Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Raw Burt - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:26 | |
![]() | Det är fel på hennes åsikter om inte annat. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:27 | |
![]() | Religiösa idioter skrämmer mig betydligt mer isf. Att gå på en badstrand och se småflickor springa omkring i slöja intill sina jämnåriga bröder t.ex. Den skiten vill jag inte se inom det här landets gränser. I det här landet skall alla människors lika värde gå före de religiösa yttringar som kränker desamma. Men det är förstås en egen tråd. | |
| Sote | 2013-12-10 22:30 | |
![]() | Sylvia- det är faktiskt upp till föräldrarna att bestämma det. Du vet väl att vi har religionsfrihet och gillar du inte det så finns det flertalet länder dit du kan flytta där man inte har den friheten att utöva vilken religion man vill eller inte någon alls för den delen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:32 | |
![]() | Jag sa just att religionsfriheten skall vara underordnad vissa mänskliga rättigheter. Slöja på småbarn kan dra åt helvete. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:34 | |
![]() | Dock är det en egen tråd. Sry. mvh/ Trådkaparen | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:35 | |
![]() | Religionsfrihet borde gälla barn också. Frihet att slippa bli påtvingad ett liv man inte vill ha. Och man borde fan få slippa lussa elelr tomta om man inte vill det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:37 | |
![]() | Japp, exakt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:39 | |
![]() | Barn har inget med religion att göra! Dock så är det ju inte barnens fel att deras föräldrar är galna. Så att utvisa någon p.g.a att saker och ting inte passar, är väl kanske lite väl hårt? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:41 | |
![]() | Pink>> precis så. | |
| Raw Burt - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:44 | |
![]() | Jag förstår varför ni gillar Luciatåget. Det påminner ju om KKK. | |
| iomede | 2013-12-10 22:45 | |
![]() | Jag ser inte hur det skulle kunna vara fel att ha ett "rent" luciatåg med bara en lucia och resten tärnor? Det har förekom på min högstadie- och min gymnasieskola och jag har också sett det i andra sammanhang. Jag personligen tycker det är vackert med endast tärnor och lucia. Tomtar, pepparkaksgubbar och stjärngossar "stör" estetiken för min del. Det är kanske en smaksak? | |
| Raw Burt - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:50 | |
![]() | Och Lucia ska vara blond. Rassereinheit. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:51 | |
![]() | Haha, iomede. | |
| iomede | 2013-12-10 22:54 | |
![]() | Men sant ju! | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:57 | |
![]() | Varför tänker jag så mycket på gamla tysklärarinnan ikväll? | |
| Raw Burt - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:57 | |
![]() | Ha! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-10 22:57 | |
![]() | Nostalgisk? Saknar dina barndoms luciatåg? | |
| Bob100 | 2013-12-10 23:44 | |
![]() | Såg fram mot regnbågar och rysshat i slutet av denna tråd, men läste fel...får annars hålla med trådtvåan (fint ord, i klass med förstföderska eller förstfödare i andra fallet) i det mesta. Annars är det trevligt med lite förtätad atmosfär som återkommer årligen där klasskamraterna kan ses i ett annat ljus och som bidrar till att vi inskolas lite i sociala sammanhang. PS. Plåta inte ungarna och lägg ut på internet! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-13 19:52 | |
![]() | för mig låter det som en osäker samling som fattar så töntiga beslut,har dom inget bättre för sig en att fatta beslut om Luciatåg,sämre kvalitet på lärare nu för tiden det går bakåt med Sverige vad bli nästa tönt beslut ? att Luciakronan ska sitta upp och ner kanske | |
| Vilja123 | 2013-12-14 04:33 | |
![]() | Så sant om det brokiga luciatåget. Gullig är det när barnen är dessa figurer samtidigt men räcker sen! Blev upptåg på kompis dagis när en utländsk muslims familj kom på lussefirande utan att veta vad dom hade att vänta. Jävlar vilket liv det blev!!! Grinande ungar o slagskämpar till föräldrar. Vems är ansvaret??? När måste upplevelser om traditioner på dagisnivå anpassas till alla olika religioner? Ska den det? Det är ju barn o bor i Sverige för tusan. Våra traditioner ska väl inte styras av ett barn i en grupp för att den har en annan religion som utövas omkring den i hemmet för detta barnet har ju ingen uppfattning om religioner. Det kaoset har ställt allting till sin spets vad gäller planering av årligt kommande traditioner som är religionsstyrda. Vart ska gränsen gå för förståelse o hänsynstagande i situationer där barn inte själv anordnar traditionsbundna upplevelser o där de underbara barnpedagogerna gör sitt yttersta för att glädja barn o vuxna med årliga luciaframträdanden o andra roliga saker inför religiösa storhelger? Nej fortsätt alla fina barn glädja oss även med en dumstrut på huvudet! | |