Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-07-06 23:45 | |
![]() | TS, var är du? | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-07-06 23:49 | |
![]() | Kryddeluntan: :) | |
| Real-one - Ej medlem längre | 2014-07-07 00:05 | |
![]() | ttiittii: Idag och sedan många år tillbaka är jag singel..Men har alltid vart den som fixat käket..ja.. och faktiskt,de mesta av allt annat också. Därför är jag singel idag.. man kan ju inte jobba ihjäl sig för någon som inte är lika självgående.. De tär på ett förhållande tilllslut såklart! | |
| mrperfect | 2014-07-07 01:03 | |
![]() | Jag köpte en billig keramikpanna för 79 spänn tidigt i vintras, den håller än, men då vet jag att den kommer att gå sönder till nästa vinter :/ | |
| Mindymoo | 2014-07-07 02:44 | |
![]() | Om gjutjärn känns för tungt finns det ju pannor i stålplåt, och lättviktare med gjutjärnsbeläggning. Jag har bland annat en stålplåtpanna som min mormor fick i lysningspresent, egentligen en crêpespanna. Vi snackar 1800-tal här... funkar på min gasspis, men skulle inte funka på platta. F ö har jag en teflonpanna, men den använder jag aldrig- gjutjärn gäller. | |
| dinodog | 2014-07-07 04:56 | |
![]() | Sämsta skit jag haft. Visst fastnar det i den också. Har faktiskt två stycken och bägge är lika usla. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-07-07 07:44 | |
![]() | om gjutjärn är för tungt,så ha en gjutjärnspanna ändå träna upp handlederna,stekt mat är inte att föredra,Real-one köp plockehopsallad på ica och du slipper disken ät direkt ur baljan liksom | |
| Dammen | 2014-07-07 09:19 | |
![]() | Nachteis -nu bad Du i inledningen att vi inte skulle slå ett slag för gjutjärnspannor, men ändå har flera föreslagit just dessa gamla hedervärda pannor. Så varför inte? Jag föredrar också gjutjärnspannor, har ärvt min av min mamma och diskas av med vatten och oljas in efter torkning. Den blir bara bättre med åren. Tyngden är väl inget att snacka om - eller är det? Någon Teflonpanna kommer aldrig mer in i mitt hushåll. Däremot hade jag övervägt att köpa en keramik-panna, men avstår och avvaktar mina döttrars dom över desamma. | |
| dinodog | 2014-07-07 10:10 | |
![]() | Jag har också en gjutjärnspanna ärvt efter min mor. Mamma räddade den undan soptippen, och eftersom jag är närmare 50 år och mamma hade den innan jag föddes, så har den några år på nacken. Den är bra men så tung. Därför har jag teflonpanna som ett komplement. Dessutom är teflonpannan större.. Använder teflonpannan varje dag i princip så visst blir den sliten. Men då köper man rn ny. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-07-07 10:16 | |
![]() | Det finns alla storlekar på gjutjärnspannor på loppis,teflon är giftigt och dåligt av miljösjäl,glöm tv shop och deras sopor ungefär som vita pro behöver massor med reklam för att säljas,Ingen skulle köpt keramikpannor utan reklam eller hur ?bra sak säljer sig själv | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-07-07 10:30 | |
![]() | Nu i sommar är det Loppisar över allt nästan,ta chansen och köp riktiga stekpannor,för några tjugor,stekpannor med raka kanter är så bra att baka i,sockerkaka,tårtbotten paj,och äppelkaka.sluttande kanter till pannkaka.Sen blir Jamie oliver fansen och dom som är köks slynor under modet ,så förvånade då man serverar kakan ur stekpannan dom vet inte säkert om dom ska tordas äta och det är ju lite roligt,gjutjärn alltid | |