inte så enkelt som det borde vara att dela ut mat. | |
| pabster1 | 2013-11-21 16:01 | |
![]() | ok erkänner slarv.... en majoritet av svensson är parodier på solsidan.... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-11-21 16:02 | |
![]() | F ö ser jag ingen konflikt i NY-bröllop och att hjälpa andra; men såklart är det roligare att raljera och parodiera än att själv räcka ut en hand. | |
| mz_lzrd | 2013-11-21 16:07 | |
![]() | Jag ser ingen konflikt i att raljera och att själv räcka ut en hand, om jag skall vara uppriktig. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-11-21 16:11 | |
![]() | Inte jag heller. Tycker bara det är larvigt att göra en höna av ett bröllop och ironisera över tårtsmulor. Insinuera att man borde skämmas för att man unnar sig ibland. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-11-21 16:14 | |
![]() | Om det nu är så att man verkligen vill räcka ut en hand, inte bara försöka fylla nån sorts överklass bucket list. Jag känner inte heller ms Jk så jag kan inte säga vad hon håller på med, men jag kan säga att jag har sett versioner av den här tråden utspela sig i verkligheten innan. Jag skulle nog också rösta på att göra något som volontär istället för att sätta upp något eget. Då är det ingen som blir direkt lidande om den frivillige tappar lusten efter ett litet tag. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-11-21 16:18 | |
![]() | Håller med. | |
| AlfonsÅ - Ej medlem längre | 2013-11-21 16:24 | |
![]() | Det finns inget vackrare än empati, givmildhet och omtanke! Det kanske finns människor som är väldigt rädda för att vi använder ovanstående dygder för att förbättra vår omvärld, det kanske till och med är något man kan förstå eftersom dom stunderna när vi använder dom är mer magiska än alla tillsammans. Att man förnedrar och hånar en människa när man ber om ursäkt går under kategorin dubbelbestraffning och är en härskarstrategi det med. <3 | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-11-21 16:27 | |
![]() | Att påpeka härskarstrategier... vad är det då om inte en härskarstrategi det med? | |