Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 35 |
Mobilspel
Pågående | 19 970 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:01 | |
![]() | Och TS trådtitel kan väl inte vara "irrellevant"? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:04 | |
![]() | Så du tror kristna människor i sverige slår ihjäl homosexuella?Eller menar du i andra länder? Läs detta så får du själv avgöra om dom missbrukar hans namn. Matteus 19:17-19 SVEN Han sade till honom: »Varför frågar du mig om vad som är gott? En finnes som är god. Men vill du ingå i livet, så håll buden.» Han frågade: »Vilka?» Jesus svarade: »'Du skall icke dräpa', 'Du skall icke begå äktenskapsbrott', 'Du skall icke stjäla', 'Du skall icke bära falskt vittnesbörd', 'Hedra din fader och din moder' och 'Du skall älska din nästa såsom dig själv.'» | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:07 | |
![]() | Vaeldoft Vad ägnar du dig åt som inte Åke Green gjorde då? | |
Vaeldoft - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:10 | |
![]() | Mooose72, bra svar, det säger allt om dig,sen vad menar du med"vad ägnar jag mig åt!!!???????????????????? ??? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:11 | |
![]() | Fattade du bibelcitatet????? Man ska älska sin nästa som sig själv och man ska inte dräpa!! | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:13 | |
![]() | Du hetsar väl som Åke Green, du sa ju nyss att här var två kristna för mycket. Var ville du ha dem då? | |
sångsvans | 2014-08-09 15:14 | |
![]() | Moose: Hur ska man kunna fatta citaten när i stort sett varje olika kristen inriktning tolkar bibeln som de själva vill? | |
Vaeldoft - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:17 | |
![]() | Moose72; hur hetsar jag som åke gren???? snälla sig det, | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:17 | |
![]() | Så du förstod inte innan jag förklarade då? | |
sångsvans | 2014-08-09 15:18 | |
![]() | Problemet är ju att olika kristna samfund kan få vilken text i bibeln att betyda i stort sett vad som helst...... | |
sångsvans | 2014-08-09 15:19 | |
![]() | Problemet är ju att olika kristna samfund kan få vilken text som helst i bibeln att betyda i stort sett vad som helst...... skulle det stå | |
Vaeldoft - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:23 | |
![]() | Hahahaha, Moose72; Du kan inte helt enkelt, du vill äta kakan och ha den kvar,det känner vi igen från många håll, oärligheten är enligt mitt förmenande samhällets största problem, grundat i religionen. | |
esmis - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:26 | |
![]() | Vaeldoft; Vet du att det var en kristen troende man som fick igenom avskaffandet av slaveriet i USA? Och på samma båt fanns mannen som skrev Amazing grace. Tyvärr finns det många kristna som inte är lika Jesus och som inte alls fattat innebörden av den tro de bekänner sig till. Jag har själv träffat på flera stycken. Mycket har hänt i religionens namn både gott och ont. Tycker det är fel av dig att dra allt och alla över en kam. Känner många icke kristna som är mycket "bättre" människor än flera kyrkliga människor jag träffat. Jag kan också känna mig oerhört provecerad av några jag känner som lever ett extremt skenheligt liv och som föraktar svaga och slår sig själva på bröstet samtidigt. Det är inte så det bör vara. Men man får förstå att vissa har religionen som en kavaj som de tagit på sig för att vara "fina" utåt sätt men på insidan är de riktigt vidriga..dessa gick även Jesus emot på sin tid. Sen finns det människor som inte verkar vara mycket för världen men har hjärtan av Guld och är riktiga hjältar i sina sammanhang. I bibeln står det tydligt om att visa barmhärtighet, att vara givmilda, kärleksfulla, vänliga, att inte tala illa om andra och inte skvallra o snacka skit, att vara osjälviska och hjälpsamma, ge till de som har mindre, hjälpa andra, att inte se sig själv som bättre än ngon annan, att tjäna andra, inte sätta sig över andra.. Jag tycker att Jesus visar precis hur man bör leva och som är eftersträvansvärt.. Så kristna som lever som så, och som har dessa förvandlade hjärtan..det är de du ska se som sanna kristna.. Inte alla som säger att de är kristna gör som han har sagt att man ska göra..tyvärr..och ger på så vis Gud dåligt rykte. | |
Vaeldoft - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:29 | |
![]() | Visste du att kristna försavarade apartheid? Vet du att kvinnor mördas p.g.a. kristna värderingar? vet du att homosexuella fängslas och till och men mördas? | |
esmis - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:40 | |
![]() | Kan också kommentera det om att olika samfund tolkar olika.. Ja det kan vara oerhört förvirrande.. Det är därför jag tror det är viktigt att själv läsa bibeln och studera och själv bilda sig en uppfattning. Ibland har man inga svar, det finns flera sätt att tolka. Men i grund och botten handlar tron om en personlig relation mellan Gud och människan.. Tråkigt när det blir politik av det.. Människans utmaning är väl att respektera att alla tror olika även inom samma tro, det måste respekteras och vara öppet för dialog. Tänk om vi var lite bättre på att lyssna istället för att så nitiskt hävda vår egen ståndpunkt. Man kan lära sig nåt.. Jag tänker inte gå in i diskussioner på den nivån. För mig är det väsentliga en egen relation med Gud och ett eget ansvarstagande att behandla andra människor som jag själv vill bli behandlad. Vad andra troende gör kan jag inte ta ansvar för..men jag kan be för och välsigna och så gott som JAG kan visa på Guds kärlek som jag själv fått uppleva. Det goda som jag önskar alla andra på jorden. De stora frågorna lämnar jag till Gud själv att besvara. Jag har frågor själv. Men jag litar på Gud eftersom jag upplevt hans karaktärsdrag så jag är säker på att det finns svar som övergår mitt förstånd och det är helt okej med mig. Jag litar på att han vet mer än vad jag vet och att han är god och vad som än är sant är det för det bästa, för Gud är kärlek, äkta kärlek och allt han gör är utifrån sanning och kärlek. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:41 | |
![]() | Vilka är dom värderingarna som kvinnorna mördas av? Så du menar att både kristna och ateister var för apartheid? Tycker du att de människorna älskade sin nästa? Jag vet att homosexuella mördas och även andra människor mördas för sin tro tex. Ska vi döda andra människor? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:42 | |
![]() | Mitt var till vaeldoft såklart | |
esmis - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:42 | |
![]() | Jag vet också att kristna förföljs världen över. Jag vet att många kristna blir avrättade i världen för de vägrar avsäga sig sin tro. Jag vet att i detta humanistiska samhälle får man acceptera allt, förutom kristna, oss är fritt fram att kränka. Jag har t o m blivit spottad i ansiktet endast pga att jag är kristen. Alltså på riktigt spottad på, av fina vanliga svenskar. | |
esmis - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:45 | |
![]() | Jag vet att det inom alla religioner finns rätt och fel och människor som tar lagen i egna händer. Tur att Gud inte är en människa.. Vaeldoft; Har du läst nya testamentet någongång? | |
Vaeldoft - Ej medlem längre | 2014-08-09 15:49 | |
![]() | Ditt svar lämner mer att önska,FOLK MÖRDAS OCH FÄNGSLAS P:G:A: Religionen, ska du då påpeka det som för oss ateister är självklart? Hahahahahahahahahahahahah , ...du är bara för mycket, man kan inte föra ett seriöst och välmenande samtal. | |