Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LaQueSabe - Ej medlem längre2007-01-22 18:11
Antal inlägg: 65

I mina ögon ser vissa inlägg här ut som smygmobbning, alldeles oavsett vad smurvlan skrivit tidigare. Två fel gör ett rätt. Kommentarer på andras bekostnad är oerhört trista att läsa.

smurvlan2007-01-22 19:59
Antal inlägg: 840

Tack Zizzi och LaQueSabe!!

Svårt att ge sig i det här med tanke på att svaren, både offentligt o via privata mail inte håller.

Nånting med att jag inte skulle förstå att vissa kan ha det roligt...??!?!? Hallå! Vem kom på det!!!???

Denna tråd skapades i exakt samma anda, förutom att jag ville säga att jag hade dåligt samvete oxå!

mamman - Ej medlem längre2007-01-22 20:01
Antal inlägg: 6379

Och eftesom man inte ska förstöra en tråd genom att komma för långt ut på villovägar vill jag bara säga att jag är ganska lik Vulcan.
Jag tackar för match! Man GÖR så! (i mn lilla värld)
Jag gratulerar till en rull!! (Jag vet hur svårt det kan vara att få in en...)
Jag blir inte sur för att min motspelare stänger ett läge, då jag själv kan göra det ibland.
Jag avbryter inte ett spel bara för att jag ligger under! Jag spelar och har kul och kanske jag lär mej ett nytt ord...
Det kan ha hänt att jag passat för att få ut en rull, men det är lätträknade gånger... orkar inte och splittar hellre ordet och försöker senare...

Oavsett vad man tycker har alla olika strategier att spela och vinna. Det är bara att gilla läget!

LaQueSabe - Ej medlem längre2007-01-22 20:38
Antal inlägg: 65

Två fel gör INTE ett rätt ska det vara såklart. Haha.

Och för att ej fortsätta OT: Håller med vulcan o mamman om ett Tack efter matchen, självklart! Passa för att få rulla brukar man bara förlora på.

brava2007-01-22 20:52
Antal inlägg: 1636

Jag är en skitdålig förlorare! Men ge upp - nä det har nog bara hänt ett par ggr på mina (vad kan det va?) 2500 matcher. Jag tackar inte när jag förlorar om jag inte tycker att det är rättvist, dvs när jag förlorar mot nollor som spelar på att blocka allt man lägger och sen lägga hö och dö på 3x. Om motspelaren vinner för att den är mer kreativ eller kan fler ord så brukar jag nog tacka.

Den värsta sortens spelare är såna som bara försvinner utan att koppla ner eller ge upp. Taktiken är väl den att man till slut ska ge upp för att man har så långtråkigt och att de ska skrapa ihop höjd rank vilket de nog kan få om man själv har +2000 och de kanske 7-800. Min mottaktik är då att spela klart matchen ändå viket gör att de brukar få en jäkla massa minus ist - men det är seeegt.

Förslagsvis kanske man kunde programmera in nåt som gör att matchen avbryts när motspelaren har låtit sin tid gå ut 3ggr eller så - blir ju ändå till att vänta i en kvart på normal.

Jag stör mig på att folk blir upprörda om man inte tackar - det är ju faktiskt inte ens tack "tfgm" finns väl inte i SAOL. Bara löjliga djuriska ritualer som när fåglar hälsar på varann och står och guppar med halsen...

smurvlan2007-01-23 08:53
Antal inlägg: 840

hehe, vilken rolig liknelse brava *fniss*

Jag säger alltid Hej o tackar eller grattar för matchen. Men det är ju inte alla som gör! Själv tycker jag att de hör till på nåt sätt!

oeronbarn - Ej medlem längre2007-01-23 12:53
Antal inlägg: 2288

"Förslagsvis kanske man kunde programmera in nåt som gör att matchen avbryts när motspelaren har låtit sin tid gå ut 3ggr eller så - blir ju ändå till att vänta i en kvart på normal."

om du bara passar (vilket IMHO är "the right thing to do" (jaja, jag hatar också anglofiler) när man inte vet om motståndaren/medspelaren försvunnit av egen fri vilja eller p g a att det blivit "knas") så får du som du vill, dvs till stånd ett slut på eländet.

Craxyknas_882007-01-23 13:02
Antal inlägg: 205

ibland har man bara en dålig dag, och då kan ett betaspel där man förlorat stort vara droppen som rinner över... =/

brava2007-01-23 17:35
Antal inlägg: 1636

oeronbarn - om du ser ovan så förklararjag ju exakt varför "the right thing to do " inte är att passa

Johanna73 - Ej medlem längre2007-01-23 20:04
Antal inlägg: 614

Nej usch, gillar inte när motspelaren börjar passa mitt i allt, okej två ggr kanske men inte f*n sitter jag och spelar själv. Bjussa på det nej aldrig, då byter jag brickor eller frågar om vi ska sluta, då jäklar blir det fart på vissa :)

Vanvård - Ej medlem längre2007-01-23 20:06
Antal inlägg: 143

Vad skönt det vore om alla skötte sitt spel och gav blanka fan i motståndarens allehanda påhitt som passningar, inte tacka för matchen, avbryta, ge upp etc etc

Perpersa - Ej medlem längre2007-01-23 20:07
Antal inlägg: 2193

Jag byter för det mesta om nån passar "i det blå".... ganska uppenbart vad som är på g... eller så slänger jag bort lite bokstäver på "säkra ställen"...

Johanna73 - Ej medlem längre2007-01-23 20:08

Lite svårt att "sköta" sitt spel då man ändå är två i det...

snorklan2007-01-23 20:38
Antal inlägg: 1686

Just nu är jag en oerhört rutten förlorare!
Blev av med 30 i ranking och skulle vilja spotta och svära åt min motståndare (som inledde matchen med att rulla!!)
..fast kanske är det mitt fel som spelade så illa.. hmm..

Bitte - Administratör2007-01-23 20:42
Antal inlägg: 24223

men herre min jesus ,, spela bara mot er själva då,,

Vanvård - Ej medlem längre2007-01-23 21:14

Johanna73

ja för du förstod inte alls vad jag menade..

Johanna73 - Ej medlem längre2007-01-23 22:29

Jodå, men om man bara satt i sin egna lilla värld (som du säkert gör) så är det väl inte ens nåt vits att spela med nån annan än sig själv, om man inte ens kan vara "vettig" att säga hej t ex.

-Laphroaig - Ej medlem längre2007-01-23 22:56
Antal inlägg: 80

Men det är väl ändå en god idé att faktiskt försöka ge fan i om motståndaren inte tackar, hälsar, grattar, småpratar eller vad som helst som anses vara "vettigt"? Vad kan jag göra åt det? Ingenting, bortsett från att irritera mig på det..vilket inte leder till särskilt mkt annat än ännu sämre spel från min sida.

Om den andre inte tackar för matchen - och jag inte låter det beröra mig så mycket..så antar jag att det är rätt mkt vunnet för min egen del. Detta för att det (enligt mitt sätt att se) är ett fullständigt tröstlöst uppdrag att försöka ändra på min motståndares spelsätt eller uppförande. Då är det för mig helt klart bättre att faktiskt strunta i om den andre inte hälsar och tackar. Du och jag kan ju fortsätta upprätthålla det vi tycker är vettigt ändå...andra behöver nödvändigtvis inte hålla med... Eller?

Johanna73 - Ej medlem längre2007-01-23 22:59

Ja absolut, jag fortsätter spela shysst, vara trevlig även mot vissa "rötägg" som spelar såå trist.. så gör ju jag det jag tycker känns okej i alla fall :-)

Vanvård - Ej medlem längre2007-01-24 06:39

"Jodå, men om man bara satt i sin egna lilla värld (som du säkert gör) så är det väl inte ens nåt vits att spela med nån annan än sig själv, om man inte ens kan vara "vettig" att säga hej t ex."

Vad är det där för spydigt påhopp ?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?