Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 52 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-03 10:34 | |
![]() | Inte för att jag är gramatikens största förespråkare men heter det inte återuppståndna? :) Ja, jag letade efter en drömtråd, har börjat drömma så konstigt. I natt hade jag behagliga drömmar om när jag rullade endorfin. Känns dock inte helt okej att drömma om en datasite men det kanske bara handlar om att revidera sin syn på tillvaron :) | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-03 10:58 | |
![]() | Mommes: LOL, vilken obehaglig dröm om marsipangrisen! Jag har drömt ett par intressanta drömmar om tankar nyligen. Tankarna har gestaltat sig i människorform, och i den första drömmen såg de exakt ut som ordningsvakter typ securitas, men deras uniformer var lila-rosa och den absoluta majoriteten verkade för ”samhällets” (=jag då alltså) bästa. De hade som uppgift att hålla ordning på saker. Jag satt där i tunnelbanan och på sätet framför mig sitter en sådan ordningsvakts-tanke. Men det var något lurt med just den här tanken, för den hade liksom brutit sig loss och blivit livegen, oberknelig och farlig. T-banan stannar till vid en station och in rusar 2-3 andra ordninsvakts-tankar för att ”ta hand om” den här utbrytartanken som sitter framför mig med sitt stora lömska varggrin. En ordningsvakt skjuter den farliga tanken med elpistol, och allt går väldigt snabbt och våldsamt till. I den andra drömmen om tankar finns ytterligare en tanke som visar sig och som är lite farlig och oberäknelig. Jag och två andra sitter på en parkbänk utomhus i en allé. Den ena är en slags tanke och den andra är en vanlig kompis till mig. Snett bakom mig känner jag att en annan tanke är påväg att närma sig, men den är konstig på något sätt. ”Kom så byter vi sida” säger kompistanken som sitter bredvid mig och vi flyttar till bänken mittemot så att vi kan se den kommande tanken bättre. Den vinglar och verkar vara aggressiv, som om den var drogpåverkad av typ anabola steroider eller nåt. Kompistanken bredvid mig berättar då att vissa tankar kan bli som om de var drogpåverkade ifall de blir alldeles för laddade med ”negativa” känslor. Då kan man bara behandla dem utifrån det, och inte ägna dem någon uppmärksamhet eller energi. Sedan gick vi därifrån, och jag fick träffa andra tankar som var mycket trevliga, och jag fick se på gamla svartvita fotografier av tankar. De beskrev det som att det var som ett slags släktträd, att alla tankar är släkt med varandra. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-03 11:09 | |
![]() | Oj, fascinerande drömmar, Gariam. Känns som man närmar sig verkligheten men det är en helt annan tråd i livet. | |
Suds McDuff | 2008-09-03 11:45 | |
![]() | Jag har haft en återkommande mardröm under hela min ungdom, och även nu upp i vuxen ålder. Förut uppkom den mer frekvent, men de senaste åren har den dykt upp ca 1 gång per år. Det är alltid samma tema i drömmen. Jag i en oändlig jakt, kommer aldrig undan. Men förföljaren får aldrig fast mig, det bara fortsätter och fortsätter. Ända tills man vaknar kallsvettig med ett ryck. Jag tror att en återkommande dröm måste ju betyda något. Det är fritt fram för tolkningar och analyser! | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-03 11:45 | |
![]() | Ja, jag tyckte de förmedlade praktiska och bra förhållningssätt för mig till mina egna tankar öht. Man struntar helt enkelt i dom som blivit lite dysfunktionella av någon anledning, hajar att tankarna bistår och föder varandra och att en stor uppgift de har är att hålla ordning på saker. Det var så fint när de visade hur de var släkt med varandra. : ) | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-03 12:09 | |
![]() | Suds, du kommer undan ändå. Vad jag kan förstå, så har du ljusa framtidsutsikter även om du för stunden känner dig fast i något obehagligt. Gariam, du är så klok och uttrycker det bra! Den onda grisen har funnits i mina drömmar så länge jag kan minnas. Men i förskoleåldern var det en vit, ful gris. Mamma fick trösta bort svinet många gånger. Nu har den återuppstått till en ljusrosa marsipangris, som borde vara god och positiv men som visar sig vara ondskan personifierad. | |
Dyslekso | 2008-09-03 12:13 | |
![]() | mommes, du måste sluta vara så besatt av ordis.:D Ta inte illa upp, skojar bara.:) | |
Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-03 12:21 | |
![]() | Det är mina drömmar som är kloka. ;) Så typiskt en marsipangris att vara ondskan personifierad, sådant är ju så mycket läskigare än bloddrypande monster och sånt. Lite som Dolores Umbridge i Harry Potter. | |
Angeloflove | 2008-10-28 12:00 | |
![]() | Jag drömmer ofta att jag är arg. Jättearg! Hittade den här texten som stämde in rätt bra på hur jag känner i drömmarna. "Drömord ILSKA (ANGER/ANGRY) (Tony Crisp) Whether you show or repress anger in dreams is important. This is because like any other basic or instinctive response, anger uses tremendous resources of emotional and physical energy. The repression of emotional energy can be a key factor in the breakdown of health, and in positive and creative self expression. Blocked emotional energy tends to act upon your mind and body if it is stopped from external expression. In some dreams enormous anger is expressed, but it is accompanied by a sense of frustration because the anger brings no satisfaction. This may indicate it is still linked with childhood dependence, when your personal well-being was intricately bound with your parents, and you depended upon them for your good feelings. Anger may be a way of hiding your vulnerability or real pain. In this case, it is important to feel the anger and discover what is underneath it. Sometimes deep feelings from childhood emerge once the anger has been felt. Such a surfacing of encapsulated emotions usually brings about deep insight into why certain traits are so powerful in your nature. Holding the idea that you do not need to restrain your anger in dreams can produce enormous changes in your dreams and in your everyday life." Återstår bara att ta reda på vad som utlöser ilskan. Har funderat mycket på det men kan inte komma på något alls. Har haft ett jobbigt liv men nu är jag äntligen lycklig, har aldrig mått så här bra! Har inget att vara arg på... Funderingar välkomnas. =) | |
Fluffig ost - Ej medlem längre | 2008-10-29 00:35 | |
![]() | Jag drömde att jag hade sex med min granne i natt. Har försökt se drömmen ur flera perspektiv och tolka den efter olika förklaringsmodeller. Jag kanske är banal nu, men jag ger mig på att gissa att jag kanske vill ha sex med henne. | |
kanamana | 2008-10-29 16:30 | |
![]() | Hm, eftersom jag bor vägg i vägg med "fluffig ost", tillsammans med min flickvän, tycker jag att det där var ett ganska osmakligt skämt. | |