Spelrum
Giraffen61
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade91
Mobilspel
Pågående19 815

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2006-11-22 09:22
Antal inlägg: 8941

Blue Moon Bar och The Lab gillar ja om jag ska dansa! Ska vi bara sitta å ta några öl så blir det oftast nån mysig pub på kungsholmen.

Manfred E - Ej medlem längre2006-11-22 19:31
Antal inlägg: 12

Man kan kalla det här forumet för vad som helst. Men pretentiöst, näe. Jag skulle mer vilja likna det vid en svart tavla som ungarna kluddar på när lärararen gått hem för dagen.

Dyslekso2006-11-22 19:46
Antal inlägg: 8945

Hehe...precis. Om man inte tycker att diskussioner om hur man bäst rengör en kattlåda ELLER inlägg med Nöjesguiden-inspirerad misantropi är pretentiösa.

Silverin - Ej medlem längre2007-11-02 10:04
Antal inlägg: 1760

Har precis börjat jaga det ultimata stället att hänga på efter ett par år "inomhus".

Nr1: Varför finns det så få ställen för nymoderna käääringar?
Nr2: Varför har alla schlagerdansgolv nuförtiden. Vill ha aktuell musik!
Nr3: När blev alla grabbar fula, gamla o gråhåriga?

*Söker vidare*

klark-cent - Ej medlem längre2007-11-02 10:22
Antal inlägg: 37

Håller med tinaol, Kolingen är riktigt juste för lite äldre som vill dansa till lite modernare musik, själv går jag gärna till Engelen först för att lyssna på bandet som lirar fram till 24 för att sen gå ner på Kolingen.
Svar på nr:3 till Silverin. När du fick hängtuttar och brett arsel :)

Silverin - Ej medlem längre2007-11-02 10:30

Klark-cent: Som 17-åring, men det var inte det som va frågan. ;-)

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-11-02 10:39
Antal inlägg: 1290

För att klyscha till det så är ställen vad man gör dem till. Har man ett gäng softa vänner med sig så funkar vilket stammishak som helst...

Ställen kring Fridhemsplan - Dovas, Teodoras m fl är ju guld ur förkrökssynpunkt. Billigt, folkligt, ljudligt, billigt. Där sitter jag ofta med diverse folks. Om inte annat så kan man alltid ta ett parti bilajrd i sällskap med någon och en karaff öl på Biljardpalatset. Smuttra på gott öl eller whiskey på Copperfields.

Sen blir det lite jobbigare om man vill dansa. Stockholm är sämst i Sverige på bra danshak. När man var ung och gothare/synthare/EBM:are så drog man ju förstås till TN eller 80's och dansade natten ut. Hade man tur så fick man med sig nån smal och snygg tillika (på den tiden) sexigt deppig gothare hem också. Idag pallar man inte... Gothare är mest uttjatade, utbudet har efter alla år krympt och många ställen spelar lounge-elektro istället för gammal hederlig 80-tals-synth.

Därför söker man sig till ställen av typen Göta Källaren där de om inte annat har stora dansytor och något dansvänlig musik. Visserligen är såna ställen, liksom Blue Moon, Engelen etc fulla med snuskgubbar och snusktanter av diverse (snusk)slag men det är ok, för snart är man en av dem...

Nejdå. Gratisfester på Stureplan är ju skoj de med sålänge de är just - gratis. Men att betala 56 spänn för en decarbonated deöliated öl på Sturekomaniet bangar jag på.

Mimsan19862007-11-02 12:16
Antal inlägg: 555

Håller med om det att stockholm har få bra uteställen, om man inte vill lägga ut halva lönen på öl och inträde på ett stureplanshak.

Jag brukar satsa på de ställen där det är störst chans att man stöter på någon man känner och vill träffa. Då brukar det för det mesta bli kul.

Är sen ganska förtjust i Carmen, har lyckas fiffla till det så att vi alltid får bord och snacks där. Det är värt mycket för en fattig student.

Annars så finns ju Rocks, och såklart Debaser, som har sunkat ner sig totalt och blivit nästan folklig.

Ett bra tipps är att skita i sällen och kolla in klubbar. Det finns klubbar med gratis inträde som dyker upp typ var tredje helg på lite olika ställen. Man får pricka in utgångarna.

Silverin - Ej medlem längre2007-11-04 15:12

Nåväl, efter en tids jagande så har jag iaf hittat mitt dansgolv...

Karlsson, Karlsson... världens bästa Karlsson.

*Förbannat trött i benen idag*

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?