Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 77 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-12-22 11:33 | |
![]() | Testa de här. Supergoda! www.recept.nu/se-och...ad bollar-/ | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-12-22 11:37 | |
![]() | Haha, men Linders, jag ska ju inte äta godis :-) Bra tips, Brolon! Skall testa det receptet efter jul Ramble :-) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-22 11:41 | |
![]() | pm mollen | |
Linders - Ej medlem längre | 2015-12-22 15:06 | |
![]() | Men jag trodde att det bara var till nyår? :/ Eller menar du efter? Haha | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-12-22 15:10 | |
![]() | Lika bra att dra ner på sockret efter nyår också :-P | |
Linders - Ej medlem längre | 2015-12-22 15:28 | |
![]() | Fixa lite miljöombyte! Som är positivt, så belönar du dig på andra sätt än socker. Vissa äter krom och hävdar att det hjälper mot sötsuget. Det kan du köpa i någon hälsokostaffär eller som te på Ica. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-22 20:56 | |
![]() | Får jag för mig att äta socker/godis en kväll så så kommer ledverken som ett brev på posten dagen efter.Vet inte om Du dricker mjölk men laktosfri mjölk är att föredra för att slippa ledveken. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-12-23 15:41 | |
![]() | Linders; Jag har försökt komma ut ur lägenheten så mkt som möjligt. Det funkar faktiskt :-) ttiittii; ja, jag har inte alls lika ont! Har lyckats hålla mig borta sockret helt. Åt ett äpple idag när jag var med syrran å hennes svägerska och fikade. Det funkade faktiskt. Bara man har något att knapra på. Är inte ett dugg sugen på godis än så länge | |
hfranke | 2015-12-23 17:23 | |
![]() | Molle, tänk på att fruktsocker triggar sötsuget, så var försiktig så att du inte åker dit. Starkt jobbat att låta bli godis och socker! Kämpa på! Vinsterna för din kropp kommer att märkas mer och mer, din reumatiska värk kommer säkert att lindras mer ju längre du klarar dig. Krom är bra mot sötsuget om du har abstinens, prova några veckor får du se. Jag är jättekänslig för alla sockerarter, får ingen direkt abstinens om jag slutar, men ett äpple skulle få mig galen om jag inte ätit socker på ett tag. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-12-23 17:39 | |
![]() | Absolut hfranke! Man ska vara försiktig med fruktsocker också :-) | |
Sote | 2015-12-27 01:47 | |
![]() | Mollee- är detvete du vill undvika så ska du inte äta couscous för det är gjort på just vete. Är det gluten du vill undvika då är det betydligt mer saker du bör undvika. Är det dessutom kolhydratsrika livsmedel , ja då försvinner det mesta.....det går att hållanere kolhydraterna på väldigt låg nivåmem det är enformigt ochrätt tråkigt ochframförallt ganska krångligt att hålla koll på vad allt innehåller. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-12-31 09:01 | |
![]() | Ingen ledvärk blir bättre av kolhydrater,då är lägsta nivå det bästa,Men ett krångel | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-04 20:01 | |
![]() | Åhå, får undvika cous cous! Har nästan lyckats hålla mig godisfri, med undantag för en liten bit glasstårta. Har gått ner 3 kg på köpet :-) | |
pogu | 2016-01-04 20:29 | |
![]() | Jag försöker att springa par gånger i veckan och när jag lyckas med det, så är jag inte så gottesugen. (Gäller väl iofs de flesta träningsformer) Det är positivt också att man inte vill sabba att man har varit duktig och tränat :-) | |
nettenr56 | 2016-01-04 20:57 | |
![]() | Då är jag extra sugen | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-01-04 22:29 | |
![]() | Nyponpulver ingefära sägs hålla ledverk borta men jag har ingen aning | |
greentea - Ej medlem längre | 2016-01-04 22:43 | |
![]() | apelsin juice dämpar sötsug hos mig....men dem man köper innehåller ofta socker, men du kan pressa själv....=) | |
mz_lzrd | 2016-01-04 23:29 | |
![]() | Du är mycket duktig, Mollee! Jag väljer dig till nästa års beta-lucia redan nu =) Ingefära, gurkmeja, nypon sägs ha antiinflammatoriska egenskaper. Man kan ju prova, det lär inte vara skadligt. Men betala inga hutlösa summor för tillskott!!! | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 10:15 | |
![]() | Bra tips som vanligt från er Betapetare :-) Har funderat på att köpa nyponpulver, men måste prata med min reumatolog först så jag är 100% säker på att det går bra att jag använder det. Vad gullig du är mz_lzd :-) Har börjat pina i mig ingefära av den anledningen. | |
omeganoll | 2016-01-05 12:47 | |
![]() | Den dagliga förbränningen behöver antingen kolhydrater eller fett. Vi äter ca 100 ggr mer kolhydrater än man gjorde på 1700-talet. Jägarfolken - t.ex. inuiterna/eskimåerna - åt knappt några alls och den lilla mängd hjärnan behöver klarar kroppen av att processa fram ur fett eller protein. Genom munnen behöver man inte stoppa ngt socker alls i princip. Ät mer fett men nästan inga kolhydrater; potatis och andra rotfrukter, mjöl, pasta, socker etc. Ät kött från allt som simmar, hoppar, skuttar och flyger för du, liksom jag, tillhör dom som hormonellt sett lägger påp sej fett vid även små intag av kolhydrater. Efter ett par dar sänks sockersuget markant. Läs förresten Mat(r)evolutionen av Andreas Eenfeldt som också har kostdoktorn.se Lycka till! PS Låt ALDRIG dej opereras med "magsäcksminimering"! En idiotisk trend som framöver kommer att betraktas som en kollektiv vanföreställning! Det vore självklart bättre om man konsulterade duktiga pedagoger som hjälper folk att föraändra sina matvanor och sina resp. inställningar till mat!? DS | |