Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade71
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
falafelibröd2007-01-19 17:25
Antal inlägg: 782

som om inte någon annan i något annat parti någonsin låtit skattebetalarna stå för kalaset.
tsss......

brava2007-01-19 17:28
Antal inlägg: 1636

om media vill såga någon så har de hyfsat stor makt att göra det. Ta tex konflikten mellan Gillberg och häxforskaren (vad hon nu heter). Som jag ser det var det två grundläggande principer som kom i konflikt - offentlighetsprincipen och tystnadsplikten. Är väl inte så konstigt att tidningarna tar parti för den som hävdar sin rätt till offentlighetsprincipen. (Iparentes sagt så är Gillberg en föregångare och "häxan" en ganska kall person som mest vill ha ljuset på sig).

oj , jag ville bara ha sagt att någon slags objektiv sanning angående Mona Salins förehavanden får man nog söka någon annanstans än i Aftonbladet och Expressen.

LasseBjörn2007-01-19 17:28
Antal inlägg: 2611

Men snälla du, tänk till lite. Göran pratade en hel del om arbetslöshet inför valet. Och att någon skulle veta bättre om just den saken än en socialdemokratisk statsminister, nej det låter ju inte så troligt vilket inte är speciellt konstigt av den enkla anledning att det är helt sant. Om det var så att man missade detta, ja då beror det på att man inget ville höra.
Och vad Tobleronen beträffar så nämnde du själv tidigare i denna tråd att Mona även inhandlade andra varor vilket gör det fullt möjligt att komma upp i andra prisklasser. Dessutom var hela händelsen ett misstag snarare än en stöld för vilket Mona naturligtvis är förlåten.
Att arbeta i en socialdemokratisk regering är lite speciellt. Dels så till vida att det är bland det finaste man kan göra i det här landet och dels därför att man har ett förtroende. Reder man bara upp saker och ting på ett bra sätt i efterhand så bör man klara sig, inga konstigheter.

LasseBjörn2007-01-19 17:29

Inlägget var naturligtvis riktat till min motståndare sedan tidigare.

veggie_d2007-01-19 17:40
Antal inlägg: 1187

nä, och det har jag inte sagt heller. Jag är inte dum i huvudet, vilket vissa tycks ha fått för sig, självklart är jag fullt medveten om att sådana fasoner står att finna hos långt fler än fru Sahlin, och att de förmodligen är rätt jämnt spridda över det politiska spektrat (och förövrigt förekommer i hög utsträckning även utanför politiken). Men det var ju Mona Sahlin vi diskuterade här, eller hur? Inte ens hon borde kunna komma undan med ett mellanstadieaktigt "men det var inte bara jag".

LasseBjörn2007-01-19 17:46

Nu var det ju inte så att Mona tänkt fuska utan snarare begick ett misstag. Självklart är det lite beklagligt, men reder man bara ut det så är det ingen fara. Är man av annan åsikt, ja, då får man väl vara det. Men att komma och älta det såhär pass långt efter är ju bara löjeväckande.

veggie_d2007-01-19 17:50

Hihi, du är rolig Lasse. "Indoktrinerad" får en helt ny innebörd när man läser dina inlägg =)

HumbleBug2007-01-19 17:55
Antal inlägg: 1836

Jag tror folk har glömt hur mäkta populär Mona var en gång i tiden. Hon var mycket betydelsefull i valrörelser och var den som prydde flest affischer. Hon var den "leende rosen" som konstnären hade i åtanke när den nuvarande symbolen för S, den nya rosen, skapades.

Det finns orsaker till hennes dåtida popularitet och orsaker till varför hon var toppkandidaten till stadsministerposten. Men under den långa tiden efter skandalerna har hon knappt synts i media och därför har dessa orsaker, hennes kvaliteter, glömts bort.

Problemet för S, som jag ser det, är inte ett skamfilat rykte. Jag tror inte det här är rätt tid för denna person. Borgarpacket är alldeles för starka. Reinfelt är briljant på att framställa sig själv på allra bästa vis i media och resten av gänget har vässat sina tungor. S har helt inte den person som behövs för uppdraget. Här behövs en stark, kompromisslös person med skarpt intellekt och och retoriskt briljant - både för att ena partiet och för att ta sig an fienden. Nu får S en inkvoterad, aningen mjäkig diplomat som försöker göra alla till lags. Men det finns knappast någon annan som kan ta sig an uppdraget. Bättre då som nu med en person som gör sig i allafall hyffsat bra i media än. Detta var ändå det bästa valberedningen kunde komma fram till . . . :/

LasseBjörn2007-01-19 17:57

Jag har ett förtroende för Mona Sahlin och Göran Persson som du saknar. Som socialdemokrat ser jag absolut ingen anledning till att utgå från att sådana personer far med osanning. En högermänniska som i ren desperation börjar rota fram skandaler som inte ens är skandaler och som dessutom inträffat över ett decennium tidigare, ja då säger det sunda förnuftet att här har vi en som har och tycker fel och då agerar man på ett annat sätt, helt klart.

huultsfred - Ej medlem längre2007-01-19 18:00
Antal inlägg: 123

tror att jag lixom många andra har tröttnat på sossarnas klagande..

LasseBjörn2007-01-19 18:02

Vad har du själv att tillföra denna tråd då?

veggie_d2007-01-19 18:37

Eh? Desperation? Var har du fått det ifrån.. jag tycker det är skitbra att det blir Mona, för det kommer innebära att sossarna inte har speciellt stor chans att komma tillbaka i nästa val. Däremot, om inte om fanns, och det hade blivit Anna Lindh.. då hade jag varit orolig. Fast inte ändå, för henne hade jag inte haft något emot att se som stadsminister. Win-win, så att säga, men det är naturligtvis en fråga av rent hypotetisk karaktär. Tyvärr. För övrigt är jag mest glad att buffel-göran är väck.

LasseBjörn2007-01-19 18:43

Om du är så förbannat nöjd förstår jag inte riktigt vad du håller på med då du kritiserar och spelar upprörd över något Mona gjorde för så länge sedan. Fast det är klart, det är inte alla som kan vara tydliga och klara jämt.

veggie_d2007-01-19 18:58

Missförstå mig rätt nu, LB. Jag är nöjd med Mona eftersom det fanns flera alternativ som hade varit bättre (för S). Men det är svårt att inte vara upprörd över att någon, vem det än är, kommer undan med att snatta skattepengar och kalla det för ett honest mistake. Du tror mig säkert inte, men jag känner faktiskt likadant när det handlar om en blå politiker. Kålsuparna finns överallt, men den just nu regerande kålsuparskaran för åtminstone en politik som inte mest av allt liknar en nedåtgående spiral.. fast nu klämmer du väl skygglapparna ännu tätare mot tinningarna och slänger dig över tangentbordet för att upplysa mig om hur fel jag tänker, antar jag. Bring it on.

LasseBjörn2007-01-19 19:07

Nej, jag tror dig inte i den mening att jag har svårt att tänka mig samma typ av reaktion om det hade gällt en högerpolitiker. Sen om du hade tyckt att det var rätt eller fel i det fallet, det bryr jag mig inte särdeles mycket om. Och vad skygglappar beträffar, det gick bra för Sverige under s-regeringen, men om man vill kan man naturligtvis intala sig att så inte var fallet. Och att upplysa dig om att du har fel kan vara nog så roligt, men jag vet ju att det inte tjänar något till. Jag vet ju att du tänker över det jag skriver ungefär lika mycket som jag tar till mig dina inlägg och med detta i bakhuvudet torde det vara en ganska svår uppgift.

ekorre702007-01-19 23:30
Antal inlägg: 169

Politik handlar om så mycket mer än bara sverige och svenska bekymmer och jag har mycket svårt att se Mona i internationella sammanhang.
En partiledare behöver inte alltid vara den kunnigaste men de måste framstå som kunniga, tydliga, och inge förtroende. Jag är ledsen men det känns inte som Mona. Hon är absolut erfaren och säkert kunnig nog men hennes framtoning är lite tafflig. Personligen hade jag gärna sett Thomas Bodström i hennes ställe.

krummerik2007-01-20 00:23
Antal inlägg: 341

...får man fråga veggie varför det vore bra med en Anna Lindh som statsminister, medan en Mona Sahlin inte vore det. Anna skulle antagligen fört socialdemokratisk politik, något jag får en känsla av att du inte riktigt uppskattar. Är det månne så att personligheten är viktigare än politiken?

veggie_d2007-01-20 01:06

ja det får man. Och svaret är att jag inte är dummare än att jag inser att vi förr eller senare får dras med en socialdemokratisk regering igen. När det händer vill jag såklart att de som sitter i den ska vara så kvalificerade och förtroendeingivande som möjligt, något den förra regeringen verkligen inte lyckades med. Med en statsminister vid namn Anna Lindh hade det ändå känts ok, eftersom hon, till skillnad från de flesta andra höga s-ministrar, uppenbarligen hade något innanför pannbenet. Hon kändes klipsk och trustworthy, helt enkelt, speciellt jämfört med de andra som mest påminde om ett gäng ovanligt bedrägliga bilhandlare.

LasseBjörn2007-01-20 02:23

Vi hade helt nyligen en hel regering där i stort sett alla ministrar motsvarade de krav man kan tänkas ställa på en person för att denne ska uppfattas som vad som här i Sverige fortfarande heter pålitlig och trovärdig. En vice statsminister som var och fortfarande är ordet perfektion personifierat och som dessutom håller sig med en form av humor som åtminstone jag uppskattar. En seriös utrikesminister med erfarenhet som får självaste Nichlas Falk att se ut som en nybörjare. En statsminister som inte var rädd att gå in och styra och som kunde agera tufft och arrogant när detta krävdes, för att nämna några tydliga exempel.

godgirl - Ej medlem längre2007-01-20 18:51
Antal inlägg: 19

herregud vilka argument du har lassebjörn,,,, Mona har gjort sitt för faan....hon e en lömsk jävul.......

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?