Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 941

Forumkategorier

Användare Inlägg  
susila2013-12-08 15:12
Antal inlägg: 459

Jag tycker inte man ska kunna få bragdguldet annat än om man ägnar sig åt t ex triathlon. Det bör ju vara mängden utsöndrad svett som avgör. En svettmätare på alla svenska idrottsmän skulle lösa det här problemet för alltid. Då kunde man enkelt vid årets slut läsa av resultatet i exakta millilitrar och ge guldet till den som svettats störst volym svett av en på förhand fastställd koncentration.

Då skulle Stensson falla bort naturligt och alla andra som ägnar sig åt rena latmanssysslor och vill låta påskina att de är idrotttare.

Eventuellt kan man tänka sig att bragdguldet går till Sämst på Beta som förmodligen svettar fram sina fyndiga inlägg.

Rålex2013-12-08 15:17
Antal inlägg: 244

Susila, då borde finska bastubadare ligga bra till för att få bragdpriset;)

totravel - Ej medlem längre2013-12-08 20:15
Antal inlägg: 4735

Svettmätningsmetoden kan nog gynna Henrik Stenson. När man spelar en golfrunda i 35 grader i exempelvis Thailand så svettas man kopiösa mängder. Förmodligen mer är Johan Olsson gör på en femmil i 14 minusgrader i någon obskyr rysk håla.

totravel - Ej medlem längre2013-12-08 20:18
Antal inlägg: 4735

Där för övrigt publiken förmodligen utgörs av ett TV-team på 92 personer och ett gäng släktingar, i rakt nedstigande led, till gamla GULAG-fångar.

Söndagsman - Ej medlem längre2013-12-10 00:32
Antal inlägg: 1120

Golf är ett sällskapsspel och ingen sport.

Rålex2013-12-10 14:46
Antal inlägg: 244

Golf kan vara ett sällskapsspel men är även en sport!

susila2013-12-10 15:42
Antal inlägg: 459

Man kan faktiskt åka skidor i sällskap också, ba fatt det är kul. Skidåkning är således bara ett trivsamt tidsfördriv och ingen sport.

Springpojke2013-12-10 16:09
Antal inlägg: 29

Klart att det är världsnivå på Stensons prestation. På samma sätt gjorde Johan Olssons vallachef en stor prestation, och kanske Zlatans massör. De tre kan tävla om något pris kanske. Däremot känns det i min värld konstigt att de kan tävla med Johan Olsson om bragdguldet. Men jag har å andra sidan aldrig spelat golf, däremot var jag en jävel på att spela kula i ung ålder, en annan precisionssport.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?