Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-14 15:57 | |
![]() | Spelar ingen roll HUUR snygg,uppsminkad,eller uppklädd en tjej/kille/man/kvinna är! För om inte personligheten,utstrålnin gen med dess sätt att vara som person känns bra för motsvarande? Då spelar de ju ingen roll hur mkt. man ytligt försöker fixa till det! God hygien och ren. Lagomt med smink..och kläder efter väder och i övrigt passande kläder för olika tillfällen. Oavsett kille eller tjej. Inget överdrivet tjafs med ett ton smink i fejan.. eller en massa krafshalsband,armringar,r ingar m.m. m.m. De är inget för mig.. Stilrent ska det vara. på en scala mellan 3-4 | |
| Fia-Liza - Ej medlem längre | 2014-01-14 16:12 | |
![]() | Och det är väl så att människor som gör ett eget medvetet val i vilket dessa väljer stuk på kläder, antal kilo smink,assecoarer m.m. är väl också den personlighet de vill framhäva sig som till andra människor! Och det brukar då också vara ganska lätt att avläsa dess personlighet bara med dess val av kläder och stuk. Jordnära eller i de blå..blåögd till sinnes,ytlig, trovärdig,seriös m.m. m.m. Och personligen efter mina ögon sett och känsla, så har jag då inte haft fel en endaste ggn.! | |
| Gloria56 | 2014-01-14 17:00 | |
![]() | Krakozhia; Troll betyder att det man skriver är påhittat. Bara för att du är en snygging, förutsätts att du inte menar det, när du skriver -1. Det är f.ö. ganska ovanligt att den som ser bra ut inte också är ytlig. Nu var jag kategorisk:-) | |
| Krakozhia - Ej medlem längre | 2014-01-14 18:08 | |
![]() | Ok Gloria 56, jag förstår. Varför någon skulle lägga ner sin dyrbara tid och energi att hitta på något sådant får stå för dem som har dålig självkänsla. Jag har bra självkänsla och hyfsat bra självförtroende. Men drabbas av återkommande deppighet. Jag vet inte om jag håller med om att bara för att man har ett fördelaktigt yttre, måste vara ytlig. Jag håller med om att man lätt blir insatt i ett sådan fack, men så är det inte alltid. Det som är en trist bieffekt av att kanske se bra ut är att man lätt får ytliga människor efter sig. Detta tror jag gäller bara killar och tjejer. Jag tycker visserligen att folk är mkt hjälpsamma pga av mitt handikapp, men efter att jag blev det så har det ytliga människorna mer eller mindre försvunnit ur mitt liv. :) Älska mig för den jag är. | |
| Zizitop | 2014-01-15 03:02 | |
![]() | hm utseende ja.. jag hatar hur jag ser ut då jag inte är fin för fem öre MEN faktum är att det vackra har satt sig i min själ istället .. Så jag har en fin personlighet dock :-) Andra får se ut hur dem vill jag dömer ingen men jag ser om de har ett fint inre | |
| Sote | 2014-01-15 09:23 | |
![]() | Krakozia-det kan ju vara så också att om man av naturen ser bra ut sådär i största allmänhet, så är det kanske lättare att inte bry sig så mycket. Man vaknar och är liksom snygg, man kan äta som man vill och är ändå lagom smal/tjock, man kan då ha vilka kläder som helat och ändå se bra ut. Är man överviktig så är det svaårare att ens hitta snygga och bekväma kläder tex. Har man dålig hy så ser man inte fräsch ut hur man än gör osv. | |
| Krakozhia - Ej medlem längre | 2014-01-15 10:55 | |
![]() | Jag och hustrun har diskuterat detta nu Sote! Jag förstår precis vad du menar, men jag tycker nog att det inte spelar någon större roll, när allt kommer omkring, om man " vaknar & är snygg" som du sa! Varför? Alla människor står inför samma problem, bekymmer, ålderdom och till sist död! Om det är ett bekymmer att man vaknar och känner sig obekväm med sitt yttre, så är det snarare en känsla betingat i dålig självkänsla eller att man är med/undermedvetet formad av sin samtid, som lurat oss att frågan om att vara snygg smal, ung är det som är det viktigast i livet. Jag är väl medveten om " law of attraktion" ! Visst spelar det roll att man gör sig i ordning- Då känner man sig hyfsat fräschare inför sig själv och andra. Men det bör räcka! Det som de facto räknas är ju till slut personligheten enkom- Att man är en trevlig partner, arbetskamrat, syskon, kund osv. De verkliga värdena som finns kvar för mig är : Kärlek till mina vänner och medmänniskor, oavsett utseende, andlighet, tydliga mål i livet och så följer jag devisen " Det är inte hur man har det - utan hur man tar det" ! Om man vaknar upp på morgonen och känner att man är snygg/ ful så är det ett problem åt båda hållen. Om jag har damm under sängen så betyder det att jag gjort något viktigare/ roligare i livet än att dammsuga. Jag menar som livscoachen Raymond Dahlgren ofta påpekar, att de finns andra värden i livet än utseendet. Det gäller att tänka lateralt :) raymondahlgren.se/ Om ni inte har sätt denna filmsnutt tidigare så se den gärna. Det finns saker i den som påminner om mitt liv- När allt kommer omkring så är kärlek det viktigaste...se själv vimeo.com/17896628 Ha en bra dag !! | |
| Krakozhia - Ej medlem längre | 2014-01-15 10:56 | |
![]() | Till Videon Momentos: vimeo.com/17896628 | |