Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 21:03 | |
![]() | Man kan nästan tro att det enbart är en reklamstation.. och att alla inslag och samtal snart också bara är en dvd som slängs på och snurrar runt dag ut och dag in!! verkar inte bättre..!! | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 21:35 | |
![]() | De fulaste i det hela gällande t.ex. vissa radiostationer är att: Programledaren som sitter och ska tycks direktsända? Är inte ens fysikt närvarande på radiostationen vid vissa tider på dygnet? Samma samtal som flera dagar innan ploppar åter igen upp..uppringningar som tidigare gjorts sänds om och om igen.. så därför förstår man ju att vid vissa tidpunkter under dagen/kvällen så är det bara en CD som snurrar på om och om igen? Så vad jag menar är att: Om det läggs fram på radiosajtens sida om att iaf. en fysisk person ska direktsända under en viss tid under dagen/kvällen? Då vill man kunna känna att det faktiskt sitter en riktig människa och talar ut till folket i direktsändning också? Annars som nu när jag upptäckt att det inte verkar göra det alltid fast man från början trott detta? Så känner man sig både fånig och jättelurad av detta?? OBS! Om detta som jag upptäckt gällande samma uppspelningar på tidigare samtal och uppringningar från folk ute i samhället verkar vara satt i system från radiokanalernas sida, så känns det helt enkelt inte Okej att låta folk tro att de lyssnar på direktsändning om detta faktiskt inte ÄR direktsändning!!?? Visst förstår jag att det kan vara skoj att tillfälligt spela upp nåt tidigare som sagts i nåt samtal? men då ska programledaren säga det till lyssnarna innan..pga. att det var så komiskt el. liknande? Men de jag pratar om är samma återkommande med flera veckors mellanrum och dess emellan också? och då förstår man ju att det inte sitter en fysikt närvarande person i radiostudion?? jag menar? Får man verkligen göra så som radiokanal? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 21:39 | |
![]() | Och Grädden på Moset är att man dessutom måste lyssna på reklam 65% av tiden om man inte orkar skruva ner ljudet på reklamen som då dyker upp var 10min typ? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 21:54 | |
![]() | Men skärp dig? Sluta titta/lyssna på reklamkanaler både på tv & radio om du stör dig så. Det finns public service, och så finns det reklamkanaler (vars reklamintäkter bekostar inköp/produktion samt genererar vinst; för vem startar ett företag utan att tjäna på det?) och så finns det betalkanaler med eller utan reklam. Du framstår bara som pantad. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:11 | |
![]() | Okej? du har din åsikt..och det får du ha! Men jag vet vad jag hört, och förstår att dra mina slutsatser på grund av detta.. Och är man då en person som tycker det känns okej att lyssna på nåt som ska vara direktsändning, men som visar sig att inte vara det vid alla tillfällen,Och utan förklaring dessutom från Radiostationen??? så är de ju helt upp till sådana typ av personer som tycker DET är okej? Och som du då ville kalla mig vid som Pantad? Så kan man ju verkligen Undra hur välgräddade personer är som tycker de känns okej??? | |
| Jens N - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:11 | |
![]() | Ha ha, så ilsk för så lite. Välj bort...lägg energi på positiva tankar. God Jul! :-D | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:14 | |
![]() | Men det är väl ingen diskutabel åsikt varför viss radio och tv är reklamfinansierad? Det liksom bara är så för att saker väldigt sällan är gratis. Jag har f ö inte sagt något om direktsändning eller inte. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:15 | |
![]() | amber sand? Glömde tilläga att man kan nästan tro att du själv jobbar inom TV el. Radio när du försvarar detta så bestämt? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:16 | |
![]() | Haha, försvarar vad? Jag säger bara vad som för dom flesta är fullkomligt självklart. Blir du lika förbannad på annonser i tidningen? | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:19 | |
![]() | tidningar måste vi inte köpa! men tv finns i de flesta hem, och tv & radioreklamen ploppas bara plötsligt upp och tvingas på en!!?? Där är skillnaden! | |
| Gunilla _ | 2013-12-20 22:21 | |
![]() | Ingen tvingar dig lika lite att titta eller lyssna på reklamfinansierade kanaler. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:21 | |
![]() | Men på samma sätt som du inte måste köpa en tidning måste du inte heller lyssna eller titta på reklamkanaler? Det är ingen som tvingar dig att lyssna eller titta, välj SVT eller SR så slipper du reklamen. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:23 | |
![]() | Sen om det är ett specifikt program du vill åt som går på en reklamkanal, ja, då är det ju ditt val att titta. Precis som om det är en specifik artikel du vill läsa som finns i en viss tidning. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:26 | |
![]() | Som jag tidigare nämnde ? så är de ju övervägande samma filmer och program som verkar snurra runt dag ut och dag in på reklamkanalerna??? Så behöver de vara såå.. jävulskt mkt. reklam på tv som dessutom bara ökar och blir tätare månad för månad.. för att köra samma dvd dag ut och in.. Ja då är de väl lika kanalerna lägger ner om de inte kan presentera mer nya inslag eller program?? Så ni tycker det är värt att bli avbruten med rekalm hela jävla tiden för att se samma program ??? | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:27 | |
![]() | Önska dig öronproppar från tomten. Eller ännu bättre: ett liv. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:28 | |
![]() | Nej, jag tittar väldigt lite på tv öht. Och som nämnts redan: titta på SVT så slipper du reklam. | |
| jin17 | 2013-12-20 22:30 | |
![]() | Ts har rätt det är svårt att undvika dumheter. Har läst denna tråden och kan inte fatta att jag slösade bort tiden på detta meningslösa dravel. I och för sig kan det vara intressant att försöka följa en persons tankar (gick dock inte så bra här). Snälla ts följ dom kloka människornas råd och skippa kanalen eller ta din medicin. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:32 | |
![]() | Glömde tillägga att jag dessutom inte längre är någon större tvtittare..och det pga. att jag de få ggr. jag tänkt se på tvfilm t.ex. upptäcker att det är ju fan samma filmer som tidigare och bara reklam.. Så jag stöttar helt enkelt inte längre sånt skurkeri från tvbolagen! och samma gäller vissa radiokanaler med dess utbud! | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:33 | |
![]() | Hon skojar. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 22:34 | |
![]() | 1. Sluta konsumera reklamkanaler alls. 2. Sluta gnäll. 3. Hyr en film. | |