Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
totravel - Ej medlem längre2015-06-07 07:28
Antal inlägg: 4735

Jag håller med 125478. Alla världsreligioner är unkna och bygger på gamla dammiga och vidskepliga gamla dokument och skrifter. Sedan kan man som Janne tycka att den ena är värre än den andra, men i grund och botten kan man utan att tveka hävda att religion är roten till mycket av det onda som finns i vår värld idag och i ett historiskt perspektiv. Oändligt många oförätter har begåtts i religionens namn och tyvärr kommer det även i framtiden vara så.

Fram för ett sekulariserat samhälle där det inte behövs någon religionsfrihet eftersom det inte finns några organiserade religioner.

Kokonut2015-06-07 08:14
Antal inlägg: 508

Vi har en moske på en attraktiv mark i gbg.
Det räcker.
Bygg bostäder.
Vi har massa bostadslösa människor.
Å i den takt vi tar in fler invandrare så blir det katastrof här snart om det nu inte redan är så....

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-07 13:56
Antal inlägg: 37631

Det finns en präst vid namn Green som är puckad och han är ensam och får inget stöd av någon,Krisdemokraternas fall kommer att vara just abortfrågan dom kommer att åka ur riksdage.i vår By har Islam en moské i en nedlagd konsum affär och Dom är nöjda att dom får hyra den.i våran kyrka jobbar 1 man och ca 7 kvinnor Vi ser inte varandra som ett kön utan som människor,kyrkan i dag har inget intresse av vad människor har för kön eller sexuell läggning .Och våran pastor skulle ALDRG blivit anställd om han varit bokstavstroende,eller haft problem med människors sexuella läggning.Sote jag vet inte var Du hittar alla dina kristna vänner med märkliga beteenden men byt umgänge dom kan aldrig vara hälsosamms för Dig

elbanaza2015-06-07 14:31
Antal inlägg: 299

Om man är en kritisk tänkande individ som bygger sin verklighetsuppfattning på att den är naturlig istället för övernaturlig är det inte ohälsosamt att umgås med folk som har villfarelser, annars kan det vara farligt, för den som inte är bekännare av dessa myter.

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-07 15:07

Det finns inget övernaturlig har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-07 15:12

Jag känner Ca 40 präster i olika samfund i Sverige,ca 10 pastorer utomlands jag umgås nästan bara med Kristna människor i Olika församlingar och aldrig har jag träffat någon som vägrat jobba med någon annan pga kön,Men ni som inte är Krista ny lyckas hitta dom mest märklöga Pastorer i vilka Pastorat finns dom ? Jag vill veta vilka dom är

MajLill2015-06-07 15:42
Antal inlägg: 1373

Kokonut/TS

Har du ens följt din egen tråd...? Undrar bara eftersom du i princip säger samma sak i ditt inlägg nr 2 som i nr 1. Alltså inget bemötande av de som svarat/debatterat.......?

MajLill2015-06-07 15:44

Och för övrigt - jag har svårt att se varför skulle det ena, alltså moskébygget, skulle utesluta det andra - bostadsbyggandet....

MajLill2015-06-07 15:47

Oj, ett "skulle" för mycket ;)

seppa2015-06-07 17:01
Antal inlägg: 146

I min kommun vill ridklubben bygga nytt stall på mark där det skulle vara utmärkt att bygga bostäder. Vad tänker du om det Kokonut.

Kokonut2015-06-07 21:16
Antal inlägg: 508

Seppa: ingen aning för jag vet ej hur det ser ut där.
Nu handlar det om en moske och inte ett stall.
Majlill: för det första sitter jag ej med mobilen framför näsan utan har andra daker att göra så nu vet du det.
Sen tycker jag fortfarande att det är totalt onödigt med en jäkla moske till i gbg.
Nu skrev jag typ samma sak för 3:dje gången.
Behöver jag skriva det igen för du verkar inte förstått dom andra 2 ggr jag skrivit:)

toonfisken2015-06-07 21:34
Antal inlägg: 732

Klart det behövs bostäder , överallt i hela landet .
Det är inte troligt att en moské byggs istället för bostäder .
Finns det redan en borde ju det räcka .

yariss2015-06-07 21:36
Antal inlägg: 36

Bygg om en kyrka som ändå nästan alltid står tom !

Sote2015-06-07 21:45
Antal inlägg: 3557

Ttiittii- nu umgås inte jag med några troende öht längre men det behäver man knappast för att känna till hur den kristna högern tänker och alla som tillhör mer bokstavstroende samfund. Dom är inte helt ovanliga vetdu.
Janne- har jag öht uttalat mig om hur Islam ser på jämställdhet? Det jag skrev var att det finns andra med ungefär samma inskränkta tänkande inom kristendomen också nämligen ovanstående. Bla. Det finns fler exempel.
Huruvida en moske till är onödig eller ej är ju kanske inte upp till vem som helst att avgöra utan dem det berör, nämligen muslimerna som berörs. Att använda bostadsbristen som ett motargument håller ju inte då det byggs både det ena och andra i städerna som inte är tänkt som just bostäder. Moske, stall , sporthall eller köpcentrum. Ingendera är ämnade för bostäder och bör då inte enligt vissa byggas?

MrMisery2015-06-07 23:06
Antal inlägg: 49

Är nån förvånad att en SD-väljare startar en tråd för att spy galla över Islam och varken har koll på fakta eller Svenska språket i allmänhet?

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-07 23:58

Sote.nte ens Mose känner igen det Du talar om,till och med i pingstkyrkan råder jämlikhet.Den ultra kristna höger Du skriver om hör till förr förra seklet.Men Du vill att kristen tro ska vara dålig därför tar Du i så
Ingen i Våra kristna samfund i dag kan neka en kvinna till jobb på grund av någonting .Det är ett lagbrott

elbanaza2015-06-08 07:18

ttiittii; Den kristendom du talar om är i stark minoritet i världen,den värsta sorten i star majoritet hur mycket du än försöker referera till sverige.

elbanaza2015-06-08 07:19

stor skulle det givetvis vara

Sote2015-06-08 07:42
Antal inlägg: 3557

Ttiitti - att det är ett lagbrott betyder inte mycket när vi talar om kultur. Man går inte emot den rådande normen inom det samfund man tillhör om man vill passa in. Detsamma gäller ju faktiskt för muslimer här i Sverige då även dom måste följa landets lagar rent juridiskt. Rent praktiskt är det gällande kulturmoral man lever efter vilket leder till att jämställdhet kan vara svårt att uppnå. Det kommer men det tar tid. Vi är själva inte mer än två generationer från ett väldigt ojämlikt samhälle.

Bitte - Administratör2015-06-08 07:55
Antal inlägg: 24154

Precis och lagbrott begås så här är det i en församling i norr sverigesradio.se/sid...el =5995892

finns flera artiklar i våra lokala tidningar men det är ingen idé att länka till dom då man måste ha inloggning för att läsa, så nog sker det diskriminering i vanliga svenska kyrka , prästen som anmälts har varit i blåsväder pga samma saker tidigare

Bitte

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?