Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 300 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-04-05 00:08 | |
![]() | På tal om att sitta... på flyg. Hemma sitter jag i princip alltid i skräddarställning, eller åtminstone med benen i kors under mig... på flyg får jag otroligt snabbt ont i knä/benen, jag vrider o vänder, sträcker o drar, uppe o går. Inget hjälper. Varför? | |
| Gunilla _ | 2014-04-05 00:25 | |
![]() | Wildman; "Självklart gäller inte detta om någon frågar först. Det anser jag tillhöra allmänt hyfs." - så bara de frågar så kan de mosa dina knän bäst de vill? ;) | |
| Mm2 | 2014-04-05 00:27 | |
![]() | Att åka långfärdsbuss är något jag gjort några gånger, men aldrig mer. Det är trångt, antingen för varmt eller för kallt. Det enda positiva är väl priset. Och det är väl därför de flesta väljer detta färdsätt, gissar jag.. Billigt innebär ju inte lyx. Man får stå ut med vissa saker då...som att det är trångt. Jag har aldrig frågat personen bakom mig om det är ok att jag fäller ner sätet (men har naturligtvis inte vräkt ner ryggstödet), för om det finns en anordning som gör att jag kan fälla bak ryggstödet så har jag då alltid förmodat att det ska vara uträknat att det ska finnas plats för personens ben bakom mig. Jag har heller aldrig sagt åt personen framför mig när denne fällt ner sitt ryggstöd. Billigt färdsätt = stå ut (tycker jag). | |
| Megaherz | 2014-04-05 08:35 | |
![]() | Har långa ben och skadat högerknä, så om någon fäller ner utan att förvarna kan det göra riktigt ont. Och personen framför kan klaga hur mycket som helst att jag tycker knäna mot ryggen - tja, någonstans måste jag sitta och jag behöver röra mig ibland. Lägger man sig i någons knä får man räkna med det | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-04-05 10:00 | |
![]() | Famo>> många känner ju av ett det är ett något lägre lufttryck i flygplanet än man utsätts för i vanliga fall, och är en ökad risk för tromboser bl a pga det lägre trycket i kombination med stillasittande. Vanligt att det stasar i benen, vätska ansamlas och medför att benen svullnar och känns lite stela och ömma. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-04-05 10:27 | |
![]() | -FaMo-: Att du är uppe och går är bra för cirkulationen och minskad propprisk. Sittande gymnastik i stolen är också bra + stödstrumpor. Jag har ett par enkom för flygning. Det allra bästa är ett litet stadigt handbagage eller hård beautybag som fotpall, för att höja upp låren och minska på trycket, det är det som gör ont. | |
| Okreh | 2014-04-05 10:44 | |
![]() | Diskret sakta men säkert brukar jag fälla ned stolen tills jag är nöjd. På så sätt får bakomvarande möjlighet att hinna dra undan knäna. Sällan jag drar den till ändläget. Att fråga har aldrig kommit mig på tal. Har man köpt ekonomiklass, och inte flyger bättre / reser så får man stå ut med lite obehag. I köpkontraktet (hänvisar då till respektive transportbolags hemsida) så står det oftast hur mycket stolarna går att dra tillbaks och då bör man förvänta sig att få nyttja denna tjänst. Mer irriterande är det framför allt på flygen när personer i raden bakom drar och sliter i ens ryggstöd för att klättra in/ut till sin plats. Stöd dig på din egen stolsrygg istället! | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-04-05 11:05 | |
![]() | Jag håller delvis med; när det gäller flygresor finns ju (oftast) alternativ att välja på, och själv väljer jag t ex bort ryan eftersom jag inte tycker det låga priset för mig motiverar att sitta obekvämt. En annan sak är det med buss, jag åker hyfsat ofta Gbg - Grövelsjön och har inte alltid möjlighet att välja bil; sista biten från Mora och upp sker med buss i drygt 18 mil. Utan alternativ. Där kan jag inte betala för högre bekvämlighet om jag inte åker taxi istället, och då får man helt enkelt använda sitt sunda förnuft (och sociala förmåga?) och iaf förvarna om att man vill fälla ner sätet; så svårt är det inte. | |
| Okreh | 2014-04-05 13:30 | |
![]() | Jag anser att buss är att likställa med ekonomiklass på flyg. Kan du åka "first class" så blir det istället taxi. | |
| rudan65 | 2014-04-05 15:26 | |
![]() | Jaga HATAR när folk vräker tillbaka sitt säte så att min lilla, lilla yta blir ännu mindre. Speciellt om det är spinkisar. Själv har jag en rundnätt kroppshydda som kräver utrymme. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-04-05 16:58 | |
![]() | Tycker det verkar korkat att ta en taxi när det finns kollektivtrafik, oavsett ekonomin i det hela. Men fine. | |