Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 951 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Entragian - Ej medlem längre | 2007-05-11 09:30 | |
![]() | Norman Rockwell kanske inte räknas som "konst" eftersom det mesta han gjorde var tidningsomslag. Men fan vad mycket liv i hans målningar..... | |
| ooord | 2008-05-23 17:29 | |
![]() | Det finns scrabblekonst också! Se bara på denna skulptur gjord av svcrabblebrickor! www.sculpture.org.uk...00 0100430/ | |
| Davfj | 2008-05-23 18:01 | |
![]() | Jag känner mig för stunden väldigt attraherad av det non-figurativa. Mondrian och Barnett Newman är mina favoriter för kvällen. Hydman-Vallien gör så tråkiga saker. Riktigt tant-måleri... Kan se det framför mig; en medelålders kulturtant i Gudrud Sjödén kläder och illrött hår som står och njuter av hennes aptråkiga grejer. mr Vallien dock, där kan man snacka om kvalité | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-23 20:03 | |
![]() | Van gogh, Salvador Dali, Mark Rydén. m.m. Och allas vår Andy Warhol. | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-23 21:21 | |
![]() | jag gillar mucha, klimt och beardsley! | |
| Snoosy | 2008-05-23 23:16 | |
![]() | Älskar 16 & 1700-talskonst, det mesta som gjordes då är av sån prakt. Kollade in utställningen av Roslins portättsamling tidigare i år. Vilka detaljer. helt fantastiska!! :) | |
| Lejonbalsam - Ej medlem längre | 2008-05-23 23:31 | |
![]() | Bruno Liljefors!! :D allra helst 1880-talet, dessutom bröder von Wright... | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-23 23:35 | |
![]() | Här kommer mitt tips om ICKE god konst: Erland Cullberg. Jag kan se, beundra o uppskatta mkt i konstväg. Men hans utställning gillade jag som sagt inte. | |
| Snoosy | 2008-05-23 23:44 | |
![]() | Bruna Liljefors är en av våra bättre svenksa konstnärer helt klart.. | |
| salix - Ej medlem längre | 2008-05-24 18:21 | |
![]() | Franz Marc är en av mina favoriter. Men det finns så många... "Café de nuit" av Van Gogh är en absolut favoritmålning. | |
| sjutusan | 2008-05-24 18:25 | |
![]() | När man arbetar från verkligheten är det svårt att fastställa vad synintrycket av det som står framför dig verkligen är. Processen av analys och jämförelse kräver många års erfarenhet för att lyckas. Till exempel, i arbetet att måla en röd vas upptäcker man snart att väldigt litet av vasen är klar röd, det mesta är inte bara olika nyanser av röd utan kan även var gul och grön. De olika färgerna är resultatet av ljus, skugga och speglingar samt hur ögat påverkas av ljus och färg. Att se nyanserna kräver att man ser varje del i relation till helheten. Trots en bred skala av färg i målningen av den röda vasen ser åskådaren det som en röd vas. I mina tavlor målar jag alla färgerna tydligt skilda från varandra för att tvinga åskådaren till aktivt seende | |
| sejmårr | 2008-05-24 19:55 | |
![]() | Hans Holbein! Åh om jag ändå hade ett av hans underbara porträtt. Gärna det av Anna av Cleve...men hon finns på Louvren. | |
| Ballerina | 2008-05-24 19:57 | |
![]() | Jag gillar inte miro är en stor fan av dahli, diggar även Annika Von Houswolf :P | |