Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2014-02-23 19:31 | |
![]() | =) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:34 | |
![]() | Kräktes var det du som gjorde över oss som respekterar andras tid. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:43 | |
![]() | Ingen har sagt att det är fel att respektera andras tid, bara att det är nervöst att hänga upp sig så på hur andra ska vara, efter ens egna ideal. | |
| dinodog | 2014-02-23 19:43 | |
![]() | Har aldrig förstått mig på snoozare. Om man vet att man måste gå upp vid ett visst klockslag, varför ska man då snooza femtioelva gånger? Du vet ju att du måste gå upp, annars kommer man för sent. Vet man att man ska befinna sig på en plats, vid en viss tidpunkt då ser man till att vara där på utsatt tidpunkt. Och om man riskerar att eventuellt möta någon man känner eller en medmänniska i nöd. Ja då får man helt enkelt säga att jag har inte tid just nu. Svårare än så är det inte. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:45 | |
![]() | Amper. Vad menar du? Jag skiter väl i hur folk gör om inte jag är inblandad. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:47 | |
![]() | Alltså jag menar då om dom kommer försent till tåg eller vad fan som helst där ingen annan är inblandad. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:47 | |
![]() | Är det det du gör 18.42 t ex; skiter i hur folk gör? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:50 | |
![]() | Det var en fråga. Det finns många jobb där det är nödvändigt att passa tider Visst kan jag bli inblandad om jag väntar på en buss som inte kommer tex. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:52 | |
![]() | Jag tänker inte bråka om saken, blir också irriterad ibland om folk har svårt att passa tiden. Men den här tråden andas mer självgodhet och präktighet än vad som (iaf för mig) oftast handlar om tillfällig irritation. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:53 | |
![]() | Det beror förmodligen på vilka erfarenheter man har och kan relatera till. | |
| Gunilla _ | 2014-02-23 19:54 | |
![]() | Ska jag tolka t ex apbur som att 1. Du är en av de som inte håller tiden 2. Du bryr dig inte alls om att andra inte håller tiden även om det drabbar dig ? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:55 | |
![]() | Jag tycker nog självgodheten ligger hos tidsoptimisterna. Sorry. Läs gärna länken jag la ut. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-02-23 19:58 | |
![]() | Apbur, sluta trolla nu. :) Porla, jag håller med dig. Sjukt osympatiskt med folk som inte respekterar andra oavsett vilken domän det gäller. Jag är oerhört virrig på vissa områden men det ser jag till att be om ursäkt för när folk drabbas. Det gör inte dessa tidstjuvar, de tycks nämligen inte förstå att världen inte är till för enbart deras behov. | |
| Bitte - Administratör | 2014-02-23 19:59 | |
![]() | Jag är inte präktig och försöker absolut INTE framstå som det , men jag respekterar andra människor tid. En person som kommer försent till vad det nu må vara ställer faktiskt till problem. Även om man nu inte tycker det själv. Kommer man alltid försent så kanske man ska börja jobba på att lära sig att starta i tid. Och på att visa respekt för den som håller i aktiviteten som man klampar in på efter utsatt start. Bitte | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-02-23 20:02 | |
![]() | Jag köper det. Och lägger själv stor vikt vid att komma i tid. Men nog slås det en del för bröstet här. Men jag pallar inte riktigt reta mig på det just nu. | |
| apbur | 2014-02-23 20:08 | |
![]() | Ok, visst kan vi komma överens om att personer som är nonchalanta och inte passar tider för att de inte kan se bortom sina egna behov är otroligt irriterande. Inte alls svårt att köpa. Men att det här skulle gälla merparten av människor som kommer sent och är tidsoptimister är en felaktig beskrivning och något man tar till för att själv framstå som den som tillhör den bra kategorin, den som minsann är respektfull till skillnad från de andra. Att skylta med sin totala oförståelse för hur andra människor fungerar är knappast nåt att skryta om men det kan tidspassare göra helt oreflekterat bara för att de tillhör en norm. Då kan man passa på att klanka ner på de normbrytande människorna så att man kan fortsätta vara bäst. | |
| Minta | 2014-02-23 20:09 | |
![]() | Jag ber alltid om ursäkt om jag kommer för sent så att det stör någon/någonting. Jag har jobbat hårt med det Bitte skriver, att starta i tid. Optimist betyder ju just det, att man har svårt att beräkna hur lång tid någonting tar och tror att man har mer tid än man i själva verket har. Men jag vidhåller att jag tror att detta är svårare för vissa än det är för andra och beror inte på att man tror att man är universums centrum. | |
| lelroy | 2014-02-23 20:12 | |
![]() | Dinodog: Prova att snooza nån gång så förstår du hur skönt det är. | |
| Gunilla _ | 2014-02-23 20:14 | |
![]() | Ursäkta, men det du säger Minta är alltså att du har en oförmåga att lära dig..? Det är ju en sak att få trafikproblem en morgon, eller att bilen inte startar öht, men att varenda dag komma 5-20 minuter för sent..? Vad i rutinerna är det som är så svårt att hantera? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-02-23 20:15 | |
![]() | Jag slår mig inte för bröstet. Jag vet att det finns människor som har det svårt pga olika sjukdomar och kanske bara skyller på att det bara handlar om tidsoptimism. Tvångssyndrom är en av dessa eländiga sjukdomar tex. Det är det som gör det så svårt att klanka ner på någon i verkliga livet när dom kommer för sent. Man kan ju aldrig vara säker. Men det är ju inte dessa fall vi pratar om här. | |