Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Carpe_Noctum | 2013-12-29 01:14 | |
![]() | Ja självklart skulle man ha gemensamt omklädningsrum. Killarna hade gillat det och vi är ju jämställda så tjejerna hade ju också gillat det. Vin vin situation. | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:14 | |
![]() | Wait a minute... Vad är skillnaden? | |
| gammelgam - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:15 | |
![]() | Tragiskt att jag inte kan uppföra mig :) | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:15 | |
![]() | Det är nog snarare det andra jag menar. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:19 | |
![]() | Jag ser det på samma sätt som i kampsporter eller för all del Tyngdlyftning där man delar in efter vikt. Ingen skulle någonsin kräva att en flugviktsboxare skulle möta en tungviktare, är det förnedrande för de boxare som väger mindre? Är/var Sugar Ray Leonard en sämre boxare än Lillen Eklund? Nej självklart inte däremot skulle Lillen trots allt ha spöat Sugar (fan vet om jag ska vara ärlig) men principen är det jag är ute efter. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:22 | |
![]() | Jag skulle ha lagt mina pengar på Sugar Ray alla dagar i veckan. Men vilken match det skulle ha varit! :) | |
| apbur | 2013-12-29 01:23 | |
![]() | Nattrafn, jag har ingen aning om det stämmer, kan bara spekulera. Men jag tror ändå inte att det hade varit så ökade risker att det skulle vara relevant. | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:24 | |
![]() | Apropå tjejvasan och tjejvättern, är kvinnor alltså lika fysiskt uthålliga som män, med tanke på att det inte känns korrekt att kalla kortare sträckor för kvinnoanpassade? Det är bara explosiviteten som skiljer (förmågan att ta sig till målet snabbt, snarare än att ta sig en lång sträcka)? | |
| apbur | 2013-12-29 01:25 | |
![]() | Söndagsman, jag tror ingen här har pratat om två med väldigt olika förutsättningar som ska tävla man mot man. Men för att använda din jämförelse så kan man ju säga att det då skulle vara ointressant att följa flugviktsboxaren för att tungviktsboxaren är bättre och det är bara de bästa man vill se. | |
| Nattrafn - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:25 | |
![]() | apbur: Det hade klart varit ett kul experiment. Till en början hade det tillkommit en mängd nya taktiska möjligheter, tänker jag mig. Det borde utveckla fotbollen. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:27 | |
![]() | Ibland är det förbjudet att inte mixa. a.abc.com/media/show...-g lory.jpg | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:28 | |
![]() | Det var just det jag var ute after apbur, jag var tydlligen otydllig. | |
| apbur | 2013-12-29 01:30 | |
![]() | Nattrafn, kvinnor är nog generellt lika uthålliga som män men män är mer explosiva. En man behöver troligtvis även fylla på med energi snabbare än en kvinna så hade man strypt energipåfyllnad hade nog kvinnan varit överlägsen. Det är ju inte bara det som gör det problematiskt att kalla de kortare loppen för "tjejlopp". Det finns ju massvis med män som som presterar sämre än kvinnor i dessa lopp så det är helt onödigt att beteckna det med kön. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:34 | |
![]() | Tror att du har fel, män har större vener, större lungor, större hjärta, mer muskelmassa från mer testosteron, så vi bör även vara mer uthålliga. | |
| apbur | 2013-12-29 01:39 | |
![]() | I förhållande till sin kropp? Tveksamt du. Det där är även mer energikrävande. | |
| Carpe_Noctum | 2013-12-29 01:42 | |
![]() | Män har större volym. Mera energi reserver. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:44 | |
![]() | Ja, men större vener, lungor och hjärta innebär mer och snabbare syre till musklerna, alltså orkar musklerna längre. Det är väl därför det skiljer nästan en timme på världsrekorden i marathon. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:45 | |
![]() | Kvinnors korsband/knän går sönder mycket lättare än mäns. Det skulle vara katastrof om de spelade mot män i fotboll eftersom män smäller på mycket mer i närkamperna. | |
| ig-apan - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:46 | |
![]() | "Det är väl därför det skiljer nästan en timme på världsrekorden i marathon." He he, källa på det kompis? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-12-29 01:50 | |
![]() | 15 minuter kanske det är. (Läste slarvigt på Wikipedia. Så dåligt argument) | |