Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Flugfri - Ej medlem längre | 2013-12-23 10:16 | |
![]() | Siis lanttulaatikko? Nå joo nog går det att äta. Men så kan man ju också sitta på Hakalax puben i Kokkola;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-23 10:19 | |
![]() | Kola recept 50g smör eller margarin 3/4 dl vetemjöl 1 msk kakao 1 1/4 strösocker 3/4 sirap blanda allt i en tillbringare av glas tillaga i micron på full efekt i en minut,ta ut och rörom så det blandar sig,kör på 4 minuter och häll upp på smörpapper låt svalna en stund och skär i rutor det går bra att byta ut kakaon mot en tsk ingefära eller kanel eller droppa i mint fort som gatan går det iaf | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-23 15:03 | |
![]() | jag åkt runt och letat vegetariskt gelatin vilket inte var enkelt att få tag på det går att göra ris ala malta utan gelatin,men det blir inte så bra | |
| Gunilla _ | 2013-12-23 15:05 | |
![]() | Sen när behöver man gelatin i ris à la Malta? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-23 15:33 | |
![]() | dumma frågor får inga svar | |
| Gunilla _ | 2013-12-23 15:43 | |
![]() | Har aldrig hört det förut, första sidan med recept på google fram är utan så det verkar ju onödigt bestyrigt :) | |
| Gunilla _ | 2013-12-23 15:43 | |
![]() | - fram | |
| Lillstölla | 2013-12-23 16:08 | |
![]() | Beror på vilket julbord, jag vet inte exakt vad som kommer serveras hos min bror imorgon förutom skinka, revben, köttbullar, prinskorv, rökt lax och rådjur men hos mamma o pappa på juldagen kommer alla ovanstående rätter finnas samt fläskkorv, baconbiffar, diverse ostar, sill, ägghalvor, romsås, sylta, potatis, kex, grönsaker och frukt, rödkål och janssons frestelse. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2013-12-23 18:53 | |
![]() | Baconbiffar låter gott vad är det? Själv blir det första läskedrycken på 4 månader när jag skall unna mig en must med skinkan prinskorvar och dåligt. Dock småländsk jul så det blir kroppkakor . | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-23 21:19 | |
![]() | Grisfötter går bort, likaså ål. | |
| hfranke | 2013-12-23 21:27 | |
![]() | Aldrig hört talas om gelatin i ris a la Malta heller, ttiittii. Vad har du för recept, och vilken funktion fyller gelatinet? Jag kör gröt, vispad grädde och vaniljsocker (och saftsås eller apelsiner/mandariner beroende på humör och tillgång). | |
| Sote | 2013-12-23 21:30 | |
![]() | Nu börjar det ta form här hemma. Det mesta är upplagt och klart i kylen eller förberett för tillagning i morgon. Håller på med grönkålspaj och köttbullarna ska rullas sen är jag klar för idag. I morgon ska skinkan griljeras, jansson göras, kålrotslådan gräddas, omelett gratineras, revben stekas och köttbullar och prinskorv stekas . Sen är det bara att njuta. Man kan förbereda så mycket innan så är det bara att värma i mikron före servering. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-23 21:31 | |
![]() | Gjorde apgoda revbensspjäll idag. | |
| elaa | 2013-12-23 21:33 | |
![]() | veganskinkan ska grilljeras i morgon men min egna rödbetssallad och parfait är gjorda. skönt är väl det . | |
| Lillstölla | 2013-12-24 00:18 | |
![]() | tsarraz: Baconbiffar är bara fläskfärs som lindats i bacon, man gör den i form av en kåldolme. Nåt min Farmor alltid gjort till jul som är ett måste på julbordet även om min kära mors variant är betydligt magrare än vad Farmors var! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-25 01:30 | |
![]() | varför gelatin i ris ala maltan,därför att den ska bli hög gör den dagen innan i en hög sockerkaksform en sån med hål i mitten så fyller jag hålet med hallom lägger varannan halv blå/grön vindruva runt om,så går det så bra att skära maltan i skivor som en sockerkaka typ det blir inte så grötigt då vill på bort gröt känslan,mormor hade alltid gelatin i sin malta,vet inte hur vanligt det är | |
| hfranke | 2013-12-25 01:42 | |
![]() | Aha! Ja det blir ju nåt helt annat, nu förstår jag. Tack, det tror jag nog jag får prova nån gång, låter spännande! | |