Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Linders - Ej medlem längre | 2015-10-28 20:36 | |
![]() | Men EU-länderna vill ju inte ta emot så många. Det byggs ju murar och stängsel istället. Speciellt inte irakier och afghaner. Verkar ju bara vara Sverige som tar emot dem och de är ju en stor del av flyktningarna som kommer till Europa. | |
Lågintensiv | 2015-10-28 21:21 | |
![]() | "Ja, det gör man, men inte har väl SD monopol på den politiken? Sverige har skänkt pengar till de hjälporgan som jobbar med flyktingar i närområdet i årtionden. Förmodligen gjorde man det innan ens SD fanns som parti. " skriver totravel. Javisst, totravel, men nu gör sittande makthavare prioriteringen att stjäla stora delar av de biståndspengar som skulle ha hjälpt de sämst bemedlade, dvs kvotflyktingar i flyktingläger som inte har medel att röra sig ur fläcken. Är inte det ett observandum? | |
janne121212 | 2015-10-28 21:43 | |
![]() | Det är väl lite så vi fungerar i detta landet. Vi blir sentimentala och ömmar för dom som vi har inför våra ögon dvs flyktingarna som betalar stora pengar för att ta sig hit, men struntar i dom andra som väl egentligen behöver vår hjälp ännu mer. Likadant med tiggarna, vi tycker synd om dom som sitter här och hejhejar men bryr oss inte särskilt mycket om romerna i Rumänien och Bulgarien som inte ens kan ta sig hit. Men allt detta gör ju att vi kan betala av lite på den välfärdsskuld vi alla dras med och så mår vi lite bättre. | |
hove - Ej medlem längre | 2015-10-28 21:50 | |
![]() | janne. Vem bryr du dig om? De som inte kan köpa sista årsmodellen av Volvo? De som inte har råd att byta köksskåp vartannat år? | |
janne121212 | 2015-10-28 21:53 | |
![]() | Snyggt hove, du tar diskussionen till en helt annan nivå! | |
hove - Ej medlem längre | 2015-10-28 22:04 | |
![]() | janne. Du gör dig till tolk för hur andra människor känner. Hur kan du göra det? Vad är det för nivå? | |
malmöiska | 2015-10-28 22:07 | |
![]() | nej | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-29 06:58 | |
![]() | Lågintensiv, Ja, jag håller med och tycker det är olyckligt att man tar biståndspengar för att betala för asylmottagningen. Inte desto mindre är den svenska biståndspolitiken inte i någon del SD:s politik. Den enda politik som kan sägas vara SD:s politik är att de vill stoppa invandringen helt och dessutom dra ner på det statliga stödet till kommunerna med 90 miljarder kronor. I övrigt väljer de bara lite ur smörgåsbordet av förslag som redan finns och tycker till om dem. | |
janne121212 | 2015-10-29 07:47 | |
![]() | Lite av vad vi har att vänta av framtiden. "– Det är asylsökande som har bråkat med varandra, de har även hotat personalen samt hotat att bränna ner boendet, säger Anders Gustavsson. Vad var upprinnelsen till bråket? – Det är olika folkgrupper som inte går ihop." www.dalademokraten.s...a- gripna-1 | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-10-29 07:50 | |
![]() | Just nu har jag många barn hemma över lovet ,Dom har kommit hit som flyktingar från hela världen.Dom är helt fantastiska människor.En av dom kommer från norra Irak han har jag känt sen han gick i första klass han heter Samman och han ska bli tandläkare.Jag tänker om Samman och hans 2. Syskon hans cancersjuka mamma och hans pappa varit kvar i Irak och blivit dödade vad skulle det vara bra för. Ingenting och totalt meningslöst.Det går inte in i mitt huvud att man kan vara sån så att man vill att följ ska dö i krig och inte få komma till Sverige .kan någon förklara det förr mig ? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-10-29 08:06 | |
![]() | "Det går inte in i mitt huvud att man kan vara sån så att man vill att följ ska dö i krig och inte få komma till Sverige .kan någon förklara det förr mig ?" Det här är rimligen något slags skämt? DET HANDLAR NÄMLIGEN INTE OM ATT INTE VILJA HJÄLPA. Tänk om, tänk rätt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-29 08:07 | |
![]() | Janne, Jag är förvånad över att det inte rapporteras om fler sådana händelser. Det finns ju tiotusentals människor på olika flyktingboenden just nu. | |
Rhotheta | 2015-10-29 08:08 | |
![]() | Vad du snackar skit, totravel. www.svd.se/sverige-b...fl yktingar Hur är det möjligt att missa detta? Hove. Vad lever du i för gated community, egentligen? En del borde tvingas att jobba i vården eller motsvarande. Kajix. Nej, det menar jag inte. Försök igen. | |
Rhotheta | 2015-10-29 08:21 | |
![]() | Ttiittii... Gör ett allvarligt försök att finna någon som helst svag punkt i den tankekedjan. Gör ditt allra bästa. "Bo i sverige eller dö". Uppgift: sök minst ännu ett alternativ i hela universum. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-29 08:31 | |
![]() | Rhotetha, :-)) Trodde inte du gillade när man sänkte sig till dagisnivå. Kliv ur sandlådan nu! Det är så jobbigt när du håller på och kastar sand på de andra barnen. Håller för en gångs skull med en SD-politiker. Vi bör öka vårt engagemang i UNHCR:s verksamhet. De har ett tungt ansvar att bära vad gäller problemen i de närområden som flyktingarna främst hamnar i. Jag tycker emellertid också att vi bör göra allt i vår makt för att hjälpa även de som kommer hit och att vi ska ha en signalpolitik som gör gällande att människor på flykt är välkomna och kan få en fristad här i Sverige. | |
janne121212 | 2015-10-29 08:32 | |
![]() | totravel Den här typen av händelser rapporteras enbart i lokalblaskor typ just Dalademokraten, så du kan vara säker på att dom är långt fler än du får reda på. Skulle det däremot ramla in en alkoholist som i fyllan skulle uttala sig hotfullt i närheten av en förläggning blir det stora rubriker i alla dom stora tidningarna. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-10-29 08:39 | |
![]() | Janne, Ja, det är ju din djupt kända uppfattning om svensk medias korrupta verksamhet. Den uppfattningen håller jag, som du förmodligen vet, inte alls med om och jag tycker att du fabulerar. | |
kovikstippen | 2015-10-29 08:48 | |
![]() | Till er som bränner nedlagda skolor/dagis/sjukhus, eller för all del ni som hyllar denna terror via uppkommer och hejarrop: Hur kul är det att bo granne med ett nedbrunnet hus? Hur kul är det att dina barn använder det nedbrunna huset som lekplats? Ökar värdet på något sett (ekonomiskt eller livskvalité) med nedbrunna hus i närområdet? Stärker det samhällets ekonomi att bränna ner alla tomma lokaler? Vad är meningen? | |
janne121212 | 2015-10-29 08:56 | |
![]() | Dom saker du listar kovik är väl ganska ointressanta i det hela. Det allvarliga är att det räknas som mordbrand. Sen kanske man ska vara försiktig med att uttala sig om vad det är för människor som anlägger bränderna. I en hel del fall verkar det röra sig om folk som rökt inomhus trots förbud, finns som sagt också exempel på att de som bor i byggnaderna har hotat med att bränna ner dom, sen finns det givetvis också ungar som tuttar på precis som man tänder eld på skolor titt som tätt och sist men inte minst folk med rasistiska agendor. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-29 09:10 | |
![]() | Rhoteta. Så Sverigedemokraterna har alltså föreslagit i sina budgetförslag att stödet till UNHCR ska öka med en miljard kronor. Samtidigt ska de spara 90 miljarder på vård skola och omsorg. (Det står att läsa på sidan 159 i partiets budget). Då undrar vän av ordning om de har bytt inriktning i sin politik och nu börjat satsa helhjärtat på flyktingar? ha, ha. (Att någon fortfarande överhuvudtaget tar det SD skriver för seriöst är för mig totalt obegripligt). www.aftonbladet.se/l...16 66225.ab | |