Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 367 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2006-12-18 09:58 | |
![]() | Yes! | |
| Mercedes | 2006-12-18 10:34 | |
![]() | Här i Finland säger vi Fairy istället för Yes! | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2006-12-18 10:36 | |
![]() | Va? Lägg av! Trodde ni sa kylle. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-12-18 10:50 | |
![]() | jag tror att jag bara höll med... men mer ett inlägg i debtten också... hatade att dela de små rackarna förut så jag la i en hel tablett inte för att det behövdes utan för att det gick... | |
| Miss_jk | 2006-12-18 10:51 | |
![]() | Men på Fairy-flaskorna står det ju just Fairy Yes, så det är klart att det är samma. | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2006-12-18 10:57 | |
![]() | NO! Snälla miss_jk nu får du faktiskt ge dig. Det kan omöjligt vara Yes i en flaska som det står Fairy på. Menar du att om Bert Karlsson skulle ha en t-tröja som det stod Carola på skulle du tro att han verkligen var Carola? Jösses! | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-12-18 11:03 | |
![]() | ja det menar då jag | |
| Pekkis | 2006-12-18 12:19 | |
![]() | Klart det är samma... Men står det verkligen yes på fairy-flaskorna? Inte på dem man köper på ÖB. | |
| Miss_jk | 2006-12-18 12:36 | |
![]() | IMO: Vet inte riktigt hur du tänker där... Lite skilland på en kille med t-shirt och en logga som faktiskt sitter på en förpackning. Den jag köpte på ÖB stod det Fairy Yes på. Yes ganska litet precis under Fairy. | |
| Dyslekso | 2006-12-18 12:38 | |
![]() | Fritt översatt: "Fjolla? Ja!". | |
| Miss_jk | 2006-12-18 12:42 | |
![]() | DISKMEDEL FAIRY CITRON 500ML Dryg och fettlösande YES - ett lätt tryck på flaskan räcker. 500 ml. Kopierat från Rusta's hemsida, så nog är det YES alltid. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-12-18 12:45 | |
![]() | Jepp för Rustas ord är lag | |
| Miss_jk | 2006-12-18 12:47 | |
![]() | Det får stå för dig. | |
| Promissa | 2006-12-18 13:04 | |
![]() | Nu har jag gjort lite reseach för att få ordning på denna oerhörs seriösa och viktiga tråd. Fairy och Yes tillverkas av samma förtag, Procter & Gamble. Fairy verkar vara den finska varianten. Om sedan de kemiska sammansättningarna är de samma har jag inte kollat. Om jag får ett anfall av tristess kanske jag kollar upp det också. Då kan vi alla tro på Rusta, inte bara tsarraz! | |
| bollkoll | 2006-12-18 13:12 | |
![]() | Yes har ju en reklamfilm som går men nåra tabletter med grönt flytande i. Alltihop förpackat i en liten plastpåse. Kan man dela en sån eller blir det inte kladdigt då? Är inte finessen att skiten ligger i en påse? Om man öppnar påsen kommer ju allt det här ut i avloppet; ingredienser Pentasodium Triphosphate Sodium Carbonate Sodium Carbonate Peroxide Sodium Silicate Dipropylene Glycol Aqua Protease / Glycosidase Mix Glycerine C13-15 Alkyl Ethoxylate Butoxylate Sodium Sulfate PEG-8M Protease Zinc Oxide/ Zinc Carbonate Undeceth-9 Benzotriazole PARFUM Colorant (Acetato)Pentaamminecobal t Dinitrate Colorant Sodium Bicarbonate Limonene www.scienceinthebox....;i d=1103-2 | |
| Slemet | 2006-12-18 13:17 | |
![]() | Det gör det väl ändå när man kör det i diskmaskinen? Men nej, är nog inte så smart att dela såna.. | |
| KillerCow | 2006-12-18 13:24 | |
![]() | Dela tabletter funkar inte i längden. Så, vart är diskmaskinspulvret nuförtiden? :/ | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2006-12-18 14:15 | |
![]() | Jag har åtta stora dunkar maskindiskmedelspulver på min vind. Minns inte vad det heter och jag har aldrig testat det eftersom min diskmaskin är trasig. Men jag måste säga att det är rätt rogivande att handdiska - om man använder Yes och inte Fairy då förstås. Jag gillar också den julgröna färgen som är på original. Tycker den står sig fint mot mina julgardiner. Ibland har jag lekt med tanken på att köpa blåvitts diskmedel och färga det grönt med karamellfärg, men jag har fått för mig att det nog skulle skära sig då flaskan står i närheten av mina julgardiner. Vad tror ni? | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2006-12-18 14:17 | |
![]() | Förresten KillerCow: Ifall du delar tabletterna på längden funkar det inte, du måste dela dem på tvären. | |
| Zizzi | 2006-12-18 14:36 | |
![]() | Nåja, jag kanske brusade upp i onödan.....i så fall ber jag tsarraz om ursäkt. Billiga diskmaskinspulver har "min" diskmaskinsreparatör bannlyst, för detta pulver blir som betong i diskmaskinens avlopp. Jag vet inte om samma sak gäller för dyrare diskmaskinspulver. Att dela tabletterna går lätt med en sax, men naturligtvis inte de med flytande medel i. Jag har en normalt stor maskin och disken blir lika ren med en halv som med en hel tablett. | |