Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade17
Mobilspel
Pågående19 300

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maradona19862014-04-03 21:35
Antal inlägg: 1801

www.expressen.se/tv/...n- matchen/

Detta är alltså mitt i centrala Helsingborg innan matchen senast. Jag är tyvärr inte förvånad att någon har dött. Snarare förvånad att det inte skett oftare.

Hade inte noterat att Gnaget presenterar sig som Hata Dif. Du är uppenbarligen en del av problemet, så jag har inte något intresse av att diskutera mer med dig i den här frågan.

gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 00:34
Antal inlägg: 35

Jin:
Öppna inte munnen om saker du inte har en susning om, du e bara en stackare från vischan som tror på allt som skrivs o sägs i medier. Du har garanterat aldrig satt din fot på ett idrottsevenemang. Bara ditt uttalande om huliganer får mig att skratta gott. Va menar du med att kalla mig för huligan?? Känner du mig? Vad vet du om att vara genuin fotbollsupporter? Inte ett skit. Somna om i stället.
Maradonna:
En del av problemet, haha du e rolig du. Förstår att du inte vill diskutera ditt plastsupporterskap närmare.

Contur2014-04-04 01:35
Antal inlägg: 69

Hej, gnaget_165,

Nej, jag känner inte dig och vet inte om du ska benämnas supporter eller huligan. Men det är intressant att notera hur aggressiv du blir utan att det finns någon egentlig anledning. Här, precis som i SVT:s Debatt tidigare i kväll, diskuterar ju människor bara det fruktansvärda som hände i söndags. Och man behöver inte ha varit på en enda fotbollsmatch eller för den delen på ett enda idrottsevenemang i hela sitt liv för att kunna ha åsikter om de problem framför allt fotbollen dras med. Inte minst som skattebetalare har jag all anledning att ifrågasätta de kostnader dagens allsvenska matcher belastar samhället med.

Och så ett litet avslutande tips:

Gör inte bort dig nu genom att kalla även mig för "en stackare från vischan" (varför det nu skulle vara något fel att vara från "landet"?) För trots avsaknaden av skriftliga uttryck som "eru", "skarom" och så vidare så är jag stockholmare sedan generationer. ;-)

gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 01:51

Åter igen samma tugg. Vadå framförallt fotbollen? I jämförelse me vad? Krogar, våldtäkter, kvinnomisshandlar? Börja inte med skattetugget, ta i stället reda på fakta om hur mycket pengar fotbollen genererar. Aggresiv, driver du med mig? Om du blir kallad för våldtäktman av någon du inte känner, bryr du dig då? Och ja man behöver ha vart på en match för att haja att det inte är så farligt som framförallt skitmedia målar upp.

sombrero2014-04-04 02:15
Antal inlägg: 75

gnaget är ett gott exempel på varför allsvenskan bör läggas ner, och kommunerna ska sluta bygga olönsamma arenor som stöder detta märkliga beteende hos sk fans som egentligen är kriminella personer.

sombrero2014-04-04 02:27
Antal inlägg: 75

Dessutom har gnaget rätt i en sak till; majoriteten av de "matscher" som spelas är uppgjorda i förhand, av kriminella spelorganisationer. Man pressar helt enkelt ett antal nyckelspelare, eller domare, eller båda, att ge ett visst resultat. Det är troligen mer lönande än knarkhandel och dessutom mer ofarligt, eftersom det aldrig kan bevisas i en domstol. Om man råkar träffa en mås når man ska skjuta en given straff, vems fel är det? Vem tjänar på detta? Jo, Mister Green:-) Härligt att de valt en så tydlig symbol för unionen av "supporters" och spelmissbrukare, som alla förlorar till förmån för en internationell maffia.

gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 02:45

Hahaha snubben med stenkoll, dagen fetgarv. Men du har åtminstone rätt i att kommunerna på bystan ska sluta med sponsring av elitlag.

jin172014-04-04 09:41
Antal inlägg: 129

Jo du lille gnagetmannen, jag har varit på ett antal idrottsevenemang. Förstår att det stör dig när du läser var jag kommer ifrån. Satt fint med SM-guld förra året, men ni kom ju trots allt tvåa, det får du vara nöjd med. Var också på cupmatchen mot Hammarby, när på nytt Stockholmssupporters skämde ut sig. Kunde blivit dödsfall där redan då. Sen kan jag inte se att jag kallade dig för huligan i mitt förra inlägg men börjar bli mer och mer övertygad om att ditt fotbollsintresse inte är hälsosamt vare sig för dig eller din omgivning.

gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 10:34

Ja vem bryr sig om danmark tror du? Som sagt somna om o snacka inte om saker du inte har en susning om. Tror du att dina Danska supportrar inte ställer till något? Det du inte förstår över huvud taget är att AIK för mig är inget intresse det är en livsstil.

Det du borde fundera på är varför du håller på ett lag som tillåter att en pedofil spelar i startelvan. Där snackar vi sjuka saker.

jin172014-04-04 10:55
Antal inlägg: 129

Beklagar att denna "manifestation mot huliganvåldet" tråd urartade och blev fylld med hat även den. Måhända bidrog mina kommentarer en del vilket jag i så fall ångrar, men man vet aldrig vad som kryper fram när man vänder på stenar. Man kan ju hoppas att det som har hänt i slutändan leder till att våldet inom fotbollen minskar, men jag tror tyvärr att om några veckor är allt glömt och tillbaka till det gamla igen. Så länge man betraktar att hålla på ett fotbollslag som en livsstil och inte bara ett intresse blir det svårt att få folk att inse att fotbollen bara är en form av underhållning.

pink ribbon - Ej medlem längre2014-04-04 11:28
Antal inlägg: 2906

Bra inlägg jin17.
Beklagligt att denna tråd om att manifestera mot fotbollsvåld utvecklades till en "min livsstil är att hata motståndare"-tråd.

gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 11:30

Som sagt somna om i stället, bäst för alla. Du försöker leka bror duktig o snackar om hat medans du själv är hobbysupporter till ett lag med en pedofil i startelvan. Eller du kanske tycker det e ok värderingar att ha i ett lag?

amper sand - Ej medlem längre2014-04-04 11:35
Antal inlägg: 2879

Jag kan köpa att man kan ha fotbollsintresse som en form av livsstil; däremot har jag noll förståelse och tolerans för våld i samband med idrott (för våld generellt, iofs). Varför hatar man ett annat lag på andra plan än i form av ett taskigt språkbruk för att uttrycka sund rivalitet? Blir föga spännande med lagsporter med endast det egna laget kvar.

Den som säger sig vara fotbollsintresserad (eller hockey, eller you name it) men verkligen hatar och ser matchdag som en ursäkt att slåss; den är en fullkomlig jubelidiot i mina ögon.

gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 14:55

Amper:
Bra åsikter, våld passar inte någonstans vare sig på på, utanför en arena. Det passar inte heller på festivaler, krogen, city eller i hemmet. Varför det finns, ja det är förmodligen en samhällsfråga, men o andra sidan har våld funnits i alla tider. Problemet blir när man förstorar upp saker som det görs när det inträffar något i samband med idrott. Lugnare än det är nu sett till antalet besökare har det aldrig varit. Finns alltid folk som tycker att de kan bete sig illa. Oftast i samband med att man inte kan hantera krökat. Att hata och häckla motståndare är en del i supporterskapet både på gott och ont men kan man inte skilja på att skrika på läktaren och smacka folk på stan ere en annan historia.

amper sand - Ej medlem längre2014-04-04 15:13

Skillnaden mellan en supportergrupp som går överstyr och tar till våld och våld på krogen, festival, city eller i hemmet är just gruppmentaliteten; när hatet till motståndarlaget blir större än kärleken till sporten ifråga och det egna laget, och påhejat adrenalin en masse yttrar sig i våld.

ttiittii - Ej medlem längre2014-04-04 16:01
Antal inlägg: 37631

eftersom min ide sket sig totalt så föreslår jag stängning av tråden

gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 16:29

Fast man kan ju inte göra skillnad på våld. Gruppdynamik e helt annat samtalsämne. Min poäng är att 99% av besökarna sköter sig. Har sett AIK:s matcher sedan 1984 och antalet händelser jag upplevt väldigt få. Det största problemet är alkhoholintaget oavsett vilken plats vi pratar om.

amper sand - Ej medlem längre2014-04-04 16:36

Så man kan inte triggas alls av en gruppkultur, som uttalat hatar, att utöva ett övervåld man aldrig skulle drista sig till på egen hand på krogen med samma mängd alkohol i blodet? Det köper jag inte.

apbur2014-04-04 18:04
Antal inlägg: 9699

gnaget_165, vad är det du känner dig så hotad av i den här tråden? Är det att du inte kommer få hata, slåss och dricka alkohol oemotsagd? Eller förnekar du helt enkelt att det råder en kultur inom fotbollen som gör att oerhörda polisinsatser, oroligheter, fylleri, våld och mord är nåt man får räkna med vid matcher?

uffew2014-04-04 18:48
Antal inlägg: 530

Tragiskt (milt uttryck) det som hände i Hbg. En fullständig upptrissad och hatisk stämning på olika forum inför matchen som slutar med en död supporter är fruktansvärt.
Håller med Gnaget om att vissa inlägg visar på okunskap i ämnet. Gissar på att inte många vet skillnad på firma och julgranar i fotbollssammanhang.
Alla matcher i allsvenskan föregås inte av oroligheter, stora polisinsatser, våld osv.
Om en stund spelar mitt favoritlag Elfsborg mot Häcken. Någon som hört något om kravaller, våld i Borås nu under kvällen?

Det finns några högriskmatcher i allsvenskan. Förhoppningsvis har den lilla klicken som förstör för så många tänkt till och att man istället fokusera på att älska sitt lag istället för att hata motståndarna.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?